2.-3. mail toimus Viljandis Viljandi Jakobsoni koolis geograafiaolĂŒmpiaadi lĂ”ppvoor. Startisime kĂ”igi Tallinna osalejatega 9.15 G.Otsa tĂ€navalt ning jĂ”udsime kohale juba kaks tundi hiljem. Saime asjad Ă€ra panna ja juba varsti jagati lĂ”unaoodet ning avati olĂŒmpiaad. 7.-8. klassid alustasid maastikumĂ€nguga. Ănneks ilmaga vedas ja oli soe, kuigi ĂŒpris tuuline. MaastikumĂ€ngus tuli osata kooli ĂŒmber orienteerudes asimuuti, ilmakaari, kooslusi, kivimeid ja samuti ka tingmĂ€rke mÀÀrata. Vahepeal oli lĂ”una ja siis algas multimeedia testi ning kirjaliku töö sooritamine. Multimeedia testiks oli aega pool tundi ning mitte ĂŒhtegi abivahendit ei lubatud kasutada. Seal kĂŒsiti kĂŒsimusi nii Viljandi, maastiku kui ka ajaloo kohta. Kohe peale seda sai alustada kirjaliku tööga, kus sai parki planeerida, oma arvamust avaldada jne. SeejĂ€rel sĂ”ime Ă”htusööki ja edasi oli vaba aeg kuni öörahuni. Hommikul oli nagu ikka hommikusöök ning siis ekskursioon Viljandimaal. Ekskursioonil rÀÀgiti Viljandimaa maastikust, kooslustest ja ajaloost. Peale seda lĂ”petati lĂ”ppvoor parimate autasustamisega. KokkuvĂ”ttes oli vĂ€ga tore ja hariv kogemus.
Tekst Rebeka Hinno
Lisas: lend145a
03.05.2025 21:31
OlĂŒmpiaadid, viktoriinid ja vĂ”istlused
Reedel, 2. mail, kĂ€is meie klass vaatamas Eesti Noorsooteatris vĂ€rsslavastust nimega “Lilli”. Etendus rÀÀkis Lilli Suburgi ehk Caroline Suburgi elu- ja kujunemisloost. Ta oli Eesti esimene naisĂ”iguslane, kes vĂ”itles naiste hariduse ja nende Ă”iguste eest. Samuti oli ta naisprosaist, naispeatoimetaja, filosoof ja Eesti esimese eestikeelse tĂŒtarlastekooli rajaja. Lavastus tĂ”i meile esile nii tema tugevused kui ka nĂ”rkused. Seda etendust saatsid erinevad muusikastiilid ja selle etendamiseks oldi kasutatud erinevaid vĂ€ljendusviise nagu nĂ€iteks rĂ€pp. Meie klassile see etendus vĂ€ga meeldis. KokkuvĂ”ttes oli “Lilli” inspireeriv ning emotsionaalselt mĂ”juv lavastus.
Tekst Mark Andreas Kivistik
Pilt Anita Uussalu

Lisas: lend145a
02.05.2025 22:38
Klassi ĂŒritused
21.-25. aprillil toimus PEK-i poolt korraldatud tervisenÀdal, kus iga pÀev oli vaatluse all erinev teema, milles keskenduti paljudele tervisega seotud aspektidele. Iga pÀev toimus ka mingi tegevus, mis oli seotud konkreetse pÀeva teemaga.
EsmaspĂ€eval oli heaolupĂ€ev, mille hommikul jagati meile kĂ”igile ĂŒks kompliment, mille me pidime pĂ€eva jooksul kinkima kellegile, kes seda meie arvates vÀÀris. Komplimente oli erinevaid: ilusa stiiliga, ilusa naeratusega, kĂ”ige sĂ”bralikum ja palju muud huvitavat. VĂ€ga soovitatud oli ka anda kompliment inimesele, keda sa nii hĂ€sti ei tunne.
TeisipĂ€eval oli liikumispĂ€ev. Sel pĂ€eval ĂŒllatati meid kohe hommikul kooli peauksel. TĂ€psemalt pandi meid kĂŒkke vĂ”i kĂ€tekĂ”verdusi tegema, et alustada hommikut pauguga, mis andis ĂŒlejÀÀnud pĂ€evale kohe positiivse noodi.
