Meil kĂ€isid kadrisandid kĂŒlas ehk nĂŒĂŒd on vĂ€ga palju Ă”nne

TeisipĂ€eval, 21. novembril kĂŒlastasid meie bioloogiatundi ootamatult pisikesed kadrisandid. Ühel hetkel tĂ€itus klass u 50 imearmsa Kadriga, kes meile laulsid. Kadrid esitasid meile ka mitmeid mĂ”istatusi, millele oskas vastata ainult Sten – 1. klassi Ă”petajad ei olnud seega meie vaimsete vĂ”imetega ĂŒldse rahul. Siis sai osa Ă”pilasi endale ĂŒhest kahtlasest-toredast kotist Ă”nne valida. Kadrid laulsid end klassist vĂ€lja niisama ootamatult, kui nad meie juurde sisse sadasid, ainult et paari kommipaki vĂ”rra rikkamad.

Lihtsalt vaadake kui armsad nad on!

Lisas: slaav 22.11.2017 09:37

MĂ€rgiline pĂ€ev ehk ĂŒks mĂ€rkimisvÀÀrne sĂŒndmus ehk reede, mis vÀÀrib mĂ€rkimist

10. november oli meie koolitee ĂŒks olulisemaid pĂ€evi: saime kĂ€tte oma kauaoodatud lĂ”pumĂ€rgid. Ei hakka siin pikalt rÀÀkima mĂ€rgi tĂ€hendusest, samuti ei taha hakata laulma kurba nutulaulu sellest, kuidas kĂ”ik kohe lĂ€bi saab – lĂŒkkame selle kevadesse. Pika tĂ€nuvÀÀrse teksti asemel laseme rÀÀkida ĂŒhel toredal videol meie inglite kooriga ja et teha asja huvitavaks, oleme lisanud kolm pildimĂ”istatust, millele Ă”igesti vastates vĂ”ite ennast uhkusega Reaalkooli Ă”pilaseks nimetada. Aga teadke, et kĂ”ige lahedamad on ikka need, kel kodus sahtlinurgas ka vĂ€ljateenitud lĂ”pumĂ€rk on. Te, ĂŒlejÀÀnud, vĂ”ite seniks oma koolimĂŒtsi vĂ”i sĂ”rmusega lehvitada..

Ahjaa, ja tervitused Ukule – vĂ€ga masendav ja tĂ”etruu kĂ”ne oli!

Kas pildil on Reaali sÔrmus vÔi mÀrk?

Reaali mÀrk vÔi maffiabossi kaelakee?

Reaali mĂ€rk ja Bentley logo – kumb on kumb? Ja veel olulisem kĂŒsimus – kes kopeeris keda?

Video link: https://drive.google.com/open?id=192UuUDhgBZMG7hztpWCWagdGQgifZySR

Lisas: slaav 22.11.2017 09:23

TÀdi Google ei oska eesti keelt ehk arvake Àra, millest tekst rÀÀgib

Mida aeg edasi, seda rohkem me hakkame aru saama Ă”p Sinjukina palvest mitte kasutada vene keele teksti tĂ”lkimisel Google Translate’i. Aga me ei anna alla – ĂŒks kord me saame midagi aru niikuinii!

Lisas: slaav 21.11.2017 09:18

KĂŒlastus ABB peakontorisse ehk kuidas me matemaatikatundide arvelt JĂŒris ekslesime

9. novembril kĂ€is meie klass tehnoloogiatundide raames ABB peakontoris/tehases JĂŒris. ABB on energeetika- ja automaatikavaldkonnas tegutsev juhtiv rahvusvaheline ettevĂ”te. KĂ€isime vaatamas mootorite/generaatorite ja ajamite/taastuvenergiaseadmete tootmist.

