Uurimistööde kaitsmine

17. mai oli Reaalkoolis üks eriline päev. Maja oli vaiksem kui tavaliselt. 12. klassil oli matemaatika riigieksam ja meil, 11. klassi õpilastel oli kätte jõudnud päev, mis oli meil ammu kalendrisse märgitud. (Minul isiklikult ilmselt septembrist saadik). Päev, mille ees on olnud suur hirm, samas ootus, et tunda kergendust – meie uurimistööde kaitsmine. Uurimistöö on üks koolieksam, seega selle hinne oli meile kõigile oluline. Samas andis kaitsmine 17 punkti ja eelnevalt kogutud puntkid olid teada. Igaljuhul algasid erinevate rühmade kaitsmised erineval ajal, kellel 8, kellel 9 ja mõndadel isegi hiljem. Samamoodi lõpetasime väga erinevatel aegadel. Meid kuulasid ka 140. lennu õpilased, kellel on uurimistöö teekond veel ees. Meil, 139. lennul on see teekond nüüd läbi! Pärast kaitsmist mindi oma saavutust tähistama, see oli aga väga individuaalne ja erinev igaühel.

Anete

UT kirjutamine oli XI klassi jooksul kulgev tsükliline töö, mida tuli teha iseseisvalt kooliaasta vältel. Minu enda jaoks oli UT kirjutamise protsess huvitav kogemus – oma tõusude ja mõõnadega. Töö tegemist alustasin juba X klassi kevadel ning kirjutamisega alustasin reaalselt sügisel. Töö valmis koostöös TalTechiga ja see oli nii pluss kui ka miinus. Pluss – saad palju head infot, miinus – seda materjali võib olla liiga palju ja liiga teaduslik. Koolipoolset tuge pakkus õp Ahti Pent ja just seda võib pidada üheks heaks asjaks, sest olin tema ainuke juhendatav, mis tagas hea suhtluse ja selle, et juhendaja oli pidevalt kursis minu tööga ja oli heaks toeks.
Ühesõnaga võidud UT kirjutamise ajal olid koostöö TalTechiga, hea juhendaja ja see, et sain töö valmis ja kaitstud. Mõõnad olid küsimustikule vastuste saamine ja sellega juramine (tõesti ei soovita teha küsimustikku suurtele ettevõtetele, kui sul endal tutvusi pole). Üldjoones ütleks, et protsess oli huvitav ja hariv ning õppisin töö käigus iseseisvust ja iseendasurumist.

Oliver

Viimased parandused

Kaitsmisjärgsed emotsioonid

Uurimistööde kaitsmine toimus meil 17. mail. Hommikul panid kõik ennast viisakalt riidesse ja lugesid mitu korda oma kaitsmiskõned veel üle. Esimene kaitsmine oli füüsika valdkonnas, mis algas kell 8.00. Kaitsmiseid olid kuulamas ka 10. klassi õpilased, kes esitasid häid küsimusi ja pakkusid lõbusat seltskonda pingelises ruumis. Pärast kõikide esitluste tegemist oli pinge kõrge, kui kaitsmiskomisjon lõplike punktisummade üle arutas. Mõneminutilise pausi järel lasti meid klassi tagasi ning saabus kauaoodatud hetk, mil ei pidanud enam uurimistööde pärast muretsema. Koolimajast lahkudes oli tunda tohutut kergendust ja uhkust tehtud töö üle.

Markus Andreas

Minu uurimistööde kaitsmise päev algas meeleolukalt: kell 8 alustasin Mustamäelt sõidutundi, kasutades ära vaba hommikut, sest humanitaariagrupi kaitsmine algas kella kümne paiku. Meie grupp koosnes ajalooõpetajatest (T. Luuk ja H. Ahuna) ja emakeeleõpetajatest (A. Kell, M. Bluum ja K. Koit), veidi vähem kui kümnest kaitsjast ja käputäiest kümnendikest. Meie õnneks oli tegu väga positiivse, siira ja rõõmsameelse komisjoniga ning ükski esineja (minu subjektiivse arvamuse alusel) eriti närvis ei olnud ning kõikidel tulid kaitsekõned suurepäraselt välja, mille üle oli kõigil ainult hea meel. Tööde kaitsmise järel aset leidvas küsimuste voorus tekkis sageli ka teemakohane arutelu, mis hõlmas kõiki klassis viibijaid. Nii saime arutada, kes oleks Leiutajateküla Lotte maailmas kõige paremad lesbiemmed (leidsime, et jänesepere) ning ka ravimtaimede olemuse üle. Kokkuvõtvalt oli kaitsmiste päev meeleolukas ning kaitsmine pani asjaliku punkti selle aasta kõige suuremale stressiallikale – uurimistööle.

Tobias

Uurimistööde kaitsmise hommikut alustasin oma aja otstarbeka ärakasutamisega. Suundusin kella kaheksaks vanalinna jõusaali, kus viisin läbi vägagi eduka push day. Seejärel lipsasin läbi jõusaali all asuvast Prismast ning võtsin paar banaani, et mõtteid kaitsmise ärevusest veelgi peletada. Kaitsmisel kuulusin humanitaarainete gruppi, mis osutus väga rahulikuks ja ma arvan, et meeldiva seltskonna tõttu ei pabistanud keegi oma kaitsmiskõnet pidades. Ma arvan, et ka minu kõne tuli täitsa hästi välja, vaatamata sellele, et ma seda varasemalt harjutanud ei olnud. Kaitsmisel oli väga huvitav kuulata, mida teised viimase aastaga valmis olid saanud. Hinded saime teada paari päeva pärast ja minu teada saadi meie grupis ainult viisi. Soovitan tulevastel uurimistööde kirjutajatel hakata oma tööga aegsasti tegelema. 11. klass tuleb teil sellisel juhul palju toredam ja mõnusam.

Mathias

Kaitsmisele eelneval õhtul sain ma enam-vähem valmis esitluse ja kaitsekõne. Magada sain veidi rohkem kui tavalisel koolipäeval, sest arvutiteaduste valdkonna kaitsmine algas alles kell 10:15. Meie grupis oli kokku 12 kaitsmist, mis võtsid kokku aega ligikaudu kolm tundi. Kümnendikke oli kaitsmist vaatama tulnud oodatust rohkem: peaaegu kõik vabad kohad auditooriumis täitusid pealtvaatajatest. Viimased täiendused ja parandused kaitsekõnes said tehtud minutid enne minu töö kaitsmist. Sain oma uurimistööd kaitsta teisena, mis oli mingis mõttes hea asi, sest sain kiiresti stressist ja muretsemisest kergendust. Enda arvates sujus mul kaitsmine hästi, ma polnud kuigi närvis ning suutsin ka edukalt kõigile saadud küsimustele vastata. Huvitav oli kuulata ka teiste kaitsmiseid: kõigil olid üpris huvitavad uurimistöö teemad. Koolimajast lahkudes tundsin suurt kergendust, sest üks suur asi oli jälle selja taga.

Jan Hendrik

Kommenteerimine on keelatud.