Gümnaasiumi jõulupidu suuuure algustähega

“17. detsember ei ole pelgalt vaid arvestuste nädala kulminatsiooniline päev või aasta eel-eelviimane iganädalane reede, mitte see Reede, mis asub Rotermanni kvartalis ning kuhu Arulepp ja Martin pahatihti võidu peale jooksuvõistlust korraldavad, vaid hoopis reede väikse tähega, nagu see nädalapäev. See on päev, mil toimub kauaoodatud gümnaasiumi jõulupidu!”

10. klassi jõulupeo hea emotsioon siiani väga eredalt meeles, võtsid Luukas ja Epp selle ürituse enda kanda. Juhtkonnalt saadi peo korraldamise osas jah-sõna umbes-täpselt kaks nädalat enne üritust, seega järgnesid neile kaks unetut ja rabamist täis nädalat. Unetu öö ilusid ja valusid sai tunda ka meie videograaf Mihkel, kes öö enne pidu kõiki üheksat vaheklippi kokku lõikas ning parajalt rabada said ka tehnilise poole eest vastutav Georg ja kogu kujundustiim.

Meie klassile naeratas loosiratas ootamatu pärliga – Iisrael. Lood said kiirelt paika, rollid jaotatud ja koreograafid asusid tööle. Veetsime tol nädalal umbses aeroobikasaalis rohkem kui kogu gĂĽmnaasiumi vältel kokku ja võime uhkusega öelda, et meie kava oli juba pisidetailide lihvimise faasis, kui mõni klass alles mõtlema hakkas…

Proovid, prooovid, proovid

“Eeee-oooo”

Jõudis kätte reede õhtu, saal oli valmis ja rahvas oli veel rohkem valmis. Olude sunnil toimus ĂĽritus lendude kaupa. Aulas olid põnevil, uudishimu täis kĂĽmnendikud. Ă•htujuhid Luukas ja Kevin tervitasid publikut retsinädalast tuttava hĂĽĂĽdega ja tõmbasid rahva automaatselt käima. Ăśritus oli alanud! 139. lend sai väga tublisti hakkama – nii laval kui publikuna, kuid 138. (pAaRis-)lennul on kĂĽll ikka elu kohta palju õppida…

Meie show läks SUUREPÄRASELT ning olgem ausad, tegelik võit kuulub 12.c klassile! Kuid isegi kogu selle aupaiste varjus ei saa üle ega ümber meie õpetajatest. Nad olid õhtu staarid, tehes ettenähtud kolme minuti show asemel seitse ja hämmastades meid iga minutiga aina enam ja enam.

Silmkontakti kunst

Kaboom

Ăśllatus!

Kokkuvõtlikult: oli legendaarne õhtu, panime aastale ilusa punkti ja andsime jõulupeo teatepulga noorematele üle.

Lisas: rajaleidjad 18.12.2021 18:11

Meie Meeste Meestepäev

Väärtustagem omasid, hoidkem omasid, armastagem omasid!

Koogens

Tegime soojenduseks vähemalt 20 erinevat “Head meestepäeva, Luukas!” kaarti

Valmis :))

Mehed õnnelikud, meie õnnelikud

Lisas: rajaleidjad 19.11.2021 14:14

Märgid=rinnas

Mõned meist olid oodanud seda juba 12 aastat, mõned 6, mõned 3, aga lõppude lõpuks saime endale kolmanda ja viimase Reaali ehte. Kõik nägid lihtsalt väga väga ilusad välja. Uhke tunne oli vaadata sõpru, tuttavaid, klassikaaslasi märki rinda saamas.

Lennu nimel pidas kõne Kirke (137.a), õpetajatest meie Villu ja muidugi Ene ka. Esimene tähtis kõne loositi a-klassile ning Kirkel õnnestus suurepäraselt. Kõne oligi nagu miniseelik – parajalt lĂĽhike, et tõmbas tähelepanu ja parajalt pikk, et kattis kõik olulise. Villu kõne oli talle omaselt humoorikas ja mõtlemapanev korraga. Ise ei oskakski kolmanda korruse poistevetsust rääkides kuidagi veel tarkust jagada. Ene kõne oli sĂĽdamlik ja eluline.