Kohale jĂ”udes said klassivennad/klassiĂ”ed enda Ă€gedaid autoparkimisoskusi nĂ€idata (ja hiljem demonstreerida oskust sĂ”ita tĂ€ie hooga telliskivimĂ€rgi alt lĂ€bi – hea töö, poisid). Klass jaotati nelja gruppi, igas grupis 7-8 inimest. OhutusnĂ”uetele pöörati vĂ€ga suurt tĂ€helepanu – meile jagati ohutusvoldikud, selga tuli panna kitlid ja liikuda vĂ”is ainult mĂ€rgistatud alal. Seoses rangete ohutusnĂ”uetega oli tehastes vĂ€ga puhas ja rahulik. Oli neid, kes leidsid tĂ€nu mĂ€rgistatud kĂ”nniteedele ja ĂŒlekĂ€iguradadele endas sisemise rahu, ja ka neid, kes joonte vahel kĂ”ndimist vihkasid. Muidu steriilses ja sĂŒstemaatilises tehases oli meile ĂŒllatuseks ka kommipood! Okei, tegelikult oli tegemist hiiglasliku karpide kogumiga, kust said töötajad kummikommikĂŒhvliga erinevaid naelu ja muud sÀÀrast endale vajalikus koguses vĂ”tta.
Ekskursioon kestis kokku kaks tundi ning lĂ”pus jagati meile ABB logoga pastakaid ja kummikomme – igati vÀÀrt kĂŒlastus!

Kuna ABB on omal alal Eestis ikkagi juhtiv firma, siis meil tehastes pildistada kahjuks ei lubatud. Nautige siis pilti ĂŒhest armsast kitsest.

Lisas: slaav 20.11.2017 21:57

Elu koolis ehk kuidas Anette kirjandusetunnis alla andis

Kui keegi satub kunagi Ă”p Kristi Koidu klassi kirjandit kirjutama, siis kahe kapi vaheline tĂŒhimik on ideaalne koht, kuhu kirjutamisest puhkamiseks minna, et natuke aega nutta. Ainuke probleem on selles, et sealt uberikust vĂ€lja ronimine on abiturientide kangetele liigestele ĂŒsnagi keeruline…

Lisas: slaav 17.11.2017 23:08

Reaali Poiss 90 ehk kuidas me ĂŒks pĂ€ev kĂ”ik oma kooli ajaloo ĂŒle vĂ€ga vĂ€ga uhked olime

13. novembril tĂ€histasime VabadussĂ”jas langenud Ă”petajate ja Ă”pilaste mĂ€lestussamba ehk Reaali Poisi 90. aastapĂ€eva. Hommikul oli lĂŒhendatult kolm tundi ning siis kogunesime Poisi juurde, kus toimus tseremoonia. Kohal olid ka J. Westholmi ja GAGi esindus, Eesti toonaste liitlaste suursaadikud, linnajuhid, vilistlased ja skautide esindajad. PĂ€rast tseremooniat suundusime staadionile, kus sai sĂ”durisuppi, moosipalli ja sooja teed. Olime esimesed, kes sööma jĂ”udsid (kuna oleme ju abituurium ja saime esimesena pudireas lahkuda-midagigi positiivset kaheteistkĂŒmnendas klassis), ning suurem osa laudadest, mida niigi oli vĂ€he, said meie klassi poolt okupeeritud. Kuna papist kausid ei olnud kĂ”ige paremad, oli staadion hiljem mĂ”nusalt supiloike tĂ€is. Aulas oli aga vĂ”imalus nĂ€ha VabadussĂ”ja-aegsete relvade nĂ€itust. Sai relvi katsuda ja rasket kiivrit pĂ€he proovida. Kell 12 algas Solarises Apollo kinos ajalookonverents. Seal esinesid mitmed meie kooli Ă”pilased ning samuti ĂŒks GAGist ja J. Westholmist. Meie klassist esines Johanna, kes rÀÀkis VabadussĂ”ja mĂ€lestusmĂ€rkidest (vĂ€ga hea esitlus oli :D). Esitluste vahepeal esinesid paari lauluga meie lennu poisid, Reimannid neid akordionitel saatmas. Konverents lĂ”ppes uhkelt Reaali hĂŒmni ja hĂŒĂŒuga.


