Siselinna kalmistu õppekäik

20.aprillil käisime õpetaja Heli Ahunaga ajaloo tunni raames Siselinna kalmistul. Ringkäiku alustasime juba hommikul kl 8.00 Herne tänava värava ees. Algul jutustas õpetaja meile üldisest kalmistu ajaloost ja erinevatest kalmistu osadest. Peale seda kõndisime mööda kalmistut ja käisime tuntumate inimeste ja mälestusmärkide juures, mille kohta õpetajal oli alati midagi jutustada. Lõpuks jõudsime Pronkssõduri juurde, kus meile räägiti, miks see on osadele tähtis ja kuidas see on seotud Eesti ajalooga, kuna lähenemas oli 9. mai. Oma ringkäigu lõpetasime Harald Triegeli mälestusmärgi juures ja panime küünlad tema hauale.

Uku

Lisas: nutikas140b 15.06.2022 18:37

Riigikogu kĂĽlastus

11.mail käisime klassiga ühiskonnaõpetuse tundide raames riigikogus. See toimus tundidevälisest ajast, mis tekitas algul veidi rahulolemaust, kuid usun, et õppekäik tasus ennast ära.

Alustuseks tehti meile istungisaalis ülevaade riigikogu tööst ja üldiselt riigivalitsemisest. Saime teada huvitavaid juhtumeid ka ajaloost.

Peale seda liikusime komisjoniruumi, kus tegime äsja omandatud teadmiste peale väikese viktoriini, kaasa saime Eestit tutvustava voldiku.

Plaanis oli ka kohtumine riigikoguliikmega, mis oleks ääre pealt ära jäänud, kui meie giid ei oleks koridori pealt Hanno Pevkurit kinni püüdnud. Saime temalt küsimusi küsida, nagu kui pikad on tööpäevad ja kuidas järgmisteks valimisteks juba valmistutakse. Ta jagas meeldejäävamaid seiku riigikogust, näiteks kuidas oli olla 36-tunnisel istungil.

Oli tore ja meeldejääv õppekäik, mille tegi veel paremaks see, et järgmisel hommikul jäid ühiskonna tunnid ära.

Helena

Lisas: nutikas140b 11.05.2022 17:45

Kuutsemäel suusatamas

Olime neid päevi juba pikisilmi oodanud ja lõpuks oli suusareisi aeg. Me sõitsime Kuutsemäele võtsime varustuse ja talverõõmud võisid alata! Pärast suusatamist/lumelauatamist me sõime. Õhtusöök söödud, ootas meid ees veel terve öö lõbusaid hetki oma klassiõdede/vendadega. Rääkisime, tegime grillvorste ja mängisime lauamänge. Hommikul ärgates oli näha, et und olid kõik pigem vähevõitu saanud. Pärast hommikusööki tegime veel paar tundi sõitu mäel ja siis oligi aeg jälle koju minna. See klassireis jääb kindlasti meelde, kui üks tore öö oma klassiga.

Kaisa Vaher

Suusatajad ja lumelauatajad

Valmistume mäele minema

Lisas: nutikas140b 22.02.2022 19:30

Püha õhtusöömaaeg

Detsembrikuu külm on naha alla pugenud ja pimedad õhtud oleme pühendanud õppimisele. Selleks, et puhkaksime veidi koolistressist, otsustasime minna kokandusklassi meelt lahtuma. Jagasime juhuslikult klassi rühmadesse ning valisime välja retseptid, mis tundusid isuäratavad. Kokku oli 4 rühma, igaühel omad plaanid. Esimene valmistas pitsat ja browniet, teine rühm sushi’t ja šokolaadikooki ning kolmas tegi pitsat ja Itaalia mandliküpsiseid. Kõige ikoonilisem rühm tõi aga peolauale poest ostetud pelmeene, pannkooke ja täispiima. Meie klassijuhataja valmistas maitsvaid piparkooke Reaalkooli märgiga. Toit valmis, istusime laua taha. Kõik said maitsta oma roogasid ja samas mõtteid vahetada. Mõnus õhtu lõppes ühe rühma klaasi purunemisega, kuid sellest polnud midagi, sest killud toovad õnne!
Margaret

