Sõrmustepidu

19. oktoobril toimus Ă•petajate Majas meie 135. lennu sõrmuste pidu. Pidu algas toostidega: igaĂĽks sai võimaluse enda lennule tulevikuks midagi head soovida või lihtsalt nalja teha. Seejärel pidi iga klass loosiga tõmmatud vanasõna põhjal lĂĽhikese etenduse lavastama, et sõrmused välja teenida. Meie klassi teemaks sattus “Ära hõiska enne õhtut!” ning otseloomulikult ei jätnud me kasutamata võimalust etenduse peategelasena kujutada oma armast fĂĽĂĽsikaõpetajat, kelle rolli täitis Alexis. Teiste klasside etendused olid ĂĽsna toredad, kuid meie elulise tragikomöödiaga neid kahjuks võrrelda ei kannata. Etendused vaadatud, jagas Tatjana Anette abiga kõigile sõrmused. Sõrmuse saamine oli nii kauaoodatud hetk, et nii mõnelgi tuli lausa pisar silma. Tähistasime, lĂĽĂĽes kokku šampuseklaase ja sĂĽĂĽes kringlit – mõni sai pidama alles pärast viiendat tĂĽkki. Sellega pidu Ă•petajate Majas lõppes ning igaĂĽks läks tähistas nii nagu sĂĽda lustis.

Lisas: 135c 24.10.2018 17:15

Reaalkooli 137. sünnipäev

Reaalkooli 137. sünnipäeva raames külastas igat kooli klassi üks vilistlane. 135.c klassi külastas 128. lennu vilistlane Markus Villig, Eesti väärtuslikuima ja baltikumi kõige kiiremini kasvava ettevõtte Taxify asutaja.
Tunni alguse poole oli jutuks elu Reaalkoolis, uurimistöö ja ettevõtte asutamine. Villig jutustas firma loo, mis algas taksode puuduse, vanematelt saadud 5000 eurose laenu ja ülikoolist lahkumisega, aga lõppes üle miljardi euro väärt oleva taksofirmaga. Lisaks rääkis ta uuest elektriliste tõukerataste rendist ja muudest firma tulevikuplaanidest. Nimelt saab juba Pariisis läbi taxify rakenduse rentida tõukeratta ja kui sõit lõpetatud, selle jätta üksõik kuhu. Taxifyl on tulevikus oodata lojaalsusprogrammi läbi mille saavad inimesed, kes palju taksodega sõidavad, soodustusi. Küsimustele vastates tuli välja, et Yandexi suured soodustused on taksofirmade tavaline strateegia, et kasutajaid juurde saada uutes linnades ja, et taksojuht peab Joonase kell 5 hommikul Kloogaranda viima, kui ta seda tahab. Pärast huvitavat loengut läksime kõik staadionile, kus kõlasime direktori kõnet ja lasime hea maitsta Anetti ja Alexise valmistatud koogil.

Lisas: 135c 02.10.2018 17:02

Seltsimehed avastamas Venemaad

Kui eelmisel aastal veetsime Venemaal vaid ühe öö, siis see kord oli au 14 seltsimehel viibida meie idanaabri pinnasel lausa 2 ööd. Jagasime mälestusi ja teekonda nii b kui ka a klassi noorukitega ning veetsime koos meeleolukad 3 päeva.

Asusime teele 29. septembri varahommikul, paarkümmend minutit plaanitust hiljem, kuid ega sellel väga poleks vahet olnud, sest, paar tundi pärast piiri ületamist hakkas järsku bussi tagaots suitsema ja olime sunnitud peatuma. Kuigi sihtkohani oli jäänud vaid 50 km, läbisime seda vahemaad 2 tundi. Siiski tuleb mainida, et õhtul tehti buss korda ja järgnevatel päevadel sellist probleemi polnud. Esimese päeva õhtu möödus Novgorodit avastades ja muidu mõnusalt aega veetes. Venemaa häll koos oma Kremliga on kindlasti ainulaadne koht, mis väärib külastamist.

Järgmisel hommikul, kui olime mungakloostrisse jõudnud, võttis meid bussist välja astudes vastu läbilõikav kĂĽlm tuul ja kõrvulukustav kellamäng, mille sarnast polnud ilmselt keegi meist varem kuulnud. Ăśldse on Venemaa (nii palju kui meie seda nägime) ĂĽks väga kirikute rohke koht – need olid iga nurga peal ja vahel ka mitu tĂĽkki ĂĽksteise kõrval. TĂĽdrukud tegid vastavalt giidi juhistele päripäeva ĂĽhe ringi ĂĽmber kõige vanema õigeusu kiriku, et ikka õnnelikult mehele saaks.

