Uurimistööde kaitsmine
17. mai oli Reaalkoolis ĂŒks eriline pĂ€ev. Maja oli vaiksem kui tavaliselt. 12. klassil oli matemaatika riigieksam ja meil, 11. klassi Ă”pilastel oli kĂ€tte jĂ”udnud pĂ€ev, mis oli meil ammu kalendrisse mĂ€rgitud. (Minul isiklikult ilmselt septembrist saadik). PĂ€ev, mille ees on olnud suur hirm, samas ootus, et tunda kergendust â meie uurimistööde kaitsmine. Uurimistöö on ĂŒks koolieksam, seega selle hinne oli meile kĂ”igile oluline. Samas andis kaitsmine 17 punkti ja eelnevalt kogutud puntkid olid teada. Igaljuhul algasid erinevate rĂŒhmade kaitsmised erineval ajal, kellel 8, kellel 9 ja mĂ”ndadel isegi hiljem. Samamoodi lĂ”petasime vĂ€ga erinevatel aegadel. Meid kuulasid ka 140. lennu Ă”pilased, kellel on uurimistöö teekond veel ees. Meil, 139. lennul on see teekond nĂŒĂŒd lĂ€bi! PĂ€rast kaitsmist mindi oma saavutust tĂ€histama, see oli aga vĂ€ga individuaalne ja erinev igaĂŒhel.
Anete
UT kirjutamine oli XI klassi jooksul kulgev tsĂŒkliline töö, mida tuli teha iseseisvalt kooliaasta vĂ€ltel. Minu enda jaoks oli UT kirjutamise protsess huvitav kogemus – oma tĂ”usude ja mÔÔnadega. Töö tegemist alustasin juba X klassi kevadel ning kirjutamisega alustasin reaalselt sĂŒgisel. Töö valmis koostöös TalTechiga ja see oli nii pluss kui ka miinus. Pluss – saad palju head infot, miinus – seda materjali vĂ”ib olla liiga palju ja liiga teaduslik. Koolipoolset tuge pakkus Ă”p Ahti Pent ja just seda vĂ”ib pidada ĂŒheks heaks asjaks, sest olin tema ainuke juhendatav, mis tagas hea suhtluse ja selle, et juhendaja oli pidevalt kursis minu tööga ja oli heaks toeks.
ĂhesĂ”naga vĂ”idud UT kirjutamise ajal olid koostöö TalTechiga, hea juhendaja ja see, et sain töö valmis ja kaitstud. MÔÔnad olid kĂŒsimustikule vastuste saamine ja sellega juramine (tĂ”esti ei soovita teha kĂŒsimustikku suurtele ettevĂ”tetele, kui sul endal tutvusi pole). Ăldjoones ĂŒtleks, et protsess oli huvitav ja hariv ning Ă”ppisin töö kĂ€igus iseseisvust ja iseendasurumist.
Oliver

Viimased parandused

KaitsmisjÀrgsed emotsioonid
Uurimistööde kaitsmine toimus meil 17. mail. Hommikul panid kĂ”ik ennast viisakalt riidesse ja lugesid mitu korda oma kaitsmiskĂ”ned veel ĂŒle. Esimene kaitsmine oli fĂŒĂŒsika valdkonnas, mis algas kell 8.00. Kaitsmiseid olid kuulamas ka 10. klassi Ă”pilased, kes esitasid hĂ€id kĂŒsimusi ja pakkusid lĂ”busat seltskonda pingelises ruumis. PĂ€rast kĂ”ikide esitluste tegemist oli pinge kĂ”rge, kui kaitsmiskomisjon lĂ”plike punktisummade ĂŒle arutas. MĂ”neminutilise pausi jĂ€rel lasti meid klassi tagasi ning saabus kauaoodatud hetk, mil ei pidanud enam uurimistööde pĂ€rast muretsema. Koolimajast lahkudes oli tunda tohutut kergendust ja uhkust tehtud töö ĂŒle.
