Raamatukogus mĂ”rva mĂŒsteeriumi lahendamine

Pilt: http://www.tallinn.ee/est/Uudis-Tallinna-Keskraamatukogu-kutsub-terviseloengutele

Reedel,12.05, pĂ€rast eesti keele tasemetööd suundusime raamatukokku. Enne raamatukokku minekut oli meil aega ja me lĂ€ksime HarjumĂ€ele mĂ€nge mĂ€ngima. Kui me olime mĂ€ngud lĂ”petanud lĂ€ksime me mĂ”rva lahendama. Raamatukogus pidi meid ootama mĂ”rvamĂŒsteeriumi lahendamine.  Meid viidi suurde ruumi ja hakati andma vihjeid, kes vĂ”iks olla kurjategija. See tĂ€hendab, et meile anti mingi olukord, kus keegi oli, kas kadunud vĂ”i mĂ”rvatud ja meie pidime selgitama vĂ€lja, kes selle taga on. Kui kĂ”ik rĂŒhmad olid leidnud enda meelest kĂ”ige sobivama mĂ”rvari, ĂŒtles mĂ€ngujuht meile, kas me leidsime Ă”ige inimese vĂ”i mitte. KokkuvĂ”ttes oli see vĂ€ga  Ôpetlik ja huvitav pĂ€ev.

Lisas: anetted 12.06.2017 06:22

Etendus “Timm Thaler ehk MĂŒĂŒdud naer”

Ühel neljapĂ€eval, lĂ€ksime meie teatrisse, Timm Thalerit vaatama. Me olime just lugenud seda raamatut. Enne teatrisse minekut pidi meil toimuma kehalise tund. See andis meile hea vĂ”imaluse vanalinnas orienteeruda ja lĂ”puks Nukuteatri juurde jĂ”uda, kus toimus meie etendus. Teel olles kĂ€isime ka erinevate vanalinna tornide juures ja me peame tunnistama, et vanalinnas on palju torne. Kui me olime kĂ”ik jĂ”udnud Nuku teatri juurde, lĂ€ksime me saali. Õige pea lĂ€ksid saalis tuled kustu ja etendus algas. Osadele tundus, et raamatus oli Timm vĂ€ga nutikas ja tark poiss, aga etenduses oli ta tehtud natuke rumalaks. Etendusel oli ka vaheaeg, kus sai kĂ€ia Nukuteatri uues majas ringi. PĂ€rast vaheaeg, lĂ€ks etendus huvitavaks ja oli rohkem raamatuga kokkulangevusi. PĂ€rast etendust pidi toimuma veel inglise keel, aga eksami tĂ”ttu olid Ă”petajatel kĂ€ed-jalad tööd tĂ€is ja me saime varem koju. KokkuvĂ”ttes oli vĂ€ga tore etendus ja me oleme kĂ”ik rÔÔmsad, et me seal kĂ€isime.

Allikas: http://www.nuku.ee/et/timm-thaler-ehk-m%C3%BC%C3%BCdud-naer

Lisas: anetted 20.05.2017 15:36

KÔrvemaal kÀik

Ühel neljapĂ€eva hommikul ootasime bussi, et suunduda KĂ”rvemaale. SĂ”it kestis tund aega nii, et ka mitte hommiku inimesed said enne liigutamist ĂŒlesse Ă€rgata. Kui me kohale jĂ”udsime, jaotati meid kahte gruppi. Ühed lĂ€ksid suusatama ja teised lĂ€ksid tĂ”ukekelkudega sĂ”itma. PĂ€rast grupid vahetusid. Need, kes sĂ”itsid kelkudega said ka tuubitada. Tuubitamise ainus probleem on see, et mĂ€gi oli jÀÀs ja mĂ€est ĂŒlesse saamine oli suhteliselt raske. Kui mĂ”lemad grupid olid mĂ”lemad tegevused Ă€ra teinud, saime suppi ja teed. Siis oli meil kaks tundi vaba aega, kus saime nii tuubitada, kelgutada, kui ka suusatada. Kahe tunni pĂ€rast, astusime uuesti bussi ja sĂ”itsime koju.

Lisas: anetted 16.03.2017 12:54

Nuku muuseumis kÀik

Ühel pĂ€eval pĂ€rast kooli lĂ€ksime Nuku muuseumisse. Seal tehti meist kaks gruppi. Üks grupp lĂ€ks ĂŒhte tuppa ja teine teise. Esimeses toas saime alguses kostĂŒĂŒme selga proovida ja nendest rÀÀkida, siis anti meile töölehed. Me pidime otsima ajalehtedest erinevaid vĂ€rve, need vĂ€lja lĂ”ikama ja siis kleepima. Teises toas tegime maketi kingakarpidesse, mille kaasa vĂ”tsime. Seal oli vĂ€ga palju erinevaid materjale. KĂ”ik tegid vĂ€ga ilusad maketid. Nuku muuseumis oli vĂ€ga tore.