KolmapĂ€eva teema oli tudupĂ€ev ja une olulisus. Sel pĂ€eval toimus söögivahetunnis tekikoti panemise vĂ”istlus. Iga klass pidi saatma enda esindaja ning meie saatsime oma klassist Amelia. Ta sai selle ĂŒlesandega suurepĂ€raselt hakkama. Sel pĂ€eval oli meil ka loeng une olulisusest, kus Ă”ppisime vĂ€ga palju uut.
NeljapÀeval oli digipaastupÀev, mil iga Ôpilane, kes soovis, vÔis saata pÀeva lÔpus/jÀrgmise pÀeva hommikul PEK-ile pildi, kus on nÀha eelmisel pÀeval nutiseadmes veedetud aega. VÔistlus kÀis kÔige vÀhem nutiseadmes olnud tiitli peale. Loomulikult oli ka parimatele auhinnad.
Reede oli tervisliku toitumise pÀev. Sellel pÀeval ei toimunud otseselt tÀpset tegevust, kuid pÀeva teema tuletas meile meelde, kui oluline on tervislik toitumine ning saime seda ise kodus ja koolis jÀlgida.
Samal nÀdalal toimus ka REK Spordikomisjoni poolt korraldatud sammuvÔistlus, kus meie klass vÔttis usinasti osa. Kahjuks me seekord poodiumile ei jÔudnud, kuid oli vÀga lÔbus vaadata teiste samme ja pingutada klassi nimel.
TervisenÀdal oli vÀga meeleolukas ja tuletas meile taas kord meelde oma tervise eest hoolitsemise olulisust.
Tekst Anita Uussalu
Pilt Anita Uussalu
Video Hanna-Britt Laokse
2EAF977D-1422-43A0-BF51-ACFC0B352B08

Lisas: lend145a
25.04.2025 21:46
Kooli ĂŒritused, OlĂŒmpiaadid, viktoriinid ja vĂ”istlused
8. aprillil, teisipĂ€eval kĂ€isime klassiga NĂ”val linde vaatlemas ja uurimas. PĂ€ev algas, kui kĂ”ik olid bussi jĂ”udnud ja hakkasime koos 7.c klassiga liikuma NĂ”va poole. Kui NĂ”vale jĂ”udsime, liikusime meie vanasse koolimajja ja 7.c klass liikus NĂ”va sadamasse. Koolimajas Ă”petati meile lindude Ă€ra tundmist ja tehti loeng ĂŒleĂŒldse kĂ”ikide lindude kohta. Vaatasime erinevaid videosi huvitavatest lindudest maailmas, vaatasime erinevate lindude pesamudeleid, mĂ€ngisime mĂ€nge jne. Peale lindude ĂŒleĂŒldist loengut, Ă”petati meile ka lindude mÀÀramist, saime endale tahvelarvutid, millega hakkasime linde piltidelt tahvlil mÀÀrama. LĂ”puks saime nĂ€ha erinevate lindude sulgi ja mune.Â
Kui tund oli lĂ€bi saanud, lĂ€ksime Ă”ue ja sĂ”ime lĂ”unat, milleks oli vĂ”ileib kooli poolt. SeejĂ€rel liikusime edasi NĂ”va sadamasse vahetades 7.c klassiga kohad, kus hakkasime linde vaatlema ja mÀÀrama. Sadamas saime hea ĂŒlevaate veekogu lindudest ning saime neid ka vaadata binoklitega ja professionaalse pikksilmaga. Samal ajal tĂ€itsime saadud infoga oma töölehti. Kui jĂ”udsime tagasi koolimaja juurde, mÀÀrasime linde nende laulu jĂ€rgi koolimaja kĂ”rval pargis. Seda tegime Ă€piga, mille olime varem koolimajas alla laadinud. Peale huvitavat Ă”ppekĂ€iku sĂ”itsime tagasi ja sellega saigi meie koolipĂ€ev lĂ€bi.
