Kas olete midagi kuulnud laulust âTĆĄunga-tĆĄangaâ? VĂ”i kĂ€inud Meisterjaani juures parmupilli Ă”ppimas? Meie klassi jaoks on see igapĂ€evane.
Muusikuid on meil igat masti. Palju nendest on nĂ€inud higi, verd ja pisaraid harjutades erinevaid pille. PuhkpillimĂ€ngijatest pĂŒhendunud orkestrante: Jani tromboonil, Itit klarnetil ja Mansbergi eufooniumil vĂ”i samuti tromboonil vĂ”ib nĂ€ha musitseerimas mitmetes orkestrites nii Tallinna piirides kui ka vĂ€ljaspool. Klassis on ka Natali oma akordioniga, kes orkestrisse ei pÀÀse ja kulgeb omasoodu. Soolopilli klaveri on erinevates muusikakoolides sĂ€ravate tulemustega juba lĂ”petanud kolm meie klassikaaslast: Siret, Emma ja Mooses. Neid vĂ”ib aeg-ajalt kuulda ja nĂ€ha mĂ€ngimas erinevates koosseisudes.
Möödunud aasta talvisel jĂ”ulupeol astus meie koolis ĂŒles aina kuulsust koguv ja rahvast hullutav bĂ€nd klassivenna Klugega eesotsas, kus klahvpillidel vĂ”is tol korral kuulda ka Siretit. JĂ”ulupidudel on meie klass alati silma paistnud lisaks muule ka oma suurepĂ€raselt lavastatud ĂŒhisest meelismuusikast koosneva playboxâi numbriga, kus viimati osales terve klass lustakalt jenkat tantsides. MĂ”ned oskasid muusikast ka sĂŒgavamat sĂ”numit leida ning demonstreerisid selle taustal lennukaaslastele meie imetabaseid nĂ€itlemisoskuseid.
Ăhtlasi ei saa mainimata jĂ€tta, et meie klassis Ă”pivad ka audiovisuaalkunsti harrastajaid Laasik ja Kluge, kes on kĂ€inud spetsialisti enda, Meisterjaani juures parmupillimĂ€ngu tehnikat tĂ€iustamas. Musikaalsust ja stiili meil jagub.
Kuna igaĂŒks meist on ainulaadne, ulatub ka meie klassi muusikaline maitse Justin Bieberi âSorryâstâ âPĂ”drakasvatajaâ lauluni. Eriti tugevalt on seda mĂ€rgata bussireisidel, kui kĂ”larist kostuvad muusikaĆŸanrid imekiirelt vahetuvad ilma, et kĂ”rv jĂ”uaks algavat laulu fikseeridagi. Ăksmeelselt ja ĂŒhiselt meeldib meile aga bussis laulu lahti lĂŒĂŒa. Paa-pa-Pa-pa-paa, ja kĂ”lavad vene keele tunnis Ă”pitud lemmikmeloodiad nagu âSinine vagunâ vĂ”i âTĆĄunga-tĆĄangaâ, loomulikult vene keeles.
Ilma loomingulisust toetava Reaalkooli Ă”hkkonnata, kus kogu koolipere sĂŒdames heliseb muusika, oleks meie klassi minevik, olevik ja tulevik mĂ”eldamatu. VĂ”iks öelda, et igaĂŒks meie seast on andnud oma hÀÀle meie klassi kui ka kooli polĂŒfoonilisse kĂ”lapilti, mis muusika kaasabil nii ĂŒhtseks on muutunud. PĂŒsige muusikalainel, see tasub ennast Ă€ra!
-Natali
Lisas: admin
29.03.2016 21:58
Lisalugemine
Ăpetaja Tendermann… Ohh, teda on keeruline kirjeldada. 9.c klassis ei ole Ă”pilast, kes enne vene keele tundi ei vĂ€riseks, kui siis Simon, aga tal on ju vene keel kodukeeleks. Aga ma olen selles kindel, et ei ole kedagi, kes ei kardaks Tendu raevu.