Pihkvasse jõudnud, külastasime kremli, avastasime enda jaoks 24/7 lahti oleva bowlingu ja papa Lenini kuju. See on üks omapärane linn, kus vahelduvad uhked ja korras vanaaegsed majad ning räämas nõukaaegsed hooned. Üldse sellist vaatepilti tuli üsna tihti ette ja tõi osale kaasa ka väikese kultuurišoki. Viimane päev möödus Puškini radadel Mihailovskoes, mis võlus oma spetsiifilise looduse ja värske õhuga, millest oli meile kõigile kasu. Reisile pani see ilusa punkti ja Tallinnasse jõudsime tagasi keskööks.

Venemaa külastus näitas, kui erinev see ikkagi on ja andis ka aimu, milline võis Eesti nõukogude ajal välja näha. Kui võtta mingid tarkuseterad sellest endaga kaasa, siis võiks meelde jätta, et piiripunktis peab vait olema ja Venemaal raha on odav.

Lisas: 135c 29.09.2018 12:00

Kohtumine Margus Tsahknaga

Meie klassil oli võimalus kohtuda poliitik Margus Tsahknaga, kes hetkel on riigikogu riigikaitsekomisjoni liige. Hoolimata hilisest kellaajast ning tühjast kõhust, jätkus klassil huvi riigikogu liiget kuulata ja pärast, kas motiveerituna Riigikogu mündi ja šokolaadi saamisest või mitte, ka mitmeid küsimusi esitada. Õpilasi huvitas, kuidas saame kindlad olla, et liitlased meile sõjaolukorras appi tulevad, kui reaalne on oht Venemaa kallaletungiks ja kui puhas peab olema inimese taust riigisaladustele ligipääsemiseks. Kõigile küsimustele saadi põhjalikud vastused ja kohtumiselt lahkuti paremate teadmistega Eesti riigikaitse ülesehitusest. Tsahkna unistuseks on, et üks klass läbiks täies koosseisus ajateenistuse. Eks ole näha, kui paljud meist mõne aasta pärast ajateenistusse lähevad. Kindlasti mõistavad aga 11.c klassi õpilased riigikaitse tähtsust ja annavad oma panuse Eesti riigi julgeoleku tagamiseks.

Lisas: 135c 17.09.2018 11:47

Spordipäev

Selle õppeaasta esimesel koolipäeval, 3-ndal septembril, toimus Hiiu staadionil meil spordipäev. Ilm oli soe ja päike paistis, paremat ilma oleks olnud raske soovida. Loomulikult olid kõik õpilased ülimalt õnnelikud, et said tegeleda koolipingis istumise asemel spordiga. Toimus erinevaid võistlusi. Kõik 11-ndate klasside õpilased jooksid 100 meetrit. Tüdrukutel oli lisaks 500 meetri jooks ja poistel 2000 meetri jooks, kuid need ei olnud ainsad alad. Toimus ka lendudevaheline jalgpalli turniir, mille võitis loomulikult meie enda 135. lend ja lisaks oli ka  klassidevaheline pendelteatejooks.

Lisas: 135c 03.09.2018 11:42

1. september 2018

Ăśks sĂĽndmuste- ja mälestusterohke suvi on taas lõpule jõudnud ning aeg on jällegi pidulikud riided kapist välja tuhnida ja varajasel laupäeva hommikul kooli sammuda. Kooli jõudes tulid aga vastu kurnatud klassikaaslased, imeilusad Reaali mĂĽtsid peas, ning tõstsid tuju koheselt lakke. Niisiis kuulasime kõik koos traditsioonilist avaaktust ning ĂĽksteise seiklusrohkeid ja kaasahaaravaid suvelugusid. Kui aktus sai läbi, siis nägime lõpuks ka oma kallist klassijuhatajat, kes pani kooli alguseks kohe sĂĽdamele ka kauaoodatud UT, aga sellega on aega ju – tähtaeg on alles märtsis. See aasta polnud 1. september kĂĽll nii oluline kui 10. klassi või järgmise aasta oma, kuid toreda ja meeldejääva kooliaasta alguseks kõlbas kah.