Meie Villu kõnet pidamas

Märgid korraks rinda saadud ja ka õpetajatele pandud, suundusime sööklasse, kus ootasid meid kena tort, minipannkoogid, sushiiiii ja veel head paremat. Teenindus oli ka tiptop. Võib rahule jääda paarislennuga.

Kõht täis, saime paar sõna öelda. Ăśksteisele jõuti vist kĂĽll kõik, mis abiturientidel meelel ära soovida. (Et seemneleib tuleks tagasi ja lasanjet jätkuks kõigile jne) Ja oligi aeg näidendeid teha. Meie klass tõmbas igati sobiva teema “Mis värvi on armastus?”. Nimelt olime samal teemal hiljuti kirjandeid kirjutanud ehk olime teemas täiesti sees. Arutelu läks päris kirjuks: kes kellele musi teeb ja kuidas rakendada meie klassi paarikesi. Lõpuks oli seal romantikat, oli metsikust ja oli ka sĂĽgavamõttelisust.

Stiilinäited

Nii tehakse parimaid näidendeid

Peoperemees oli meie Rüütel (Georg). Ebatraditsiooniliselt ei olnud meil küll kedagi koolist välja laulda, kuid õhtu lõppes ikka lõbusas tantsurütmis.

RĂĽĂĽtel ametis

Tantsusammud on alati selged olnud

Lisas: rajaleidjad 14.11.2021 16:50

Lend Soomes

Merele läksime tormisel päeval. Kord oli aknast näha ainult taevast ja siis jälle ainult merd. Selle möllu keskel jagas olümpiasportlane Jüri-Mikk Udam (vil!128) meiega oma kogemusi ja tarkusi. Ta on oma elus väga palju saavutanud, keskendudes ühele projektile korraga ja endast maksimum andes. Samas rõhutas ta üle, et kui kõik ei lähe plaani järgi ei ole tegelikult hullu. Eesmärgini jõudmiseks on mitu teed.

Soomes võtsime suuna EBSi poole, kus Jukka Mäkinen tegi meili näidisloengu teemal “Political challenges and opportunities of data capitalism”. Lisaks räägiti meile natuke välismaa ĂĽlikoolidest. Päeva hariv osa läbi, suundusime Toomkiriku juurde kohustuslikku R-tähe pilti tegema. Ja siis valgus mass linna peale laiali. Osad avastasid muuseume, osad poode, osad kuulsaid muusikavideo locationeid… IgaĂĽhele leidus midagi. Aeg möödus kiirelt ja juba loksusimegi tagasi. Meri oli õnneks õhtuks veidi (aga ainult veidi) rahunenud.

kaunis

kaunim

kõige kaunim

Lisas: rajaleidjad 24.10.2021 05:16

Reaal 140

Reaalkoolil täitus väärikas 140. tegutsemisaasta. Selle puhul käis meile finantsvabaduse saavutamisest rääkimas Erko Risthein (vil!125). Erko tegutseb start-upinduse vallas (producement.com) tarkvaraarendja ja ettevõtjana. Ta rõhutas multidistsiplinaarsuse olulisust ja jagas ausat elutarkust. Ta kõnetas mitmeid ning peale aktust ja koogisöömist jätkus jutt staadionil. Vestlusringi tuli uudistama isegi mõni rebane.

P.S. Pert ja Kevin tegid porgandikoogi – mega hästi tuli välja, kokapoisid!

Rõõmsad :))

Laupäeval, 2. oktoobril toimus Noblessneri valukojas kontsert “Kummardus õpetajale” ja pidu. Kontserdi repertuaar oli akadeemiline, see-eest vaheklipid olid humoorikad. Järgnes sumin ning tantsupidu. Ansambel Horoskoop lõi meeleolu, ei puudunud Potsa tantsud ega Erik Mäe laval limbot tegemas. Tugev kogukonnatunne, mis Reaali ĂĽritustel tekib, on võimas. Kohale olid tulnud eri vanuses, eri lugudega inimesed, kellele kõigile Reaalkool oli siiski ĂĽhised väärtused suutnud kaasa anda, mis tegi omavahelise suhtlemise kergeks.

Reaalkool on parim kool.

