Reaalkool 138!

Kooli sünnipäev on 29.septembril. Sel aastal pidasime aga sünnipäeva 30. septembril. Kuna oleme 9. klass ja see on meie viimane ühine õppeaasta, käisid meiega rääkimas 127. lennu vilistlased, kes enamusi meist kaheksa aastat tagasi, meie esimesel koolipäeval, aktusele viisid ja koolimaja tutvustasid. Tehti ka pilte koos vilistlastega. Staadionil kuulasime direktori kõnet ja sõime Katariina valmistatud ülihead küpsisetorti. Kokkuvõtteks oli tore päev.

Kirjutas: Milena

Ants Erik 138.a ja Kristen 127.c

Lisas: amanda 04.10.2019 17:16

Lõpureis kooliaasta alguses

Lõpureisiks võtsime ette reisi Lapimaale. 19. septembril kell 7 hommikul alustasime laevaga sõitu Soome poole. Helsingis tegime bussiga väikese ekskursiooni ning seejärel hakkasime sõitma Oulu, kus veetsime esimese öö oma reisil. Bussis magati, kuulati muusikat, räägiti, mängiti ja loeti. Koos väikeste vahepeatustega ja ühe söögipeatusega jõudsime me õhtuks lõpuks oma sihtpunkti. Sättisime end puntidega mökkidesse ning jalutasime siis mere äärde päikeseloojangut vaatama. Lõpuks tagasi sooja tuppa jõudnud, hakkasime omale õhtusööki valmistama, igaüks seda, mis ta oli kaasa võtnud.

Teisel päeval oli meil hommikul kell 7 vaja olla hommikust söömas, et saaks varakult alustada reisi Lapimaale. Tee peal käisime läbi Arktikumist, kus saime uurida Arktika ja üldse polaaralade kohta. Ühes ruumis heitsime kõik koos pikali ja vaatasime laes näidatavat filmi virmalistest, mille järgselt tekkis veelgi suurem soov neid päris oma silmaga näha. Peale muuseumi külastust suundusime jõuluvana kontorisse. Jõuluvana maja juures saime kogu klassiga astuda üle polaarjoone. Kui me, peale mõnda aega ootamist, lõpuks jõuluvana juurde pääsesime, tegime temaga koos pilti ning laulsime talle jõululaulu „Tiliseb, tiliseb aisakell.” Need, kes tahtsid, said jõuluvanale veel kalli teha, kuid seejärel pidime hakkama edasi liikuma. Tee peal nägime põhjapõtru, mis tekitas bussis ka palju elevust, kuna enamus polnud neid varem päriselus näinud. Kui olime jõudnud Sodankylässe, anti meile natuke aega, et panna end valmis kuue kilomeetri pikkuseks matkaks. Loodus on Lapimaal väga ilus, kahjuks polnud veel kõik nii värviline, kui seal sügisel tavaliselt läheb, aga sellegi poolest oli matk tore. Tagasi tubade juurde jõudnud, hakkasime lõkke peal vorste ja vahukomme grillima. Aeg läks aina hilisemaks, hakkas vaikselt pimedamaks minema ja muidugi ka palju külmemaks, aga siiski ootasid nii mõnedki õues veel virmalisi. Ootasime, mis me ootasime, aga kahjuks nägemata need meil jäid.Järgmise päeva hommikul kell 6 hakkasid õpetajad koos umbes 15 ōpilasega mäkke ronima, et vaadata seal päikesetõusu. Peale suurt pingutust jõudsime lõpuks üles. Vaade oli küll ilus, aga kuna oli palju pilvi, ei olnud päikesetõusu väga näha, aga selle eest nägime kahte suurt põhjapõdrakarja söömas meile üsnagi lähedal. Päeva edasine plaan oli hakata jälle vaikselt tagasi Oulu poole liikuma ning tee peal külastada kulla- ja ametüstimuuseume.Kullamuuseumis saime kõik ise omale kulda veest uhtuda. See võttis kaua aega ja kulda saime küll vähem kui sõrmeotsa täie, aga kogemus ise oli seda väärt. Lõpuks, kui kõigil oli kuld käes, olid ka kõhud tühjaks läinud ning oli aeg sööma minna. Lõunatasime kullakaevajate kõrtsis, kus pakuti bolognese pastat. Edasi suundusime ametüsti kaevandusse. Kõige pealt räägiti meile seal natuke nende tööstusest, ametüstidest ja üldiselt kristallilistest kivimitest ning seejärel suundusime isegi omale ametüste välja kaevama. Igaüks tohtis kaasa võtta ühe kivi, mis mahtus talle pihku ära. Ametüstid pidid olema õnne toovad kivid.Kaevandusest tagasi tulles, ootas meid lõkke peal valmistatud pannkookide hunnik, mille meie giid oli vahepeal teinud.Pannkoogi maitse suus, suundusime bussi poole ja jätkasime sõitu Oulu, kuhu me mõne tunni pärast ka jõudsime.Viimasel päeval toimus sõit tagasi Helsingisse, kust me läksime laevale ja suundusime Eesti poole.