Lisas: 135c 01.09.2018 11:40

Spordist

Klassidevahelisele jalgpalliturniirile läksime vastu tugeva koosseisu ja suurte lootustega. Põhiturniiril pidime läbi mängima kõigi ülejäänud 7 osaleva klassiga. Avamängus 10.b vastu võtsime suureskoorilise võidu. Kaks tabamust said enda nimele Oliver ja Gabsu, viies läks kirja vastaste au(oma)väravana. Teine mäng 10.a vastu kujunes oluliselt tasavägisemaks. Mitme võtmemängija puudumise või hilinemise tõttu (tehno oli elektrijaamas õppekäigul) hõredaks muutunud koosseis suutis küll Erik Lauri iluväravast juhtima asuda, kuid lasi mõned minutid hiljem seisu viigistada. Lõppskoori 2:1 vormistas teisel poolajal vahetusest sekkunud Hubert. Reedel ootas ees mäng 11.a klassiga. Gabori ja Huberti kahest vastuseta väravast saime kindla võidu. Kolme mängu järel jätkasime täiseduga. Pärast edukalt kulgenud turniiri algust leidsime end olukorrast, kus nelja päeva jooksul tuli pidada neli mängu, samuti, et teisipäevaks olid planeeritud mängud mõlemate osalevate 12. klassidega. Tasavägises mängus 12.c vastu pidime tunnistama vastaste nappi 0:1 paremust. Järgnenud heitluses 12.a-ga ei suudetud võitjat selgitada ning mõlemad võistkonnad said kirjutada tabelisse viigipunkti. Neljapäeval pidasime mängu 11.b vastu. Vigastustest räsituna ei suutnud me tugevale satsile vastu saada ning olime sunnitud otsustavas mängus hilisemale finalistile 0:1 alla vanduma. Viimane võimalus edasipääsuks oli reedel, kui alistada tuli 11.c klass. Mängule läksime vastu taas vigastusteta esinduskoosseisus ja ülimotiveerituna. Pärast soojendust saime teada, et mängu siiski ei tule. Sellega kustusid meie lootused poolfinaali edasi pääseda. Turniirilt saime kaasa tubli 5. koha ja hindamatu kogemustepagasi, mille pealt on aasta pärast hea edasi minna. Järgmine kord läheme võidu järele! Reedel, 18. mail osalesime klassidevahelisel võrkpallivõistlusel. Üliedukaks kujunenud turniiril täitsime kõik seatud eesmärgid ning murdsime tihedas konkurentsis esikolmikusse. Oli tore ja meeldejääv pärastlõuna!

Lisas: 135c 22.05.2018 21:17

Suure kasuteguriga tehnoloogid

Neljapäevasel pärastlõunal sammusid tehnoloogid, kiivrid peas, Iru elektrijaama. Tatsasime seal ringi – sees, väljas, madalal, kõrgel ja ka haisu sees. Nägime ka eksotermilist reaktsiooni prĂĽgi põlemise näol. Seega kogesime nii lämbumis-, kukkumissurma kui ka põlemise hirmu.

Lisas: 135c 21.05.2018 14:55

Positiivsest ellusuhtumisest

Ühel ilusal reede hommikul käis meie klassil külas Mardo Männimägi, kes tegeleb võitluskunstide ja fotograafiaga. Juttu jätkus isegi kaheks tunniks. Kui muidu räägitakse, et meie klass on väga vaikne ning ei küsi üheltki esinejalt ega õpetajalt küsimusi, siis Mardo tõi välja 10.c teise külje. Vestlesime spordist, fotograafiast, ellusuhtumisest ja edust. Juttu jätkus veel terveks nädalavahetuseks ja isegi maikuus on kuulda meie klassi õpilasi Mardo-teemadel vestlemas. Järgnevatel esinejatel saab olema raske seda ületada.

Lisas: 135c 21.05.2018 14:52

Nädal täis rohelust

Käes on juba mai teine nädal ja suveni on jäänud vaid paar nädalat. Ilmad on soojad ja koolis on palav, kuid kõike seda päästab STIILINÄDAL!! Stiilinädalal oli võimalik meil kehastuda sportlasteks, unemütsideks ja hipideks. Kõige tublimad olid meie hipid Gabor ja Tiislar, kes olid end nii hästi valmis pannud, et polnud kahtlustki, et nad hipid on. Kangelasteks me end riietuda kahjuks ei saanud kuna käisime Pandivere kõrgustikul. Elu viis meid sinna niitraaditindliku ala uurima. Palju uusi teadmisi me sealt küll ei saanud, kuid vahelduseks koolile ja linnaelule oli mõnus veeta aega metsas.