Killud toovad õnne

Patriootlikud kĂĽpsised

Söök valmib

Lisas: nutikas140b 16.12.2021 13:50

Kõrvemaal suusatamas

Käisime klassiga Kõrvemaal suusapäeval. Alustasime reisi kooli kõrvalt ning juba õige varsti jõudsime Kõrvemaa suusaradade vahele. Kohale jõudnud, panime oma asjad telki ja läksime suuski laenutama. Seejärel hakkasime suusatama ning toimus ka teatevõistlus, mille meie klass ülekaalukalt võitis. Peale suusatamist saime niisama koos aega veeta, tuubitada ja imekaunist lumist ilma nautida. Pärast pakuti suppi, toimus teatevõistluse parimate autasustamine ning alustasime teekonda tagasi Tallinnasse.

Lisas: nutikas140b 10.02.2021 19:44

Taimenuusutajad

See aasta õpime geograafias loodusvööndeid, seega otsustas õpetaja Karu viia meid ühele temaatilisele ekskursioonile botaanikaaeda. Nimelt just loodusvööndite näitusele.

13. oktoobril passisime mõnes esimeses tunnis ära ning seejärel suundusime Piritale. Kohale jõudes jagati meid kahte tuppa ära ning pandi töölehti täitma nagu tavalises geograafiatunniski. Põnevam osa saabus aga, kui saime lõpuks minna loodusvööndite majja. Seal oli iga loodusvöötme jaoks eraldi ruum, kus oli tehislikult loodud ka vastav kliima. Tundrate ja jää- ning külmakõrbete ruumi õnneks ei olnud või vähemalt meid sinna küll ei viidud. Arvestades tänavuseid reisimispiiranguid, saime üle mõne aja vaheldust Eesti 5-kraadisest ilmast. Eriti mõnus oli soe ja niiske vihmametsavöönd, kus minu ning teiste loodusfoobide õnneks  madusid ega ämblikke ikka polnud.

Giid tutvustas meile usinalt taimi, kuid meil läksid liiginimed ühest kõrvast sisse ja teisest välja. Tegelikult oli ikka päris palju huvitavaid ja kummalisi liike, kuid mis sa teed, kui mälu pole?  Päeva lõpetas veel üks tööleht, kuid see oli juba põnevam: pidime majast piltide järgi taimed üles leidma. Kui see tehtud, kontrollisime lehed ära ning sõitsime linna tagasi.

Ă•ppeklassis

Nõmpa

Kõrbehoone

Lisas: nutikas140b 23.10.2020 23:10

Kooli sünnipäev

29. septembril on Tallinna Reaalkooli sünnipäev. Sel aastal oli see päev meie jaoks üldjoontes sama, kuid väiksed ja erakordsed detailid muutsid selle eriliseks. Nimelt alustas enamus meist oma hommikut kell 6.30 Prangli saarelt, kus nautisime maitsvat hommikusööki ning seejärel sõitsime kastiautodega sadamasse. Laeval peamiselt mängiti kaarte, telefonimänge, tehti tasa öösel puudu jäänud unetunnid või jutustati niisama. Pärast laevasõitu olid vanemad meile sadamasse vastu tulnud ja sealt kiirustati kõik koos tagasi kooli, et selga panna pidulikud riided ning minna matemaatikatundi. Jõudsime õnneks päris suure ajavaruga kohale ning tahtjad jõudsid isegi oma särgikraed sirgendaja või käsitööklassi triikrauaga sirgeks teha. Koolis toimus kaks ainetundi ja peale seda traditsiooniline tund vilistlasega. Meil käis tunnis 116. lennu vilistlane Lars Laanep, kes rääkis oma kooliajast ja praegusest tööst ning andis ka nippe, kuidas luua endale häkkimiskindlad paroolid. Samuti tuli juttu erinevatest šifritest ja salakoodide muukimisest. Oli väga huvitav ja lõbus tund. Aitäh! Pärast seda läksime kooli staadionile kringlit sööma ja kuulasime direktori kõnet. Auhinnati ka olümpiaadidel häid kohti saavutanud õpilasi. Meie klassist said raamatu kolm last. Meie kurvastuseks ei jäetud ära aktusejärgseid tunde, vaid pidime sinna kohale minema. Õnneks möödusid need ruttu ja koolipäev oligi läbi. Veelkord, palju õnne, Reaalkool!

