5. oktoobril saabus selle sĂŒgise ĂŒks pĂ”nevamaid pĂ€evi, kus kĂ”igil Ă”pilastel oli vĂ”imalik nĂ€idata oma tĂ€nulikkust Ă”petajatele lĂ€bi kĂŒpsiste ja ka ise tundide andmise. Ăpetajad saadeti juba varahommikul kringleid ja kooke pugima ning siis algas Ă”pilas-Ă”petajate invasioon. Nii algklasside majas, kesklinna pĂ”hikoolis, staadionil, koolimaja klassides kui ka Ă”petajate toas oli tunda ebaprofessionaalsuse ja nĂ€rveerimise hĂ”ngu (tsiteerides Ahunat: “Ărge neile oma hirmu vĂ€lja nĂ€idake.”). Anname ĂŒlevaate meie emotsioonidest ja kogemustest Ă”petajatena:
“4B on vĂ€ga loov ja tore klass. Tunnist puudusid ainult Tammesaar, Tamm ja vist oli ka Tammik. 9.C keskendub liiga palju Ă”igekirjale, aga nĂŒĂŒd nad vĂ€hemalt teavad, kuidas Ahuna oma lapsele sĂŒĂŒa annab.”
“7. ja 8. klassi arengutasemete vahe on tohutu, 7-ndikud on ikka pĂ€ris tited. Kui viimaste pinkide omad alguses ĂŒtlesid, et nemad ei oska ega saa aru, siis peale ĂŒhe korra seletamist oli kĂ”ik selge ja arusaadav. Nad olid kĂ”ik toredad.”
“PĂ€rast 11 aastat kehalise Ă”petaja vile kannatamist oli vahelduseks pĂ€ris tore seda sama vilet ise puhuda.”
“Suht mĂ”istan, miks Kangrole puid meeldib panna, paljud ei saa ikka ĂŒldse eluga hakkama.”
“9.B klassi noored mehed on tĂ€itsa nagu noored titad. Puberteet. Ăks eriti probleemsete pubekate hulgast nĂ”ustus lĂ”puks enda klaveriskille nĂ€itama ja ĂŒllatas positiivselt.”
“3.A klassi Ă”pilased teavad vĂ€ga palju, aga paljud ei tea midagi kĂ€itumisest. Neile meeldib tohutult kaasa rÀÀkida ning selles klassis ei teki kunagi probleemi, et keegi ei vasta Ă”petaja kĂŒsimusele. Tohutult ĂŒllatas see, et algklasside Ă”petaja ei peagi tunniks enam massiivselt ette valmistama, sest Avita on neile valmis teinud esitlused ja videod, kus on palju pilte ning ka kohe olemas, mida tuleb Ă”pikust lugeda ja mida töövihikust teha. Samas jÀÀb neile tĂ€nu sellele rohkem aega puhkamiseks, sest sellised lapsed vĂ”tavad kĂŒll lĂ€bi. Palju jaksu algklasside Ă”petajatele!”
“Andsime tööÔpetust kuuendikele ja kaheksandikele. Lapsed said korralikult höövedada, mĂ”ni freesis ka.”
“TööÔpetuses suutsid kaheksandikud elektriskeemi pĂ”himĂ”tted paari minutiga selgeks saada ja kuldvillakus olid nii nemad kui kuuendikud tasemel”
“Andsime 8.C klassile eesti keelt. KĂ”ik olid ehedad teismelised – karjusid ja ĂŒritasid kordamööda tĂ€helepanu saada. MĂ”ni oli ka pĂ€ris tore. Lasime neil Kahooti teha ja vanasĂ”nasid mĂ”istatada. Populaarne laul oli Reaalimeem.”
“Avastasin pĂ€eva lĂ”pus, et pole ĂŒhtegi tundi ise andma jĂ”udnud, hoolimata sellest, et plaanis oli neid mitmeid nii pĂ€eva alguses, 1. ja 2. tunnil kui ka lĂ”pus, 6. ja 7. tunnil. Sellegipoolest veendusin hommikul enne kaheksat ja ka pĂ€eva jooksul Ă”petajate toas söökidega askeldades, et Ă”petajad on inimesed nagu meiegi. Hea teada igas olukorras ja ehk ka karjÀÀrivalikul. PĂŒĂŒdsin pĂ€eva jooksul pildile palju rÔÔmsaid hetki ning veendusin Ă”htul fotosid vaadates nii laste kui Ă”petajate (abiturientide) emotsioonide eheduses.”
“MĂ”tlesin, et annan esimest tundi, siis on lapsed unised ja ei pea palju pingutama. Ma eksisin rĂ€ngalt. 2. klassi lastel on juba hommikul kl 8.00 nii palju energiat! Samas see andis endale ka pĂ€evaks jĂ”udu ja jaksu.”
“Andsime viiendale klassile IT-d ning tunni teemaks oli arvutimĂ€ngud. VĂ”ite juba ise arvata, kuidas terve tund kulges. Lisaks kuulasime kĂ”ik koos muusikat ning vaatasime projektorilt danke videosid. Muidu olid Ă”pilased toredad ja kĂ€itusid korralikult. Ătlesid ilusti tere ja head aega.”
“Kolmandikud on minu silmis ĂŒsna autistlikud. MĂ”ni oli ok.”
Last, but not least ei kellegi muu, kui meie armsa klassijuhataja ja vene keele Ă”petaja Natalja Sinjukina muljed: “Ăpetajate pĂ€ev on ilus pĂ€ev meie kalendris. Ăpetajad saavad natuke puhata, aga Ă”pilastel on vĂ”imalus proovida ennast Ă”petaja rollis. Loodan, et see traditsioon meie koolis jĂ€tkub , sest see aitab abiturientidel paremini Ă”petajatest aru saada ning meenutada aegu, mil nad ise vĂ€ikesed lapsed olid.”
Nagu meie kirjutistest nÀha, siis oli vaid paari tunni andmine ikka tohutu pingutus ja nÀrvide hÀvitamine. Megasuured tÀnud meie armsatele Ôpetajatele, kes meiesuguseid pÀevast pÀeva ja aastast aastasse kannatlikult taluma peavad. VÀga vabandame!

Ăks armas meene Ă”petaja Ailile

KĂ€es ja Hero ĂŒmbritsetud ĂŒliaktiivsetest Duracelli-jĂ€nestest. Sinise sĂ€rgiga hĂ€rrasmehel on ilmselget juba kopp ees.. Samas neiu roosas tundub vĂ€ga pumped.

Liisa pĂŒĂŒab direktsiooni veenda, et ka A ja C klassi Ă”ppekavasse peaks tehnosuuna parima kursuse – joonestamise – lisama.

Stella Ôpetab lastele, kuidas hiilida 20 min pÀrast tunni algust klassi nii, et Ahuna seda tÀhele ei paneks.

Poisid moodustamas mingit nĂ”iaringi. Ilmselt Duracelli-jĂ€neste eemalepeletamiseks…

Veel ĂŒks nĂ”iaring, seekord paistab tegemist olevat mingi vĂ€rbamistehnikaga, et noori tehnoklassi Tea Hundi joonestamist Ă”ppima suunata.
Credit piltide eest Anettele, suur aitÀh sulle nende mÀlestuste jÀÀdvustamise eest!