Lisas: rajaleidjad 03.10.2021 18:34

Rebaste nädal

Augustis olid grupid olemas, rebased valitud, kostĂĽĂĽmid tellitud, korterid bronnitud, aga päev enne kooli algust saime teada, et rets tuleb klassisisene…

Elasime leina viis etappi kiirelt läbi ja tegime uued plaanid. Selle aasta rebaste nädala teemadeks olid filmid (mõjutustega meie enda rebaste nädalast, kui teemadeks olid sarjad). Meie klassis siis High School Musical, Smurfid, Imelised ja Võlur Oz.

Esmaspäevased murumängud möödusid edukalt. Tuli välja, et kiiruse ja koordinatsiooniga on rebastel tiptop, aga tasakaaluga on kehvasti. Pole hullu, aitasime pikaliolijad püsti esmaspäeval, aitame ka hiljem.

melon

Teisipäevasel viktoriinil räägiti mõni lugu huntide (vägi)tegudest, mõnel juhul ütles pilt või video rohkem, kui Kepp või Ken oleks suutnud.

Oli veidi teistsugune kolmapäev kui tavaliselt – rändasime 90ndatesse. Hommikul soojendas Kuberneri aias JĂĽri Ratas ja siis astus Hirvepargi trepile Pert ning pidas sĂĽtitava kõne. Koolis saime teada, mida õpetajad 90ndatel tegid, seisime Balti ketis ja nautisime Iffi kontserti ka!

Neljapäev oli raske…

Reede oli tähtis päev. Peale koolipäeva lõppu liikus mass Rottermanni, kus rebased said oma tantsuoskusi näidata. Varahommikutel ja vahetundidel harjutatud tantsu autoriks oli Epp, kes sai rebastel nädalaga puusad liikuma ja laulusõnad pähe – hea töö! Ă•htul said 139. lennu juntsudest täisväärtuslikud Reaalkooli gĂĽmnasistid.

Päris norm paaritu lend kasvab peale.

yeye

Lisas: rajaleidjad 30.09.2021 13:04

Septembri teine reede, paarisorienteerumine, Pirita mets – vaata videot lihtsalt

Video: Mihkel Paumverk

Lisas: rajaleidjad 28.09.2021 18:36

Esimene

Meie viimane esimene algas meeldivalt tavapäraselt klassijuhatajatunni ja aktusega, aga seekord saime osa ka väikeste juntsude kooliaasta algusest. Pooled meist said käekõrvale 1.a õpilase ja teised 1.b õpilase, kellele maja näidata ja elutarkust jagada. Aega oli tuuriks antud vähe nii, et igale poole (loe: maurusesse) ei jõudnud. Napilt jõudsime uurida ega nad pissil ei taha käia, kui juba pidigi minema aulasse aabitsat kätte saama. Meie Sarah pidas abituuriumi nimel ilusa kõne (Somelari arust üks parimaid). Järgnesid kõige esimesed koolitunnid, kus saime nii uusi teadmisi kui ka kõvasti naerda. Füüsika tunnis ristiti põrkepall, mis ei põrka kurbusepalliks ja keemias saime teada, et kõik, mis näeb välja nagu vesi, piim või morss ei pruugigi üldse olla joodav. Tähtis päev lõppes Poisi juures, kus koolimütsid pähe saadi. Kõrget lendu, 148. lend!

Kõige-kõige esimene tund

Direktorite järelkasv on piisav?

JĂĽtsid ja mĂĽtsid

Lisas: rajaleidjad 01.09.2021 17:11

11. klassi lõpureis Vormsile

On 3. juuni hommik. 11.c sõidab bussiga Vargamäe poole, kui jõutakse ühisele otsusele, et on vaja kiiresti klassireisi korraldama hakata. Suure demokraatia ja hääletuste tulemusena panime paika, et veedame 14.-16. juuni Vormsil.

*palju plaanimist ja arvutamist hiljem*

Käes on 14. juuni, oleme end sättinud traditsioonilisse kohtumispaika G. Otsa tänavale ja pakime oma kotte, söögivarusid ja rattaid bussidesse. Kõik hoiavad hinge kinni, et need viimased ka ühes tükis kohale jõuaks. Jõudsid! Praamireis läks kenasti ja keegi meist merehaigeks ei jäänud. Sviby sadamas oli meid ootamas juba meie host Marii, kes mingil moel suutis (peaaegu) kõik meie sada kotti ja telki oma autosse ära mahutada, et need ööbimispaika viia.