Postituse kirjutasid: Saskia ja Ingrid

Pildid: Saskia, Ingrid ja klassijuhataja Kristi

Lisas: nutikas140b 09.10.2020 22:43

Ekskursioon Pranglile

28.09 oli 8.b koolimajast väljas õppekäigul. Nagu meil juba traditsiooniks on kujunenud, siis ka seekord külastasime saart, täpsemalt Pranglit. Lahkusime maismaalt, Leppneeme sadamast, praamiga kell 8.30. Sõit kestis tund aega, mille jooksul jõudsime teha paar kaardimängu ja mängisime nutiseadmetes Among us-i. Kel igav hakkas, võis minna laeva katusele tuulist ilma nautima.
Saarele kohale jõudes, ootasid meid kastiautod, mis olid valmis pandud meie sõidutamiseks mööda saart. Esimeseks sihtpunktiks oli Prangli põhikool, kus õpib kokku 6 õpilast. Kool on väike, kuid see-eest on seal uhiuus korvpalliväljak. Saime teada, et kuulus peastarvutamise võistlus pranglimine, millest ka meie klass on usinasti osa võtnud, oli just sellest koolist alguse saanud. Pärast kooli külastamist näidati meile Prangli loodust. Palju tähelepanu pälvis Eesti ainukene tasuta gaasilõke. Tegemist oli toruga, kust pidevalt lekib maagaasi.
Viimase asjana käisime veel Prangli kirikus.
Pärast pikka päeva saime oma majutuspaigas, süüa lõunat ja omavahel mõnusalt aega veeta. Soovijad külastasid veel kohalikku muusemit, mõned meist õppisid keemia kontrolltööks või jalutasid saare peal ringi ning tegid tutvust kohalikega. Populaarseks osutus võrkpalli mängimine, kus tuli välja, et meie seas on nii mõned heal tasemel professionaalid. Mängida said kõik!
Õhtusöögiks tehti võõrustajate poolt suitsutatud kala, mis maitses suurepäraselt. Ka need, kes muidu kala ei armasta, tunnistasid, et sellest kalast nad ei suutnud ära öelda. Pärast sööki läksime sauna ja nautisime viimaseid vabu hetki enne järgmist koolipäeva.
Hommikul lahkusime varakult sadamasse pärast maitsvate pannkookide söömist ja jõudsime kohale kooli sünnipäeva tähistamiseks.

Tekst: Margaret

Pildid: Ingrid

Lisas: nutikas140b 04.10.2020 22:36

Raamatukogutund ja tuletõrjeõppus

Kätte jõudis 16. september ja oligi juba tuletõrjeõppuse aeg! Samal päeval käisime ka raamatukogus, kus tutvusime uute raamatutega ja ka mõne autoriga.Täpsemalt oli tunni teemaks noortekirjandus. Saime ka palju uusi raamatusoovitusi. Õppus toimus tavaliselt, kuid oli kasulik meelde tuletada mõned ohutuseeskirjad. Peale õppust läksime kohe raamatukokku ja pärast raamatukogutundi jätkus tavaline koolipäev.

Jutu kirjutas Reiko.

Pildid tegi Ingrid.

Lisas: nutikas140b 20.09.2020 15:41

Keemiakatsed

Kaheksandas klassis on üheks uueks aineks keemia, olime küll algklassides keemiakatseid teinud, kuid sellest on möödas juba hea mitu aastat. Sel nädalal saime rakendada õpitud teadmisi ka praktikas ning teha huvitava katsete tunni. Õppisime ka keemiliste ja füüsikaliste reaktsioonide tunnused ja kirjutasime üles, mis tunnused millise katse puhul esile tulid. Tund oli väga äge ja tore vaheldus kirjalikust tööst.