Lisas: anetted 31.01.2017 19:12

JÔulunÀdal

Just natuke aega sai lĂ€bi jĂ”uludele omane sigin-sagin. Ka meie kooli nĂ€dal oli tĂ€is erinevaid ĂŒritusi.

EsmaspĂ€ev- Meil toimus 5-6 klasside jĂ”ulupidu. Seal peol pidid kĂ”ik klassid lunastama ma oma kingitused. Aga kuna pĂ€kapikke polnud kĂ€e pĂ€rast, jagasid kingitusi joutuuberid. Iga klass pidi kingituse endale lunastama. Meie klass tĂ”mbas loosiga,et me peame lunastamiseks laulma. Meie valisime esitamiseks laulu “Talve VĂ”lumaa”, mis hiljem selgus, et on ka peo ĂŒhislaul. PĂ€rast kontsertit toimus meil klassiĂ”htu, kus me jagasime kingitusi. Iga ĂŒks oli paar nĂ€dalat varem tĂ”mmanud ĂŒhe nime kellele ta pidi kingituse tegema. Vaatasime ka filmi ja mĂ€ngisime pudelit.

TeisipÀev- KÀisime Murastes ekskursioonil, kus saime teada rohkem jÔulu traditsioonidest. PÀrast traditsioonidest rÀÀkimist vÔtsime laternad kaasa ja lÀksime metsa. Saime teada, et laternaga on raskem pimedas nÀha, kui laternata. Kuna Ôues oli pime ja sopane said mÔned pÀris mustaks. PÀrast sopast matka lÀksime uuesti bussi ja sÔitsime tagasi kooli juurde.

KolmapĂ€ev- KĂ€isime kunagi ammu klassiga vaatamas etendust “Lumivalgeke ja seitse pöialpoissi”. NĂŒĂŒd lĂ€ksime ja tuletasime kogu klassiga selle etenduse mĂ€lestusi meelde. Vaatasime seda ettendust ja nĂŒĂŒd sa said sellest natukene aru, sest teises klassis seda vaatamas kĂ€ies oli suu suurim mĂ”tte: “Millal see nĂŒĂŒd juba lĂ”puks ometi lĂ€bi saab?”. NĂŒĂŒd tundus see huvitavam ja saa pĂ€riselt ka said aru, kui raske sellel tantsijal kingadel tippida on.

NeljapĂ€ev- Kogunesime hommikul kooli,et kuulata ja ka ise osaleda meie selle aasta viimasel kontserdil koolis. Meie klass esitas koos a-klassiga plokflöödil loo “AdvendikĂŒĂŒnal”. Lava peal olles tundus, et ka teistele Ă”pilastele meeldis meie esitus. PĂ€rast kontserdi lĂ”ppu kogunesime klassiga kokku. Paar nĂ€dalat varem olime saanud lehe, kuhu tuli kirjutada iga meie klassi venna vĂ”i Ă”e kohta, midagi head. Sellest oli kokku pandud kiri, kus oli kirjas, mida klassi kaaslased sinust arvavad. Lisaks saatis Linnu sĂ”braliku klassi konkurssi korraldajad meile vĂ”i lindudele nĂ€ksimist.

Reede- Vaheaeg!!!

Lisas: anetted 24.01.2017 15:15

Stiilipidu

Ühel neljapĂ€eval Ă”htul toimus meil koolis stiilipidu. Sellist ĂŒritust polnud meil varem toimunud. Ennem on meil olnud Kadri-mardi disko. Ka see ĂŒritus toimus selle raames, aga nĂŒĂŒd on sellel uus nimi. Iga klass pidi esitama ka ĂŒhe esituse. Meie klass tegi nĂ€idendi ja nĂŒĂŒd rÀÀgib meile sellest nĂ€idendist ja ĂŒle ĂŒldiselt sellest peost, selle nĂ€idendi autor ja lavastaja Heleri: „Üldiselt lĂ€ks meil hĂ€sti. OsatĂ€itjatel olid tekstid peas ja piinlike olukordi vĂ€ga ei esinenud. Kahjuks oli meil harjutamiseks vĂ€ga vĂ€he aega. KĂ”ik osatĂ€itjad osalesid koos alles meie lĂ”puproovis (kuna sellepĂ€rast, et sellel kindal pĂ€eval, mil pidime harjutama oli peaaegu kĂ”igil trennid, muusikakoolid jms). Stiilipeol me mĂ€ngisime koos korraldajatega erinevaid mĂ€nge nt viktoriine, kehakeele mĂ€ngu jms. Meie klassist oli osavĂ”tjaid vĂ€he, aga hea, et mĂ”ned ikkagi tulla said!“. Nagu Heleri rÀÀkis, siis oli meie klassist kahjuks vĂ€ga vĂ€he osalejaid, kindlasti loodame, et selline ĂŒritus toimub ka jĂ€rgmisel aastal ja, siis saab rohkem Ă”pilasi osaleda!20161124_160459 20161124_160439 20161124_181030