Tekst Hardi Lahe
Pildid Anita Uussalu

Lisas: lend145a
08.04.2025 15:01
Klassi ĂŒritused
2. aprillil geograafia tunni ajal kĂ€is meil teaduspĂ€eva puhul kĂŒlas naine, kes rÀÀkis meile kĂŒberkaitsest, mis on selle suurimad ohud ning kuidas kĂŒberohte Ă€ra hoida. Ta rÀÀkis enda tööst ning arutlesime erinevate kĂŒsimuste ĂŒle. Ta nĂ€itas meile ka ĂŒhte huvitavat raamatut, mis rÀÀkis interneti ohtudest ja paljust muust. Ta rÀÀkis meile ka mida teha, kui sind on internetis mingit viisi Ă€ra kasutatud ja kuidas ja kellega tĂ€psemalt vĂ”iksid seda arutada ning kellelt vĂ”iksid abi kĂŒsida. Ta rÀÀkis meile samuti interneti turvalisusest, milliseid andmeid Ă€pid sinult koguda vĂ”ivad ja ĂŒtles meile, et me enda asukohta kindlasti vÔÔrastega ei jagaks. Alles hiljuti oli samuti Eesti Ekspressis ĂŒks artikkel tĂŒdrukust, kes korraldas enda sĂŒnnipĂ€eva puhul pidzaamapeo ning siis paar sĂ”pra kĂŒsisid, kas vĂ”ivad veel enda sĂ”brad kutsuda ning ta ei mĂ”elnud sellest halba, kuid siis jĂ€rsku hakkasid rahvamassid sisse ja vĂ€lja kĂ€ima ning ta ei suutnud seda lĂ”petada. Aadress oli kĂ”igile snapchattis asukoha jagamise pĂ€rast teada ning kuna inimesed nĂ€gid, et seal on mingi kogunemine, otsustasid nad, et hĂŒppavad ka lĂ€bi. Mulle endale meeldis vĂ€ga see loeng ning seda oli pĂ”nev kuulata.
Tekst Mirjam Lina
Pildid Rebeka Hinno

Lisas: lend145a
02.04.2025 21:03
Klassi ĂŒritused
2. mail esimese tunni ajal kĂ€is meil teaduspĂ€eva raames rÀÀkimas Ingridi ema Diana Paakspuu, kes töötab ESG strateegilise konsultandina Miltton New Nordicsis, et aidata Eesti ettevĂ”tetel muutuda jĂ€tkusuutlikumaks. Oma loengus rÀÀkis ta meile, mis on ESG, mida tema teeb ja mida ESG proovib teha. ESG all mĂ”eldakse “Environmental, social, and governance” ehk jĂ€tkusuutlikut ja vastutustundlikut ettevĂ”tlust. Loeng oli vĂ€ga pĂ”nev ja Ă”petas palju uusi teemasi. Terve tunni jooksul arutasime vĂ€ga palju ja proovisime ise arvata, mida tĂ€hendab ESG. Tunni lĂ”pus tegime kokkuvĂ”tliku kahooti tiimides. Meie ĂŒllatuseks sai esimene koht ka auhinna oma tubli töö ees, kommikarbi, mis tĂ”i kohe pĂ€eva palju elevust. Suur aitĂ€h Ingridi emale kaasahaarava tunni eest!
Tekst Anita Uussalu
Pildid Anita Uussalu

Lisas: lend145a
02.04.2025 08:59
Klassi ĂŒritused
29. mĂ€rtsil toimus Haapsalu PĂ”hikoolis matemaatika vĂ”istluse NUPUTA lĂ”ppvoor. Tallinna Reaalkoolist olid pÀÀsenud lĂ”ppvooru nii 7. klassi tiim kui ka 5.-6. klasside tiim. 7. klasside tiimis oli meie klassist Anita koos Stella (7B) ja Timuriga (7C). Nad olid saavutanud piirkonnavoorus tubli 2. koha, millega pÀÀsesid lĂ”ppvooru. Buss lahkus hommikul 8.45 ja Haapsalusse jĂ”uti 10.15. Siis registeerisime ennast Ă€ra ning jĂ€ime ootama. Varsti algas juba vĂ”istlus avalooga ehk akordioni palaga, mis tĂ”i hommikusse kohe rÔÔmu. Tehti vĂ€ike sissejuhatus ja juba leidsime end laua tagant ootamas esimesi ĂŒlesandeid. Laual oli meile toeks paar maiustust pĂ”ske pistmiseks, et aju ikka hĂ€sti töötaks ja ka roosad NUPUTA pastakad. Nuputamine kestis umbes kaks tundi koos pausiga, millele jĂ€rgnes kiire lĂ”una. LĂ”unaks pakuti makarone hakklihaga, salatit ja morssi. PĂ€rast lĂ”unat saime veel uudistada koolimaja, kĂ€ia ringi ning jagada oma kogemusi. MĂ€rkamatult algaski autasustamine. Tallinna Reaalkoolil lĂ€ks vĂ€ga hĂ€sti saavutades 7. klasside vanuserĂŒhmas 1.-2. koha ja 5.-6. klasside vanuserĂŒhmas 2. koha. Igatahes oli korda lĂ€inud pĂ€ev. Juba varsti algaski kojusĂ”it koos toredate mĂ€lestustega.
