Arhiveeritud - kuu 07.2023

Võrumaa ekskursioon

Võrumaa väljasõit oli üks mu lemmikuid siiamaani. Selle ekskursiooni ajal tegime palju peatusi. Hakkasime sõitma Reaalkooli eest kell 8.

Esimene peatus oli Tartu Lõunakeskuses. Igaühel oli 30min, et võtta, mida süda ihaldas.

Teine peatus oli Tamula rannapromenaadil kell 12, kus kohtusime meie giidiga. Tegime väikse jalutuskäigu Võru linnas läbi Katariina käigu Seminari väljakule.

Sealt hüppasime bussi peale ja sõitsime kolmandasse peatusesse. Selleks oli Rõuge vaateplatvorm, kuhu saime läbi Ööbikuoru ja Hinni kanjoni. Kõik ronisid tippu, kust sai imelise vaatepildi.

Järgmisena vallutasme Haanja ja Suure-Munamäe torni. Kuigi saime erinevad arvud, on Suure-Munamäe torni tippu 153 astet.

Viimaks jõudsime kaua oodatud piknikule. Saime liha koos juurviljade ja kartulipudruga. Kõik said morssi ja magustoiduks oli rammus kringel.

Lõpuks jõudsime puhkemajja kell 17. Paljud jooksid pea ees vette, mõned tegid jalad märjaks.  Mõned läksid palli ja lendavat taldrikut mängima, samal ajal kui mõned lõõgastusid oma tubades. Saime süüa ja juua ning magustoitu! Õhtu lõpus läksid enamus enda tubadesse ja kuigi mõned jäid välja, olid kõik vorstide ja vahukommidega grillimise ajaks õues. Hiljem, umbes kella 23 paiku läksid grupp inimesi veel ujuma. Jõudsime nii palju teha ja pidage meeles, see oli alles esimene päev.

Teise päeva hommik algas kell 9, kui pakuti hommikusöögiks pannkooke ja võileibu. Pärast seda pakkisime asjad kokku ja sõitsime edasi Mooska suitsusauna tallu, kus saime õppetunni sauna ajaloo kohta ja kuidas neid vanasti kasutati. Nägime, kuidas vanal ajal raviti haiguseid. Samuti saime proovida suitsuliha ja peale jõime klaasi morssi .

Järgmine peatus oli Vastseliina Elamuskeskuses. Alguses räägiti meile keskaja ja linnuse ajalugu ning sealt edasi saime ise liikuda õue, kus oli ĂĽks väike mänguväljak. Kui natuke sealt edasi jalutada, tuli silme ette Piiskoppilinnus – 14.sajandist varemed. Samuti oli seal juures Kirdetorn, 4. korrusega platvorm ja väike pĂĽhakoda. Pärast toredat ajaloo tundi olime teel koju, kuid viimane peatus oli jällegi 30min  Tartu Lõunakeskuses.  Lõpuks jõudsime tagasi Tallinna Reaalkooli ette. Minu arust oli see ĂĽks väga lahe ja tore õppekäik ning sarnaseid võiks tulevikus veel olla!