Minifirma

Meil käisid kolm toredat 9. klassi possi tutvustamas oma minifirmat ja nagu poisid ütlesid peame tegema sama projekti 7. klassis. Nad tutvustastid oma minifirmat mida nemad olid teinud, nende firma tootis asju lennukis katki läinud asjadest. Näiteks tegid nad lennukis olevatest rihmatest vöid ja veel üks tore toode oli päästevestist tehtud kott. Huvitav oli vaatada nende firma sissetulekuid, väljaminekuid ja nende kasumit. Poisid rääkisid, et on lihtsam teha mini firmat, kui huvid on samad. Tore oli teada saada, kes sai mis osa firmas, näiteks üks neist oli finanssjuht. Nad ütlesid, et on lihtsam, kui määrad, kes on mille juht ja millega tegeleb. Kokkuvõttes oli nende jutt huvitav ja tore ning oli vahva, et nad üldse tulid.

Anni Vili 4.A

Lisas: lend145a 13.11.2021 18:48

Inspiratsiooni matk ,,Mina suudan“

Jutu kirjutas Rebeka

Päev algas sellega, et klass jaotati kaheks grupiks. Mina olin esimeses grupis ja alustasime sellega, et läksime Lastekirjanduse keskusesse. Seal uurisime läbi teekonna mille teeb raamat. Mängisime vahvaid mänge, tegime oma reklaami, vaatasime filmi üksikust saarest ja olime väikesed kirjanikud, kes kirjutasid üksikust saarest. Seal saime endale lauamängu millele lisasime käike igas keskuses/muuseumis. Järgmisena suundusime Tarbekunsti- ja Disainimuuseumisse. Seal anti pilt ühest asjast ja pidime leidma terve näituse peale ühe eseme. Leidsime eseme ja saime endale probleemi mille lahenduseks pidime vaatama, kas see ese mille olime välja valinud sobis või ei sobinud probleemi lahenduseks. Kui ei sobinud saime uue eseme valida. Lõpuks saime ka paberlipikul kliendi N: kodukontoris töötav ema. Kes seda toodet vajab ja mõtlesime juurde sellise asja, et seda veel paremaks teha. Meisterdasime ka väikestest tükkidest lisaasja. Täiendasime oma lauamängu. Vahepeal käisime söömas ja kõndisime Nukuteatrisse. Nukuteatris käisime natuke aega muuseumi osas ringi ja siis mängisime mängu. Mäng käis niimoodi. Meile anti pilt kohast kuhu pidime minema, et kokku koguda varjunuku osade tükid. Lõpuks meisterdasime tükkidest mille leidsime varjunuku ja kaunistasime selle. Saime ühe jäseme ka liikuma panna. Lõpetasime oma lauamängu ja päev sai läbi.

Lisas: õp Margit 20.10.2021 11:12

Tallinna Reaalkooli sünnipäev

Jutu kirjutas Ingrid

Me tähistasime Tallinna Reaalkooli 140. sünnipäeva ja Tallinna Kesklinna Põhikooli 8. sünnipäeva 29.sep-tembril. Me kuulasime õues staadionil direktori kõne ja kui see oli läbi siis 4.a ja 4.b jäid õue Reaalkooli endist vilistlast Sten Aru kuulama. Sten rääkis kuidas tema ajal kool oli ja näitas meile pilte. Kui see oli kuulatud läksime tagasi tundidesse ja sõime jäätist.

Lisas: õp Margit 30.09.2021 13:32

1. september

 

1. septembril kogunesime klassis. Kell 09.15 oli meil oli klassijuhatajatund. Kõigepealt saime kätte oma õpikud, siis rääkisime meie uuest tunniplaanist. Meil on sellised uued tunnid nagu näiteks tehnoloogia ja käsitöö, lisaks veel klassijuhatajatund. Kui klassijuhatajatund oli läbi saanud, läksime staadionile. Alguses laulsime hümni ja siis pidas direktor kõnet. Rääkis ikka meie kooli arhitektuurist ja kui tore on, et saame siin koos olla. Endal oli päris uhke tunne, et olen juba 4. klassi õpilane. Siis saadeti meie kooli kõige väiksem ja suurem õpilane Reaali poisi juurde küünalt viima. Esines ka koor lauluga „Koolitee“. Siis hakkaski aktus läbi saama. Kõndisime sealt pudireas ära. Ära kõndides ja direktorist mööda minnes on mul alati uhke tunne. Mina jäin aktuse päevaga väga rahule.

Lisas: õp Margit 01.09.2021 17:47

Kooliaasta lõpp ja kaerajaan

Kooliaasta lõpuaktusel oli ilus ilm nagu tavaliselt. Hästi palju jagati mkiituskirju, meie klassis said need lausa 6 õpilast – järgmisel aastal lubasid poisid ka mõne vastu võtta.

Aktus lõppes kaerajaani tantsimise ning loomulikult pum-tšiga-pummi ja mütside viskamisega.