Tekst Anita Uussalu
Pildid Stella Sommer ja Liivi KÔss

Lisas: lend145a
29.03.2025 20:06
OlĂŒmpiaadid, viktoriinid ja vĂ”istlused
7.- 8. mĂ€rtsil toimus Tallinna Ălikoolis 40. emakeeleolĂŒmpiaadi vabariiklik voor, mille ĂŒldine teema oli â500 aastat eestikeelset kirjasĂ”naâ, kuhu oli kutsutud meie klassist Rebeka Hinno. Reedene pĂ€ev algas registreerimisega ja jĂ€rgmise pĂ€eva töötubade valimisega. Peale seda liiguti auditooriumi, kus tervitas meid ĆŸĂŒrii esimees Andra KĂŒtt-Leedis ja haridusinnovatsiooni prorektor Kristi KlaasmĂ€gi. Kohe algaski seal samas auditooriumis lĂ”ppvooru I etappi sooritamine. I etapis nĂ”uti nii fakti teadmisi kui ka loovat kirjutamist. NĂ€iteks nĂ€idati esimeses ĂŒlesandes ekraanil nelja erinevat aabitsat, mille pidi paberil vanuse jĂ€rgi reastama vĂ”i pidid tekstist vĂ€lja vĂ”etud sĂ”nad vanas kirjaviisis ĂŒmber kirjutama. Loovaks ĂŒlesandeks oli mĂ”tiskluse kirjutamine. See tuli kirjutada eesti raamatu tulevikust 100, 200 vĂ”i 500 aasta pĂ€rast. PĂ€rast töö lĂ”petamist liikusime kĂ”ik koos Tallinna Ălikooli kohvikusse, kus saime maitsvat lĂ”unat ja kogusime energiat II etapiks. II etapi ĂŒlesanded olid rohkem analĂŒĂŒsivad v. a kaks Ă”ige/vale vĂ€ite ĂŒlesannet. Selles etapis tuli nĂ€iteks pildi ja teadmiste jĂ€rgi kirja panna ĂŒhismeedia luule eripĂ€rad ning vĂ”rrelda kahte teksti. Peale töö kirjutamist oli umbes tund aega enne ĂŒhist koosolemist, mille viis lĂ€bi Tallinna Ălikooli kirjandusklubi ĂDI. Koosviibimine algas kerge Ă”htusöögi ja ĂŒksteise tundma Ă”ppimisega. Edasi moodustati grupid, kellega koos hakati pictionary turniiri pidama. Samuti oli palutud raamatu aasta puhul kĂ”igil ĂŒks eriline vĂ”i vana raamat kodust kaasa vĂ”tta ning nendega sai nĂŒĂŒd tutvuda. JĂ€rgmisel hommikul kohtusime Rahvusraamatukogu ees, et ennast töötubadesse jagada. Mina valisin haruldaste raamatute töötoa. Seal rÀÀgiti meile raamatute ajaloost ja lasti mĂ”ningaid huvitavamaid raamatuid sirvida. Hiljem sai veel ise raamatukogus veidi ringi kĂ€ia enne kui suundusime tagasi Tallinna Ălikooli. Seal pidas meile Forseliuse Ă”pilastest kĂ”ne Aivar PĂ”ldvee ning tehti töödest kokkuvĂ”te. Seal rÀÀgiti kĂ”ige kergematest ja raskematest ĂŒlesannetest igas vanuserĂŒhmas ning loeti ette parim mĂ”tisklus. LĂ”petati parimate autasustamise ja kringli söömisega. KokkuvĂ”ttes oli vĂ€ga hariv ja tore kogemus.
Tekst Rebeka Hinno
Lisas: lend145a
08.03.2025 21:57
OlĂŒmpiaadid, viktoriinid ja vĂ”istlused