Eksklusiivne pilt peaproovist Saku saalis. Esiplaanil vĂ”ib mĂ€rgata 500(!) punast, kerge tumedama varjundiga pehmet tooli, mis sĂŒmboliseerivad higi, verd ja pisaraid, mida poisid oma kolme laulu harjutamisse valasid. Tagaplaan on pisut kirjum. Parasjagu laulavad noormehed Reaali hĂŒmni, teravam silm mĂ€rkab ka Piret Otsat, kes vĂ”ibolla tegeleb parajal hetkel poiste peale karjumisega. Suures plaanis on nĂ€ha hiigelsuurt kinoekraani, millel kujutatud ĂŒhte tĂŒdrukut ja ĂŒhte poissi ehk maa tuleb tĂ€ita lastega. Teose taha jÀÀvad vĂ€ga nĂ€rvilised esinejad, kes ĂŒldse aru ei saa, mis nad sellise rahva ees ĂŒldse kunagi nĂ”us rÀÀkima olid… Tervitusi Ă”petaja Maarja Kellale 🙂

Ma ju ĂŒtlesin, et saal oli suur.. Tagasisidena vĂ”iks paluda juhtkonnal jĂ€rgmise kĂŒmne aasta pĂ€rast valida mĂ”ni toimumiskoht vĂ€hem mugavate istekohtadega, nĂ€iteks amfiteater vĂ”i A.Le.Coq Arena vĂ”i midagi taolist. Aga vĂ€hemalt sai mĂ”ni oma unetud ööd jĂ€rele magada…

FototÔestus sellest, et meie klass reaalselt ka pÀevast osa vÔttis ehk leia pildilt Uku.

 

PS: soovime siiralt vabandada, et seekordses postituses osaliselt kooli ametlikke pilte kasutasime. Lubame naaseda originaalsete piltidega niipea, kui vÔimalik.

Lisas: slaav 16.11.2017 22:07

Kuidas me mĂ€rgipeoks valmistume ehk siis, kui pĂŒĂŒad Ă€gedat toosti vĂ€lja mĂ”elda

Kudos Maarjale, kes selle fantastilise röstsaiamaailma avastas

Lisas: slaav 07.11.2017 09:02

Flo Kasearu kunstimuuseum ehk pikale veninud reede enne vaheaega

Esimese perioodi viimasel pĂ€eval ehk reedel, 20. oktoobril kĂŒlastasime klassiga kunstiajaloo tunni raames Flo Kasearu majamuuseumit Pelgulinnas. Flo Kasearu on hetkel Eestis aktiivselt tegutsev kaasaegne kunstnik.

Esimesena tutvustas Flo meile oma maja ajalugu ja kuidas see hoone temani jĂ”udis ning mis viis ta majamuuseumi loomiseni. Teisena nĂ€itas ta meile oma aeda, kuhu oli loominguliselt paigutatud mitmed tema kunstiteosed. NĂ€iteks suur kangas, mida ta kutsus tsunaamiks, kuna sinna oli tsunami peale maalitud ja sellega oli ta teinud endale ise vaate oma koduaeda. Teisena vĂ”is aiast leida puuotsas oleva plekist lennuki ja pintsliotsa kujuga murdunud puu. Peale selle oli aias veel Korea Aed, koos kahe kĂŒnka ja tiigiga, kus vee puuduse tĂ”ttu kasvasid maitsetaimed. Muidugi ei puudunud aiast ka saunamaja, kus Flo sĂ”nul saab millalgi kunstnikuga saunas kĂ€ia. Aias tegime ka klassiga grupipildi. Aiast edasi liiguti maja keldrisse, kus asus “ilusate asjade vabrik”. See oli siis Flo arvamus ĂŒhe teise kunstniku tööle, kelle nime ma hetkel enam ei mĂ€leta. Peale keldrit liikusime maja teisele korrusele, kuid enne seda tutvustati meile trepi seintel olevaid joonistusi, kus kunstnik oli kujutanud oma hirme seoses majaga. Teisel korrusel oli mitmeid kunstiteoseid, kĂ”ige rohkem jĂ€i silma kuivanud taimede kollektsiooni, mida igaĂŒks saab oma kodus jĂ€rele teha. Peale seda kĂ€isime ka Ă€ra pööningul, kus oli veel kunstiteoseid ning sai ka katuseaknast vĂ€lja vaadata. SeejĂ€rel liikusime tagasi teisele korrusele ning nĂ€gime ka Flo enda elamist ning kĂ”ige lĂ”puks sai teiselt korruselt liumĂ€ega alla lasta, mida enamik ka proovis. Selllega lĂ”peski meie ekskursioon ning peale seda liikus igaĂŒks juba oma suunas vaheajale vastu.

