PĂ€rast pikka karantiini ja suvevaheaega igatsesime kĂ”ik oma klassikaaslasi. SeetĂ”ttu ostustasime 2. septembril korraldada Kadrioru pargis pikniku. PĂ€rast koolis toimunud aktust oli natuke aega kodust lĂ€bi kĂ€ia ning siis lĂ€ksime kohtumispaika. KĂ”ik vĂ”tsid midagi head kaasa ning jagasid ĂŒksteisega. Kogunesime Kadrioru pargi muruplatsil.




Lisas: lend137a
02.09.2020 17:09
11.kl
Kuigi see tegi paljudele piina, pidi karantiinis ikkagi ohtralt Ôppima. Sama kehtib ka minu vÀikese (172 cm) kalli Ôe kohta, kes kÀib 12. klassis ja pidi keemia koolieksamit tegema.
Orgaanika on kaunisti keerukas ning kuigi meie kallis Ôpetaja Martin Saar tÔttas appi oma fantastiliste materjalide ja videotundidega, palus mu Ôeke ka minu kÀest nÔu. See pani mind mÔtlema, kuidas mina, keda see jubedus veel alles ees ootab, teda kuidagigi aidata saaksin.
Siinkohal ratsutas oma vapral hobul taas meile appi Martin Saar, kes oli mulle mĂ”ned kuud varem andnud vĂ”rratu konspekti sĂŒsinikuĂŒhendite keemia kohta. Ăpilaste seas ringleb selle kohta rohkelt legende, seda kutsutakse âOrgaanika megatabeliksâ.
ĂkskĂ”ik kui kurikuulus see tabel ka poleks, oli mu sĂ”sar suutnud seda oma aastate jooksul vĂ€ltida. Aga orgaaniline keemia jĂ”uab meile kunagi ikka jĂ€rele, soovime seda vĂ”i mitte, ja see vÀÀrt paber sai talle antud.
Isegi selle toetusega tuli eksam raske. See oli tĂ€is keerukaid kĂŒsimusi, mida pidid sĂŒgavalt analĂŒĂŒsima, enne kui sa vastusele said alles mĂ”tlema hakata. Kindlasti sÀÀrane töö oleks olnud surmav, kui hirmus katsumus poleks olnud tĂ€is toredaid Martin Saarele omaseid meeme, mis rasketel aegadel meelt lahutasid.
NĂ”nda sai see proovikivi ĂŒle elatud ning lust ja lillepidu taas jĂ€tkuda.
-Siim

Lisas: lend137a
12.06.2020 14:44
10.kl
Kui sammud ukse poole seadsin, mĂ”tlesin, kas panna mask ette vĂ”i mitte, kui ei leidnud seda kohe ĂŒles, siis ei hakanud rohkem jĂ€ndama. Rongiga jĂ”udsin kiirelt Balti jaama. Linna suunduvast trepist alla minnes, nĂ€gin mitte just enam oma parimtes aastates daami kenasti plakatite kĂ”rval suitsu tĂ”mbamas – esimene pilt. LĂ€ksin edasi, otsisin juba kohta kĂ€telseisu jaoks, sest see mu kogu tuleku mĂ”te ju oligi, jah mitte ainult, tahtsin endalegi saada mĂ”ned sĂŒrrid pidlid tĂŒhjast vanalinnast, mis hiljem selgudes nii tĂŒhi polnudki. KĂ€telseisu pildistasin oma tsirkusetrupile, kes oli kutsunud ĂŒles artiste oma trikke jÀÀdvustama. Esimesena kĂ”mpisin Raekoja platsile, inimesi oli kĂŒll natuke liiga palju, kuid sain paar kaadrit nendeta ka. Kuna olin ĂŒksi ja pidin kasutama kaamera timerâit, siis oli pildistamisprotsess omaette koomilinejada: puusad hööritatud, mantel maha ja kippas-kippas jooksuga Ă”ige kivi peale ning jalad taeva poole – niimoodi seni, kuni pilt terav ja sĂ€rk pĂŒksis, ehk said varahommikused möödujadki alustada pĂ€eva pisikese muigega. Veel klĂ”psutasin VĂ€ikeses Jalas – need ĂŒlesvĂ”tted meeldisid isegi rohkem. Edasi lonkisin niisama Taani kuninga aias, Toompeal ja siis Aleksandri Nevski katedraali kĂ”rval, mĂ€rkasin viimase peal seinade vĂ€rvipaletti. Panin statiiv pĂŒsti, mantli sinna peale ja ise kalpsasin majade poole, kui Ă€kki kuulsin valju kolksatust ning juba enne ĂŒmberpööramist aimasin halba. Sisetunne ei petnud: mantel oli toiminud tuulisel tĂ€naval esmaklassilise purjena ja statiivi ĂŒhes kaameraga vastu munakiviteed virutanud. VĂ€hemalt oli mĂ€lukaart ĂŒhes tĂŒkis.
-Paul