Markus Andreas
Minu uurimistööde kaitsmise pĂ€ev algas meeleolukalt: kell 8 alustasin MustamĂ€elt sĂ”idutundi, kasutades Ă€ra vaba hommikut, sest humanitaariagrupi kaitsmine algas kella kĂŒmne paiku. Meie grupp koosnes ajalooĂ”petajatest (T. Luuk ja H. Ahuna) ja emakeeleĂ”petajatest (A. Kell, M. Bluum ja K. Koit), veidi vĂ€hem kui kĂŒmnest kaitsjast ja kĂ€putĂ€iest kĂŒmnendikest. Meie Ă”nneks oli tegu vĂ€ga positiivse, siira ja rÔÔmsameelse komisjoniga ning ĂŒkski esineja (minu subjektiivse arvamuse alusel) eriti nĂ€rvis ei olnud ning kĂ”ikidel tulid kaitsekĂ”ned suurepĂ€raselt vĂ€lja, mille ĂŒle oli kĂ”igil ainult hea meel. Tööde kaitsmise jĂ€rel aset leidvas kĂŒsimuste voorus tekkis sageli ka teemakohane arutelu, mis hĂ”lmas kĂ”iki klassis viibijaid. Nii saime arutada, kes oleks LeiutajatekĂŒla Lotte maailmas kĂ”ige paremad lesbiemmed (leidsime, et jĂ€nesepere) ning ka ravimtaimede olemuse ĂŒle. KokkuvĂ”tvalt oli kaitsmiste pĂ€ev meeleolukas ning kaitsmine pani asjaliku punkti selle aasta kĂ”ige suuremale stressiallikale â uurimistööle.
Tobias
Uurimistööde kaitsmise hommikut alustasin oma aja otstarbeka Àrakasutamisega. Suundusin kella kaheksaks vanalinna jÔusaali, kus viisin lÀbi vÀgagi eduka push day. SeejÀrel lipsasin lÀbi jÔusaali all asuvast Prismast ning vÔtsin paar banaani, et mÔtteid kaitsmise Àrevusest veelgi peletada. Kaitsmisel kuulusin humanitaarainete gruppi, mis osutus vÀga rahulikuks ja ma arvan, et meeldiva seltskonna tÔttu ei pabistanud keegi oma kaitsmiskÔnet pidades. Ma arvan, et ka minu kÔne tuli tÀitsa hÀsti vÀlja, vaatamata sellele, et ma seda varasemalt harjutanud ei olnud. Kaitsmisel oli vÀga huvitav kuulata, mida teised viimase aastaga valmis olid saanud. Hinded saime teada paari pÀeva pÀrast ja minu teada saadi meie grupis ainult viisi. Soovitan tulevastel uurimistööde kirjutajatel hakata oma tööga aegsasti tegelema. 11. klass tuleb teil sellisel juhul palju toredam ja mÔnusam.
Mathias
Kaitsmisele eelneval Ă”htul sain ma enam-vĂ€hem valmis esitluse ja kaitsekĂ”ne. Magada sain veidi rohkem kui tavalisel koolipĂ€eval, sest arvutiteaduste valdkonna kaitsmine algas alles kell 10:15. Meie grupis oli kokku 12 kaitsmist, mis vĂ”tsid kokku aega ligikaudu kolm tundi. KĂŒmnendikke oli kaitsmist vaatama tulnud oodatust rohkem: peaaegu kĂ”ik vabad kohad auditooriumis tĂ€itusid pealtvaatajatest. Viimased tĂ€iendused ja parandused kaitsekĂ”nes said tehtud minutid enne minu töö kaitsmist. Sain oma uurimistööd kaitsta teisena, mis oli mingis mĂ”ttes hea asi, sest sain kiiresti stressist ja muretsemisest kergendust. Enda arvates sujus mul kaitsmine hĂ€sti, ma polnud kuigi nĂ€rvis ning suutsin ka edukalt kĂ”igile saadud kĂŒsimustele vastata. Huvitav oli kuulata ka teiste kaitsmiseid: kĂ”igil olid ĂŒpris huvitavad uurimistöö teemad. Koolimajast lahkudes tundsin suurt kergendust, sest ĂŒks suur asi oli jĂ€lle selja taga.
Jan Hendrik
Lisas: lend139b
21.05.2023 19:44