Emakeeleolümpiaadi lõppvoor
7.- 8. märtsil toimus Tallinna Ülikoolis 40. emakeeleolümpiaadi vabariiklik voor, mille üldine teema oli „500 aastat eestikeelset kirjasõna”, kuhu oli kutsutud meie klassist Rebeka Hinno. Reedene päev algas registreerimisega ja järgmise päeva töötubade valimisega. Peale seda liiguti auditooriumi, kus tervitas meid žürii esimees Andra Kütt-Leedis ja haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi. Kohe algaski seal samas auditooriumis lõppvooru I etappi sooritamine. I etapis nõuti nii fakti teadmisi kui ka loovat kirjutamist. Näiteks näidati esimeses ülesandes ekraanil nelja erinevat aabitsat, mille pidi paberil vanuse järgi reastama või pidid tekstist välja võetud sõnad vanas kirjaviisis ümber kirjutama. Loovaks ülesandeks oli mõtiskluse kirjutamine. See tuli kirjutada eesti raamatu tulevikust 100, 200 või 500 aasta pärast. Pärast töö lõpetamist liikusime kõik koos Tallinna Ülikooli kohvikusse, kus saime maitsvat lõunat ja kogusime energiat II etapiks. II etapi ülesanded olid rohkem analüüsivad v. a kaks õige/vale väite ülesannet. Selles etapis tuli näiteks pildi ja teadmiste järgi kirja panna ühismeedia luule eripärad ning võrrelda kahte teksti. Peale töö kirjutamist oli umbes tund aega enne ühist koosolemist, mille viis läbi Tallinna Ülikooli kirjandusklubi ÜDI. Koosviibimine algas kerge õhtusöögi ja üksteise tundma õppimisega. Edasi moodustati grupid, kellega koos hakati pictionary turniiri pidama. Samuti oli palutud raamatu aasta puhul kõigil üks eriline või vana raamat kodust kaasa võtta ning nendega sai nüüd tutvuda. Järgmisel hommikul kohtusime Rahvusraamatukogu ees, et ennast töötubadesse jagada. Mina valisin haruldaste raamatute töötoa. Seal räägiti meile raamatute ajaloost ja lasti mõningaid huvitavamaid raamatuid sirvida. Hiljem sai veel ise raamatukogus veidi ringi käia enne kui suundusime tagasi Tallinna Ülikooli. Seal pidas meile Forseliuse õpilastest kõne Aivar Põldvee ning tehti töödest kokkuvõte. Seal räägiti kõige kergematest ja raskematest ülesannetest igas vanuserühmas ning loeti ette parim mõtisklus. Lõpetati parimate autasustamise ja kringli söömisega. Kokkuvõttes oli väga hariv ja tore kogemus.
Tekst Rebeka Hinno