Lisas: lend137a
09.06.2020 14:31
10.kl
KontaktĂ”ppe korral saab Ă”petaja tunnis rÀÀkida kĂ”igest, millest ta tahab ja juhtida tĂ€helepanu, sellele millele poleks ise tulnudki. KaugĂ”ppe korral annab Ă”petaja kĂ”igile Opiqu vĂ”i DigiĂ”ppevaramu lingi ja laseb need lĂ€bi lugeda ning ĂŒlesandeid teha. Kui kellelgi tekib kĂŒsimusi peab ta selleks eraldi Ă”petajale kirjutama vĂ”i jĂ€rgmist kokkusaamist ootama. Selleks ajaks vĂ”ivad kĂŒsimused juba ununeda. KontaktĂ”ppe korral enamasti sellist probleemi ei teki.
Loe edasi »
Lisas: lend137a
09.06.2020 14:29
10.kl
Mina vaatasin filmi saagat âSĂ”rmuste isandâ. Ma arvan, et paljud teavad, mis filmidega on tegu. âSĂ”rmuste isandâ on J.R.R fantaasiaromaanide triloogia, millest on tehtud filmid, kus ĂŒheksa julget seiklejad peavad hĂ€vitama ĂŒhe sĂ”rmuse, mis suudab valitseda kĂ”iki. Nende teekonnal tuleb ette palju takistusi ning katsumusi. Nad peavad sĂ”rmuse viskama samasse vulkaan, kus see sĂ”rmus tehtud on, et see hĂ€vitada. Ăheksa julget seiklejat kutsutakse SĂ”rmuse Vennaskonnaks ning nende seas on 4 kÀÀbikut Frodo, Sam, Merry ja Pippin, vĂ”lurit Gandalf Hall, haldjast Legolas, pĂ€kapikku Grimli ning inimesed Aragon ja Boromir. Neid aga ĂŒritab peatada kurjuse isand Sauron ning tema kĂ€silase vĂ”lur Saruman, orgid ning orgi tugevam kuju Uruk-hai Ma olen neid filme vaadanud ka varem, kuid âSĂ”rmuste isandâ on alati film, mida olen nĂ”us vaatama. Filmides on vĂ€ga huvitav sisu ning vĂ€ga hea muusika. Need on ka vĂ€ga hĂ€sti tehtud filmid ilusate vaadete ja tegelastega. Ma soovitan kĂ”igil, kes pole âSĂ”rmuste isandâ-at veel nĂ€inud, seda vaadata ning need, kes on seda nĂ€inud, soovitan uuesti vaatad, sest see tĂ”esti on suurepĂ€rane universum.
-Tormi
Lisas: lend137a
09.06.2020 07:45
10.kl
- Choco minti kohvimasinast
- KĂŒlgtreppidest neljanda korruseni roomamist
- Kaunistusi vetsudes
- PĂ€evapraadi
- Jesse igapÀevast targutamist
- Potsa tantse
- Iirise sÔÔrikut
- Solarises veedetud söögivahetunde
- PuhvetitÀdi
- Akendeta progeklassi
- Ăle klassi kĂ€ivat tee aroomi
- Proges snÀkkide jagamist
- Varahommikusi matemaatika tunde
- KÔiki oma koolikaaslasi!!
-Elisa

Lisas: lend137a
09.06.2020 07:43
10.kl
Koroonaviiruse tĂ”ttu oleme mĂ€rtsist saati olnud koduĂ”ppel, mis on olnud omamoodi vĂ€ga arendav ja huvitav kogemuse sama ajal. NĂ€iteks aprillikuu alguses ei suutnud ma enam vahet teha nĂ€dalapĂ€evadel ja unereĆŸiim oli selleks ajaks rikutud. Eriolukorra tĂ”ttu muutus ka see, kuidas me Ă”pime. PĂ”hiliselt sai kĂ”ik informatsiooni eKoolist vĂ”i Ă”petajad saatsid meilid. Ometigi kasutasid mĂ”ned Ă”petajad ka teisi platvorme nagu Google Classroom ja Slack (meie kallis Ă”petaja Soots đ). Meeldiv oli see, et Ă€rgata sai tunde hiljem kui tavaliselt. Vahepeal tegid Ă”petajad Google Meeti kaudu videotunde, mis olid alguses vĂ€ga harjumatud ja veidrad, aga lĂ”puks muutusid tĂ€itsa toredaks ja tavapĂ€raseks.
Kuigi paljud klassikaaslased vĂ”isid Ă€rgata keskpĂ€eva paiku, siis mina Ă€rkasin ikka kell 8 selleks, et kĂ”ik vĂ”imalikult vara Ă€ra teha (unetunnid kannatasid selle pealt korralikult). Enamasti Ă€rkasingi ĂŒles, pesin hambaid, sĂ”in ja asusin Ă”ppima. Tavaliselt oli pĂ€evas 1-2 videotundi. Nende jĂ€rel lĂ”petasin Ă”ppimise, mida hommikul ei jĂ”udnud/viitsinud. PĂ€rast Ă”ppimist asusin raamatu lugemise kallale. Kogu eriolukorra jooksul sai mitmeid raamatuid lĂ€bi loetud, milledest meeldejÀÀvaimad olid Mario Puzo âRistiisaâ ja Tom Clancy âRainbow Sixâ. PĂ€rast lugemist sĂ”in. ĂlejÀÀnud Ă”htu jooksul veetsin tunde arvuti taga mĂ€nge mĂ€ngides ja trennis. Enne magama jÀÀmist lugesin natuke veel raamatut. Proovisin magama jÀÀda sĂŒdaöö paiku, aga see Ă”nnestus harva.
Nii veider kui kÔik see distantsÔppe ka polnud, hakkasin seda lÔpuks nautima ja tunnen, et vÔtan sellest perioodist kaasa uusi oskusi tulevaste probleemide lahendamiseks.
-MĂ€rten