Suur tĂ€nu meie kunstiĂ”petaja Maarja Kellale, kes meile selle toreda muuseumikĂŒlastuse organiseeris ja loomulikult Flo Kasearule, kes lahkelt meie hiigelsuurt gruppi oma kodus nĂ”us vÔÔrustama oli.

Flo enda elupaik, kuhu ta meid vÀga lahkelt lasi

Kaader kunstniku tööst. Hiigelsuur Maci lauaarvuti on iseenesest nagu teos selles Pelgulinna muidu koduses ja antiigilikus majas.

Lihtsalt armsad kaktused


Meie klass Flo aias, hiigelmĂ€e najal. VĂ€ga mĂ€rg ja kĂŒlm oli, nii et palun nautige seda pilti nii palju kui vĂ”imalik

Lisas: slaav 02.11.2017 10:49

NÀdal retsi ehk me saime jÀlle endast nooremaid piinata

Sellel aastal algas rets meie jaoks juba natuke varem kui tavaliselt, nimelt juba suvel, kui oli tarvis jagada rĂŒhmadesse ja valida rebased. Selle aasta retsi teemaks sai muinasjutud ja mĂŒtoloogia. Hundid lasid siiski oma fantaasial lennata ja lĂ”puks saadigi igasuguseid gruppe, alustades muumidest ning lĂ”petades urban legenditega.

RetsinĂ€dala suurim ootusĂ€revus lĂ€ks lahti juba nĂ€dal varem. Seintele pandi pildid kĂ”ikide rebaste ja jumalatega, saadi oma gruppidega tuttavaks ja vastavalt grupile jagati ĂŒlesandeid. RetsinĂ€dal algas 18. septembri hommikul kell 7.30, kui rebaseid said kĂ€tte oma kostĂŒĂŒmid, loeti peale sĂ”nad (rebased said selgeks, et kooli deviis ei ole “Üks kĂ”ikide, ĂŒks kĂ”ikide!”) ja demonstreeriti flashmobi tantsu. ÜlejÀÀnud nĂ€dala toimus vahetundide ajal flashmobiks harjutamine vĂ”i dance battle. Peale tunde olid erinevad seltskondlikud ĂŒritused, nĂ€iteks teisipĂ€eval teatevĂ”istlused ja kolmapĂ€eval orienteerumine. NeljapĂ€ev oli raske… Reedene koolipĂ€ev lĂ”ppes flashmobiga Viru vĂ€ravate juures, kuhu oli kogunenud peale reaalikate ka palju turiste ja muud rahvast. NĂ€dala kulminatsiooniks oli kindlasti reedeĂ”htune ristimine, kus uutest gĂŒmnasistidest said tĂ€ieĂ”iguslikud reaalikad.

Meie rebased olid vĂ€ga tublid. Nad kummardasid  hunte, tĂ€itsid nende kĂ€ske ja olid lĂ”bustavad ka ĂŒlejÀÀnud kooliperele.