Kirjutas: Kristiina

Põhjapõdrad

Ăśle polaarjoone astumas

KullakĂĽlas

Värviline tundra

Vaskikello

Lisas: amanda 04.10.2019 17:08

Spordipäev

Reedel, 13. septembril toimus 1.-12. klasside spordipäev Kalevi staadionil. Ilmaga sel aastal väga ei vedanud, kuna enamus ajast sadas vihma. Kõik klassid osalesid pendelteatejooksus. Lisaks olid kavas jalgpall, 60m jooks, poistel 800m jooks ja tüdrukutel 400m jooks. Spordipäev algas kell 12:30 ning lõppes enamvähem kell 15. Ilm ei olnud küll kõige parem aga spordi meeleolu oli super!

Kirjutas: Hugo

TĂĽdrukute 60 m esikolmik
TĂĽdrukute 400 m esikolmik
Poiste 800 m esikolmik

Lisas: amanda 15.09.2019 16:19

Soomusrongi muuseum

3.septembril ajaloo tunni ajal käisime õpetaja Heli Ahunaga Balti jaamas asuvas vabadussõja soomusrongi muuseumis. Räägiti soomusrongide tähtsusest vabadussõja ajal ja nende ehitamisest. Kui giid oli peamise jutu ära rääkinud võis minna rongi vagunite sisse ja vaadata seal ringi ning kuulata jutte, mis toimusid sõja ajal vagunites.

Kirjutas: Kristian

Lisas: amanda 15.09.2019 16:07

Edukat uut õppeaastat 9.a!

Algas meie viimane ühine õppeaasta!

Lisas: heli 02.09.2019 15:38

Viimast päeva 8.a

Ja ongi taas üks väga tegus ja töine õppeaasta seljataga.

Sel aastal said kiituskirja Helena-Erika, Ingrid ja Iir.

“Vingeima ajaveebi” preemia on tunnustus kõigile, kes oma panuse andsid.

Kosutavat suvepuhkust, toredaid tegemisi ja põnevaid väljakutseid 8.a!

Lisas: heli 14.06.2019 10:35

Lennuliiklusteenindus

7. juunil käisime klassiga lennujuhtimiskeskuses, mis asub lennujaama külje all. Seal tutvustati meile lennujuhi tööd ja näidati tööruume. Samuti tuvustati meile masinaid, millega saab vaadata, et lennukid kokku ei põrkaks ja seletati lahti, kuidas saada kontakti pilootidega. Oli väga huvitav, õpetlik ja omapärane käik.

Kirjutas: Eliise

Lisas: amanda 08.06.2019 21:02

Linnanmäki ja Helsinki

Klassireis algas kogunemisega A-terminalis kell 6.10, kus jagati pardapääsmed. Laeva pääsenud, nautisime vaadet ja veetsime 2,5 h üksteise seltsi nautides. Kui olime jõudnud Soome, siis sõitsime trammiga kesklinna, kus veetsime pool tundi. Edasi suundusime Linnanmäki lõbustusparki. Seal saime aega veeta vastavalt enda soovidele, külastades huvipakkuvaid atraktsioone ja toidukohti. Kokku saime uuesti kell 19.15 Katajanokka sadamas. Õnnelikult laeva peale jõudnud ja teel Tallinna, sisustasime oma aega üksteisega suheldes ja kaarte mängides. Tagasi koju jõudsime 23.00. Kokkuvõttes oli päev tore ja kõigil oli lõbus.

Kirjutas: Anett

Lisas: amanda 08.06.2019 20:58

Telia töötuba

Reedel, 24. mail toimus 8. a klassil eesti keele eksam. Peale seda suundusime tegema Telia projekti. Nimelt osalesime klassiga mängude ja e-spordi teemalises töötoas. Eelnevalt olime aga vastanud samateemalisele küsimustikule. Gruppide ülesandeks oli välja mõelda internetimängude ja e-spordi teemaline lugu ning teha sellest animeeritud film. Meile anti 4 teemat, mille vahel valida, et edastada sõnum täiskasvanutele. See oli vahelduseks jällegi huvitav kogemus.

Kirjutas: Karoliina

Lisas: amanda 08.06.2019 20:48

Õppekäik Jõelähtmele

Meie klass käis 7. mail Jõelähtmel õppekäigul. Koha peal jaotati meid kahte gruppi, kus üks rühm suundus karsti põllule ja teine muuseumi. Karsti põllul oli pigem teemadeks geograafia, bioloogia ja keemia, kuid muuseumis ajalugu. Hiljem liikusime ühise gruppina Jägala joa jäärde, kus me saime käia ka joa all. Õppekäik lõppes ühises ringis, kus kõik rääkisid, mis neile meelde jäi. Meie klassile meeldis väljasõit väga ning see oli küllaltki hariv.