Lisas: lend137a
09.06.2020 07:41
10.kl
DistantsĂ”ppe ajal tuli meil kirjutada kirjand Shakespeare raamatu âHamletâ teemal. Kodus kirjandi kirjutamine oli minu jaoks suhteliselt uus, sest tavaliselt toimub kirjandi kirjutamine klassiruumis. Esimene variant sobib mulle natukene rohkem, kuigi mĂ”lemal valikul on nii eeliseid kui ka puuduseid. Koolis kirjutamise eeliseks on see, et koolis on kirjandi kirjutamiseks kindel ettenĂ€htud aeg ja siis saab ainult kirjandi kirjutamisele keskenduda. Kodus oli mul peamiseks probleemiks see, et ma kippusin kirjandi kirjutamisest kĂ”rvale kalduma ja seega kulus mul selle valmis saamiseks plaanitust kĂ”vasti rohkem aega. Samas oli aga kodus kirjutamine mugavam, sest sai teha vĂ€ikseid pause, et koguda uusi ideid ja niisama puhata. Veel ĂŒheks eeliseks kirjandi kodus kirjutamisel oli see, et ei tekkinud pinget, et kirjandi peab kindlasti tunni lĂ”puks valmis saama. MĂ”lemal variandil on nii eeliseid kui ka puuduseid, aga mulle meeldib kirjandit kirjutada rohkem kodus, sest kodus on see pingevabam ja seal on rohkem aega mĂ”tete kogumiseks.
-Norman
Lisas: lend137a
08.06.2020 19:19
10.kl
5. juunil kĂŒlastas kogu 137. lend Tallinna Loomaaeda. Kuidas kellelegi, aga nii mĂ”negi jaoks oli see esimene kord peale karantiini, kus sai jĂ€lle nĂ€ha oma lennu- ja klassikaaslasi ilma arvutiekraani vahenduseta.
Oma nĂ€gu pidime Ă”petajale nĂ€itama hommikul kella kĂŒmne kuni Ă”htul poole kuue vahel. Saime mitu lehekĂŒlge kĂŒsimusi, millele vastuste otsimiseks kulus umbkaudu kolm tundi.


MÔistagi nÀgime palju huvitavaid ja ilusaid loomi ning linde.
Kui jalad Ă€ra vĂ€sisid, ĂŒritasime traktoristilt kĂŒĂŒti saada.

Tegime koostööd.          KÀisime jÀÀkaru koopas.
Ănneks meil ilmaga vedas ning aeg lendas loomade ja lindude keskel ĂŒsna kiiresti. Kes soovis, pikendas oma loomaaia kĂŒlastust mĂ”nusa jÀÀtisepausi vĂ”i piknikuga. Oli vĂ€ga tore ning meeleolukas hommikupoolik/pĂ€rastlĂ”una.
-Mona
Nagu öeldakse – Issanda loomaaed on suur ja kirju. Samuti oli kirju 137. lennu seltskond, kes 5. juunil loomaaeda lasti. Et meil seal igav ei hakkaks, oli Ă”petaja Veskimets meile ette valmistanud harivad töölehed. KĂ”ige pettumustvalmistavam oli fakt, et veelindude söögiautomaadid ei töötanud. PĂ€eva vĂ”it oli ahvipuur ja jÀÀtis. KĂ”ige huvitavama bioloogilise kogemuse osalisteks saime, kui Sudaani maasarvik ĂŒritas meile hiiri söögiks pakkuda. Linnu toidukĂ€itleja tervisetĂ”endi puudumise tĂ”ttu pidime pakkumise tagasi lĂŒkkama. Nagu öeldakse, tasuta lĂ”unaid siin maailmas ei ole. Olen kindel, et jĂ€tsime loomadele sĂŒgava mulje.
-Linda

Lisas: lend137a
08.06.2020 19:18
10.kl