StiilinĂ€ide huvitavate ĂŒlesannete lahendamisest

Graatsilisim “Luikede jĂ€rve” tants, mida kunagi nĂ€htud on

Rebaste tugevdamisprotsess

Kurikuulus sein ohtvritega Ja ĂŒks eksinud Urr

TeatevÔistlused

Viimane jÔuproov

PS: TĂ€nud Maarjale selle postituse eest! It only took forever…

Lisas: slaav 29.10.2017 13:40

Õpetajate pĂ€ev ehk kuidas me kĂ”ik ĂŒhel pĂ€eval laste peale karjuda saime

5. oktoobril saabus selle sĂŒgise ĂŒks pĂ”nevamaid pĂ€evi, kus kĂ”igil Ă”pilastel oli vĂ”imalik nĂ€idata oma tĂ€nulikkust Ă”petajatele lĂ€bi kĂŒpsiste ja ka ise tundide andmise. Õpetajad saadeti juba varahommikul kringleid ja kooke pugima ning siis algas Ă”pilas-Ă”petajate invasioon. Nii algklasside majas, kesklinna pĂ”hikoolis, staadionil, koolimaja klassides kui ka Ă”petajate toas oli tunda ebaprofessionaalsuse ja nĂ€rveerimise hĂ”ngu (tsiteerides Ahunat: “Ärge neile oma hirmu vĂ€lja nĂ€idake.”). Anname ĂŒlevaate meie emotsioonidest ja kogemustest Ă”petajatena:

“4B on vĂ€ga loov ja tore klass. Tunnist puudusid ainult Tammesaar, Tamm ja vist oli ka Tammik. 9.C keskendub liiga palju Ă”igekirjale, aga nĂŒĂŒd nad vĂ€hemalt teavad, kuidas Ahuna oma lapsele sĂŒĂŒa annab.”

“7. ja 8. klassi arengutasemete vahe on tohutu, 7-ndikud on ikka pĂ€ris tited. Kui viimaste pinkide omad alguses ĂŒtlesid, et nemad ei oska ega saa aru, siis peale ĂŒhe korra seletamist oli kĂ”ik selge ja arusaadav. Nad olid kĂ”ik toredad.”

“PĂ€rast 11 aastat kehalise Ă”petaja vile kannatamist oli vahelduseks pĂ€ris tore seda sama vilet ise puhuda.”

“Suht mĂ”istan, miks Kangrole puid meeldib panna, paljud ei saa ikka ĂŒldse eluga hakkama.”

“9.B klassi noored mehed on tĂ€itsa nagu noored titad. Puberteet. Üks eriti probleemsete pubekate hulgast nĂ”ustus lĂ”puks enda klaveriskille nĂ€itama ja ĂŒllatas positiivselt.”

“3.A klassi Ă”pilased teavad vĂ€ga palju, aga paljud ei tea midagi kĂ€itumisest. Neile meeldib tohutult kaasa rÀÀkida ning selles klassis ei teki kunagi probleemi, et keegi ei vasta Ă”petaja kĂŒsimusele. Tohutult ĂŒllatas see, et algklasside Ă”petaja ei peagi tunniks enam massiivselt ette valmistama, sest Avita on neile valmis teinud esitlused ja videod, kus on palju pilte ning ka kohe olemas, mida tuleb Ă”pikust lugeda ja mida töövihikust teha. Samas jÀÀb neile tĂ€nu sellele rohkem aega puhkamiseks, sest sellised lapsed vĂ”tavad kĂŒll lĂ€bi. Palju jaksu algklasside Ă”petajatele!”

“Andsime tööÔpetust kuuendikele ja kaheksandikele. Lapsed said korralikult höövedada, mĂ”ni freesis ka.”

“TööÔpetuses suutsid kaheksandikud elektriskeemi pĂ”himĂ”tted paari minutiga selgeks saada ja kuldvillakus olid nii nemad kui kuuendikud tasemel”

“Andsime 8.C klassile eesti keelt. KĂ”ik olid ehedad teismelised – karjusid ja ĂŒritasid kordamööda tĂ€helepanu saada. MĂ”ni oli ka pĂ€ris tore. Lasime neil Kahooti teha ja vanasĂ”nasid mĂ”istatada. Populaarne laul oli Reaalimeem.”

