Gümnaasiumi õppekäik Tartusse

3. veebruari hommikul jagunes kogu gümnaasium bussidesse ning läks lahti sõit Tartu poole. Miks Tartusse? Loomulikult seoses Tartu rahu aastapäevaga, oli tegemist ju lausa suurejoonelise 100. aastapäevaga.

Meie klass külastas esimesena Jaan Poska gümnaasiumi. Kõigepealt rääkisid J. Poska gümnaasiumi õpilased meile oma koolist ning seejärel seadsime sammud aastapäeva puhul kooli sisse seatud Tartu rahu toa poole. Saime näha Tartu rahuga seotud originaaldokumente ning istuda selle sama laua ääres, mille taga sõlmiti ajaloolise tähtsusega leping.

Peale dokumentide silmitsemist tegime väikse jalutuskäigu, et jõuda Tartu Ülikooli kunstimuuseumisse, mis muide on ainus muuseum Eestis, kus saab näha antiikkunsti. Loengut alustasime Mükeene kultuurist ning lõpetasime Vana-Roomaga. Oli tõeliselt informatiivne ning huvitav tund ning saime näha paljude kujude,  mille pilti olime vaid õpikust näinud, koopiaid. Tartu Ülikooli kunstimuuseumis on nimelt koopiad kuulsatest antiikskulptuuridest.

Arvestades, et paljudel hakkasid kõhud korisema juba antiikkunstiloengu keskel, siis oli viimane aeg lõunat süüa. Reaalkooli sõpruskool Hugo Treffneri gümnaasium oli olnud nii lahke, et meid vastu võtta. Suured tänud neile maitsva lõuna eest! Peale sööki jäi meile veel natuke vaba aega Tartu linna peal, mida igaüks kasutas oma äranägemise järgi.

Kokkulepitud ajal sai kogu gümnaasium taaskord kokku Tartu Ülikoolis. Meil oli suur au istuda Tartu Ülikooli esindusaulas. Nägime Hugo Treffneri gümnaasiumi õpilaste esituses vahvat näitemängu ning kuulsime mitmeid harivaid ja intrigeerivaid ettekandeid.

Pikk päev seljataga, saime lõpuks kodu poole teele asuda. Sellest reisist õppisime, et klassiga orienteeruma ei läheks, sest nii mõnelgi õpilasel oli tõsiseid probleeme õigeks ajaks bussi jõudmisega ning vabanduseks toodi just kehv orienteerumisoskus. Oli äärmiselt tore ja hariv päev ning täname suure organiseerimistöö eest õp Madis Somelari!