Lisas: õp Margit 11.06.2021 11:01

Õppekäik Päästeametisse

Käisime klassiga Päästeametis tutvumas tuleohutusega. Kõik, mis puudutab klassi või kooli, on meil selge, kuid keeruliseks läks lugu siis, kui samu asju küsiti oma kodu kohta.

Õnneks oli päästjatel palju näitmaterjale ja kuidas tuleohtu vältida, sai hästi arusaadavaks ja selgeks.

Lisas: õp Margit 11.06.2021 10:54

Päikesevarjutus

FĂĽĂĽsikaõpetaja Mart Kuurme oli neljapäeval koolihoovis koos kahe teleskoobi ja mitme karbi flopiketastega – hakkasime vaatama päikesevarjutust. Jälgisime mitme tunni vältel, kuidas Kuu Päikese eest mööda liigub. Võrdlesime omavahel teleskoobi projektsiooni paberil, vaatasime teisest teleskoobist nähtavat pilti ning piilusime läbi flopiketaste. Kuu liikus aeglaselt, kuid kogu protsess oli ĂĽlipõnev!

Lisas: õp Margit 10.06.2021 10:57

Karjääripäev

Meil oli karjääripäev, kus lapsevanemad tutvustasid oma ameteid. See oli ülilahe, sest iga õpilane sai valida nelja ameti vahel ja vanemad olid vaeva näinud, et põnevalt oma erialast rääkida.

Saime valida advokaadi, saatejuhi, produtsendi, panga direktori, kaitseväelase, maksuametniku, noorsoopolitseiniku, keemiku, närviarsti jpm ametite vahel. Põnevaim oli vist Microsoftis töötava isa amet, kes tutvustas, kuidas saab helisalvestiselt ära kaotada taustamüra. Kuid rahule jäid kõik.

Meil on üliägedad lapsevanemad!

Lisas: õp Margit 09.06.2021 09:45

Orienteerumine Pirital

Theodori ema tutvustas meile maastikul orienteerumise põhitõdesid: tingmärke, kaadi ja kompassi kasutamist ning kaardi lugemist ja orienteeruja varustust.

Siis jäime meie plaani joonistama, pidime kasutama erinevaid tingmärke ja värve. Mõni suutis teha isegi lähiümbruse kaardi, aga enamik joonistas loovalt endale ühe kaardi.

Lõpuks pääsesime liikuma. Tegelikult ei olnud kerge õigesse punkti jõuda, kuigi igaĂĽhel oli oma kaart – selle lugemine pole nagu raamatu lugemine, et kohe saad aru, kus punkt on ja kuidas sinna pääseb. Ă•nneks jõudsid kõik sihtkohta tagasi.

Päev lõppes rikkaliku koolilõuna-piknikuga.

Lisas: õp Margit 09.06.2021 09:10

Ohhoo!!!

7. juunil oli Ohhoo!!! päev. Sel korral säästeti kodusid ja vanemaid leiutamisest, sest distantsõpe oli kuu aega tagasi alles läbi saanud.

Kõik võtsid kodudest kaasa materjale, mida saab taaskasutada, kuid mida ei pea kohe ära viskama ning millest saab midagi uut teha või uuesti kasutada.

Meie ehitasime kood b-klassiga torni. Hommikul tutuvusime erinevate tornidega (vaate-, tule-, tele-, vee- jpt) ja arutasime, miks inimesed ehitavad erinevaid torne ja miks neid vaja on. Leppisime kokku, et torn peab mõnda aega ka stabiilne olema e püsti seisma. Seejärel jagunesime rühmadesse, vaatasime üle oma ressursid: materjalid, vahendid ja tööriistad. Iga rühm leidis endale sobiva töökoha ja asusimegi tööle.

Esimene ülesanne oli välja mõelda, millist probleemi oma torniga lahendame.

Mõnel rühmal sujus töö kiiremini, mõnel aeglasemalt. Mõnes rühmas väsisid mõned noored mehed varem kui ülejäänud, mõni rühm panustas stabiilsusele, mitte kõrgusele. Igatahes said kõigil tornid valmis.

Tulemused:

Pikim torn “Pilvelõhkuja” oli 2 m 61 cm kõrge ja selle ehitasid  Jaagup, Nele ja Lennart M,Artur, Pirk Taniel,  kuigi viimased väsisid teistest varem.

Funktsionaalseim “Redeli veetorn”, sest seal oli päriselt paagis vesi sees, see oli stabiilne ja teda saab kasutada joogivee võtmiseks, tule kustutamiseks jm. Selle torni ehitasid Anni-Mari, Helin, Christofer, Mark Andreas ja Theodor.

Ă„gedaimaks hääletati “Hiltoni hotell”, millel oli mitu erinevat tasapinad, stabiilne ja hästi paljude läbimõeldud detailidega.

 

Lisas: õp Margit 08.06.2021 08:50