Oleme nagu robotid, kui kuuleme seda vĂ€ikest muutust Ă”petaja hÀÀles, jÀÀme plĂ”ksti vait. Ta on halastamatu, kui ajame ta vihale. Aga kus me oleksime ilma temata, Marika on vorminud meist kĂŒlmanĂ€rvilised, tugeva vene keelega Ă”pilased (on ka erandeid, aga neid on vĂ€he). Vaatamata tema nĂ”udlikkuse ja laastava viha kĂ”rval, on ta ĂŒleloomulikult sĂŒdamlik, mĂ”istev ja armastusest tulvil vene keele mentor ja elu juhendaja.
Ta suudab meile iga kell naeru nÀole tuua, kui oleme sÔnad korralikult Àra Ôppinud. Minu isiklik esmakohtumine Ôpetaja Tendermanniga oli 7.klassi alguses kui ta viis mind kohe Ôppealajuhataja juurde, sest olin teistest aasta jagu maas: Ôppisin eelmises koolis saksa keelt. Alguses oli meie vene keele kapten pööraselt tige, aga mÔistis siis minu probleemi ja aitas mul edasi liikuda omas tempos ja vÔimetega.
JÀrgmiseks tegin vÀiksed read mÔnest huvitavast, lÔbusast ja toredast jutust vÔi muust juhtumist, mis on juhtunud vene keele tunnis.
- Kui keegi kĂ€ib reisil, ei jÀÀ tal toomata mĂ”ni unikaalne kivike, mille Ă”petajale andmine, toob Ă”pilasele suure heakskiidu. Nimelt on ĂŒheks Ă”petaja hobiks kivide kogumine.
- Kui kellelgil on klassist uus vihik, pliiatsid, pastakad vms puudu, siis Ôpetaja on alati valmis rahaliselt aitama. (Me oleme aga alati eeskujulikult keeldunud.)
- Ăpetaja kutsub Siimu klassi ette. Poiss tuleb longus peaga ja ĂŒtleb: âĂpetaja, ma ei oska,â Ă”petaja ohkab ja vastab: âKaks,â Laasik mĂŒttab kohale tagasi. JĂ€rgmiseks kutsub pedagoog tahvli ette Kaspari. Poiss tuleb nina pĂŒsti klassi ette ja jutustab pikalt ja soravalt kodutöö ette. Juhendaja mĂ”tleb ja sĂ”nab siis: âKaks pluss,â ja kirjutab numbri pĂ€evikusse ĂŒles. Kasparil on löödud nĂ€gu peas, ta longib kohale.
- KĂ€es on vene keele tund. Ăpetaja Tendermann kĂ€skis kodutööks teha pirukaid vĂ”i koogikesi. KĂ”ik lauad on tĂ€is toitu. Jagasime oma pirukad ja koogid laiali, et neid hinnata ja sĂ”ime terve tund. See oli ĂŒks parimaid ja lĂ”busamaid vene keele tunde. Ruum tĂ€is naeru kilkeid, puhast rÔÔmu ja hĂ€id lĂ”hnu. See tund tĂ”i oma lihtsusega naeru suule terveks nĂ€dalaks.
- âNo, kuidas see heli nĂŒĂŒd kĂ€ima lĂ€heb,â pomiseb Ă”petaja. Klass lausub kooris: âEkke!â Ekke lĂ€heb ja parandab probleemi. (Ja nii on iga kord, kui tekib tehnikaga probleeme.)
ĂkskĂ”ik kui palju ta on meie peale pahandanud, ĂŒhtesid ja kahtesid pannud ja âгЎДeeeeeeâ karjunud kui kÀÀname âbâ eessĂ”naga sĂ”na valesti . Oleme kindlad, et meie vene keele repetiitor ja treener Marika Tendermann armastab meid kogu sĂŒdamest.