Vormsi timm.

Laagerdame.

Nii saime meie alustada oma esimest rattaretke Sviby – Diby. Olime sõitnud mitte rohkem kui 2 km, kui oli kuulda häält, mis sarnanes väga rattakummi lõhkemisele ja vaesel Hendrikul tuli ĂĽlejäänud 8 km ratas käekõrval jalutada. Ööbimispaika jõudes panime kiirelt ĂĽles oma telgid ja sõitsime Krogi kõrtsi lõunatama. Võib öelda, et kohalikud ei osanud uneski näha nii suure isuga seltskonda ja teiseks päevaks valmistusid meie tulekuks märgatavalt suuremate kogustega. Kõhud täis, said kõik õhtusöögini vabad käed – kes läks ujuma, kes discgolfi mängima, kes niisama telki lugema. Meie kasutuses oli kõikide mugavustega väliköök, seega valmistasime ise kõige õigema suvise õhtusöögi – grill & värske salat.

Asjapulgad grilli ääres.

10/10 vaade.

Kuna käimas oli suve suursündmus EURO 2020, siis loomulikult olid meil tehtud vajalikud ettevalmistused projektori näol ning saime alagrupimänge suurelt, uhkelt ja ühiselt nautida. Üldiselt ilmaga meil väga vedas ja õhtu lõpuks said päiksekreemiga koonerdanud inimesed võrrelda oma nahale põlenud rante. Mõnel rumalal olid teisel õhtul lood veel põletavamad…

Teine päev algas võileibade, hommikukohvi ja klassipildiga ning olime valmis eesootavaks 40 kilomeetriks ümber saare. Öö oli üle elanud ka selle telgi seltskond, kelle varjualune tuulest viiduna kord ühele, kord teisele ääresmagajale näkku vajus. Esimese poole oma matkast läbisime nii kiiresti, et enne lõunasööki jäi kõigile aega niisama olemiseks ja nautimiseks.

Kohustuslik.

Georg tegemas seda niisama olemise ja nautimise asja.

Kahjuks oli esimeses ujumiskohas nii suur tuul, et see kutsus ujuma vaid mõne üksiku hülge. Kõhud kenasti täis, jäi ruumi veel täpselt üheks jäätiseks ja siis olime valmis ülejäänud saart avastama. Tee peale jäi allikaid, majakaid ja niisama lummavat loodust, kuid üllataval kombel olid linnalaste jaoks kõige lemmikumaks vaatamisväärsuseks aasal mäluvad lihaveised ja lambad.

Sõidame.

Need meie lemmikud.

Õhtusöögi ja jalkaga lahendasime samamoodi nagu eelmisel õhtul. Aga selle õhtu tegid teistest erilisemaks soe saun, päikeseloojang mere ääres, ühised hambapesud ja varajaste hommikutundideni kestnud vestlused.

<33

Muidu te ei usuks…

Kolmas päev kadus armutult kiiresti käest. Ärkasime, sõime, pakkisime laagri kokku ja hakkasime sõitma sadama poole. Vormsilt lahkusime väga vihaste sääskede poolt ärasöödutena ja ekstreemsete joodikupäevitustega, kuid sellest hoolimata väsinud naeratused näol. Laeva peal tundsime äratundmisrõõmu virsikumaitselisest Nesteast ja limpsisime oma viimaseid jäätiseid. Klassireis oli igati meeldejääv, aga õnneks terve suvi on veel ees!

Lisas: rajaleidjad 16.06.2021 16:02

Vargamäel

11. klassi ĂĽks suurimaid akadeemilisi saavutusi, lisaks UT-le, oli kindlasti Tammsaare teostega põhjalikult tutvumine. Sellele peatĂĽkile Eesti kultuuriloo õpingutel panime punkti Vargamäel. Ilm oli super. Rabamatka ajal käisid paljud ujumas ja õp Koit mainis, et lõime vana rekordi ĂĽle – ĂĽhest klassist pole varem nii mitmed vette läinud. Siis jõudsime Tammsaare muuseumisse, aidahoonesse ja rehetaresse. “Tõde ja õigus” I osa lugejate jaoks oli äratundmisrõõm suur, eriti kui hakkasime näidendeid esitama. Kui keegi veel Karinist juttu teeb, kerkib Joosep kohe silme ette.