 

Lisas: anetted 22.12.2016 15:09

Linnu vaatluse konkurs

Ühes klassijuhataja tunnis samie teada, et me osaleme ĂŒhes linnuvaatluse programmis. Selleks ehitasid tĂŒdrukud linnumaja. Linnumaja ehitus oli suhteliselt pöörane kuna meid oli seitse tĂŒkki ja ĂŒks pidi filmima, siis tegime me kaks gruppi, kes hakkasid erinevaid linnumaja osasid kokku panema. Kuna linnumajas puudusid mĂ”ned augud ja mĂ”ned augud asusid hoopisiki vales kohas, lĂ€ks meil linnumaja kokku panemine suhteliselt raskelt. Eks, siis panime seitse pead kokku ja mĂ”tlesime mida teha, kui me linnumaja kokku ei saa. MĂ”tlesime, et pusime veel natuke aega ja kuidagi me klopsisime selle linnumaja kokku! Olete oodatud meie poolt hÀÀletama Link – http://eestilapsed.ee/tallinna-reaalkool-lindude-toidumaja/! ootame tulemusi!

Lisas: anetted 26.11.2016 10:54

Klassiga “Miss Peregrini kodu ebaharilikele lastele” vaatamas!

Me kĂ€isime klassiga ĂŒhel teisipĂ€eva Ă”htul kinos vaatamas filmi „Miss Peregrini kodu ebaharilikele lastele“. Enne filmi vaatamist arvasid mĂ”ned poisid, et tĂŒdrukud tegid neile „kambaka“ ehk valisid kĂ”ik sama filmi. Lisaks arvasid mĂ”ned „tarkurid“, et see on tĂŒdrukute film ja nemad ei peaks kĂŒll seda vaatama. Film ise oli vĂ€ga pĂ”nev. Filmi mĂ”te oli „Erinevust tuleb hinnata!“.PĂ€rast filmi vaatamist huvitav, huvitav pĂ€rast filmi vaatamist ei mĂ€letanud enam keegi seda tĂŒdrukute juttu. KokkuvĂ”ttes meeldis see film vist kĂ”igile!                                                                                                                                                            image1image220161101_164943

Lisas: anetted 08.11.2016 18:39

KlassiÔhtu

Ühel reedel, kui vaheaeg juba kĂ€is kogunesime me enamus klassiga kooli, et pidada ĂŒks vahva pidu ehk klassiĂ”htu. Alguses me panime kĂ”ik lauad valmis ja kuulasime muusikat. Ühel hetkel oli klass tĂŒhi ja selgus, et kĂ”ik olid lĂ€inud otsima Reaali vaimu, kellest meile ajaloo tunnis rÀÀgiti. Tol hetkel oli kummitusete jaht juba alanud. Uksed liigusid, telefonid helisesid ja Ă”hupallid lendasid. Jah, keegi tĂ”esti helistas ja hingas torusse. Üks poiss lausa nĂ€gi kummitust! Ühel hetkel kogunesime me tagasi klassi ja mĂ€ngsime erinevaid mĂ€nge ja sĂ”ime ,,rĂ€mpsu”. Iga laud sai valida ka oma laua teema nt Halloween, rĂ€pparid vĂ”i sĂŒgis. Korraldasime ka konkurssi, et leida kĂ”ige ilusam. VĂ”itjaks osutus laud mille teema oli sĂŒgis! Meil oli tore klassi Ă”htu! Tahaksime veel selliseid!image1 image2 image3

 

Lisas: anetted 28.10.2016 07:47

Õpetajate pĂ€ev

Selle nĂ€dala kolmapĂ€eval oli Ă”petajate pĂ€ev. Sel pĂ€eval oli kooli peal pĂ€ris palju lilli. Meid tulid  6. tunni ajal,  kus oli poolel klassil IT Ă”petus ja teisel klassi poolel inglise keel, Ă”petama 12. klassi Ă”pilased. Pool  klassi, kellel oli IT,  Ôppisid, kuidas muuta oma arvutis pilte ja teksti. Need, kellel oli samal ajal inglise keel said  tunni alguses lĂ€bida takistusraja ja pĂ€rast mĂ€ngisid „poomist“. Need, kes kĂ€isid ökoloogia valikaines said 12. klassi Ă”pilastelt hundist lĂ€hemalt teada. Me arvame, et on tore, et sellist pĂ€eva tĂ€histatakse ja  meid Ă”petanud 12. klassi Ă”pilased said sellega hĂ€sti hakkama.

Lisas: anetted 06.10.2016 17:40