“Avastasin pĂ€eva lĂ”pus, et pole ĂŒhtegi tundi ise andma jĂ”udnud, hoolimata sellest, et plaanis oli neid mitmeid nii pĂ€eva alguses, 1. ja 2. tunnil kui ka lĂ”pus, 6. ja 7. tunnil. Sellegipoolest veendusin hommikul enne kaheksat ja ka pĂ€eva jooksul Ă”petajate toas söökidega askeldades, et Ă”petajad on inimesed nagu meiegi. Hea teada igas olukorras ja ehk ka karjÀÀrivalikul. PĂŒĂŒdsin pĂ€eva jooksul pildile palju rÔÔmsaid hetki ning veendusin Ă”htul fotosid vaadates nii laste kui Ă”petajate (abiturientide) emotsioonide eheduses.”

“MĂ”tlesin, et annan esimest tundi, siis on lapsed unised ja ei pea palju pingutama. Ma eksisin rĂ€ngalt. 2. klassi lastel on juba hommikul kl 8.00 nii palju energiat! Samas see andis endale ka pĂ€evaks jĂ”udu ja jaksu.”

“Andsime viiendale klassile IT-d ning tunni teemaks oli arvutimĂ€ngud. VĂ”ite juba ise arvata, kuidas terve tund kulges. Lisaks kuulasime kĂ”ik koos muusikat ning vaatasime projektorilt danke videosid. Muidu olid Ă”pilased toredad ja kĂ€itusid korralikult. Ütlesid ilusti tere ja head aega.”

“Kolmandikud on minu silmis ĂŒsna autistlikud. MĂ”ni oli ok.”

Last, but not least ei kellegi muu, kui meie armsa klassijuhataja ja vene keele Ă”petaja Natalja Sinjukina muljed: “Õpetajate pĂ€ev on ilus pĂ€ev meie kalendris. Õpetajad saavad natuke puhata, aga Ă”pilastel on vĂ”imalus proovida ennast Ă”petaja rollis. Loodan, et see traditsioon meie koolis jĂ€tkub , sest see aitab abiturientidel paremini Ă”petajatest aru saada ning meenutada aegu, mil nad ise vĂ€ikesed lapsed olid.”

Nagu meie kirjutistest nÀha, siis oli vaid paari tunni andmine ikka tohutu pingutus ja nÀrvide hÀvitamine. Megasuured tÀnud meie armsatele Ôpetajatele, kes meiesuguseid pÀevast pÀeva ja aastast aastasse kannatlikult taluma peavad. VÀga vabandame!

Üks armas meene Ă”petaja Ailile

KĂ€es ja Hero ĂŒmbritsetud ĂŒliaktiivsetest Duracelli-jĂ€nestest. Sinise sĂ€rgiga hĂ€rrasmehel on ilmselget juba kopp ees.. Samas neiu roosas tundub vĂ€ga pumped.

Liisa pĂŒĂŒab direktsiooni veenda, et ka A ja C klassi Ă”ppekavasse peaks tehnosuuna parima kursuse – joonestamise – lisama.

Stella Ôpetab lastele, kuidas hiilida 20 min pÀrast tunni algust klassi nii, et Ahuna seda tÀhele ei paneks.

Poisid moodustamas mingit nĂ”iaringi. Ilmselt Duracelli-jĂ€neste eemalepeletamiseks…

Veel ĂŒks nĂ”iaring, seekord paistab tegemist olevat mingi vĂ€rbamistehnikaga, et noori tehnoklassi Tea Hundi joonestamist Ă”ppima suunata.

 

 

Credit piltide eest Anettele, suur aitÀh sulle nende mÀlestuste jÀÀdvustamise eest!

Lisas: slaav 13.10.2017 18:25