AitĂ€h, et oled meid juba kolm aastat juhendanud ja treeninud – Sinu Tallinna Reaalkooli 134.c klassi Ă”pilased.
-Artur (koos klassi abiga)
Lisas: admin
29.03.2016 21:53
Lisalugemine
Eelmise aasta novembrikuus kĂ€isime vĂ€itlustiimiga vĂ€itlemise keskkoolide Eesti meistrivĂ”istluste 1. etapil. Kuna reaalkoolil oma vĂ€itlusklubi pole, siis lĂ€ksin ma Tallinna Inglise KolledĆŸi liikmena. Alustasime Tallinnast sĂ”itu kell 8 hommikul ning Tartusse jĂ”udes hakkasid kohe voorud. Esimesel pĂ€eval oli kolm vooru viiest. Minu tiimis oli kaks poissi, kellega me polnud midagi lĂ€bi harjutanud. Kes veel ei tea, siis vĂ€itlemine kĂ€ib kolmeses tiimis, kus igaĂŒks teeb 6-minutilise kĂ”ne ning ĂŒks liige lĂ”petab teema oma 3-minutilises lĂ”pukĂ”nes. VĂ€ideldakse kaks kolme inimesega tiimi ĂŒksteise vastu.
Meie tiimi nimi oli VĂ€itlejate Vennaskond. VĂ”istluste teemaks oli âKas riigis, kus vaktsineerimine pole kohustuslik, peaks vĂ”tma Ă€ra lastevanematelt sotsiaalhĂŒved? â. Meie tiimile mÀÀrati kolm vooru teema poolt vĂ€idelda, mis oli minu arust raskem. Meil oli ĂŒks vĂ”it ja kaks kaotust.
Saabus öö, kus keegi vĂ€ga ei maganud, ning ma pidin mingisugusegi une saamiseks siduma endale dressipĂŒksid ĂŒmber silmade ja kĂ”rvade.
JĂ€rgmisel pĂ€eval oli improvisatsiooni voor, st et teema anti kohapeal ja vĂ”istlejatel on umbes 30 minutit aega ettevalmistada. Vooru teemaks oli seekord âKas politsei peaks terroristide nimesid avalikustama?â, me olime sellele poolt ning kahjuks me kaotasime napilt. Viimane voor oli jĂ€lle vaktsineerimise teemal, kuid kahjuks hakkas ĂŒks minu grupi liige vastaspoole argumente kasutama ja selle me ka kaotasime.
Kuigi me kaotasime neli vooru viiest, olen ikkagi vĂ€ga Ă”nnelik, et ma seal osalesin â sain oma elu esimese vĂ€itlusvĂ”istluse kogemuse.
-Emma
Lisas: admin
29.03.2016 18:15
Lisalugemine
Kuna meie kallis klassijuhataja Madis Olspert oli vahepeal tĂŒkk aega haiguslehel, ĂŒhines meie klassiga noor ja lĂ”bus Madis Somelar, Ă”ppealajuhataja, kes soovis tegeleda veidi meie harukordselt huvitava ja armastusvÀÀrse klassiga. Ta hingas meie klassi tegevustesse uusi tuuli – jĂ€rsku oli meil vaja tegeleda ajaveebiga, mis on kuidagi unarusse jÀÀnud, ning muidugi muutus aktuaalseks ka arenguvestluste teema.
Ăldiselt tunneb meie klass selliste muutuste suhtes erinevaid (suuremal vĂ”i vĂ€iksemal mÀÀral) lennukaid emotsioone. Osa klassi on aksepteerinud tĂ”siasja, et meil on nĂŒĂŒd ĂŒks uus eestvedaja, osale on vastukarva muutused meie rahuliku elu voolukiirusel.
Kui kĂŒsida toredate 9.c klassi Ă”pilaste kĂ€est, mis nemad asjast arvavad, saaks inimeseti vĂ€gagi erineva vastuse, kuna kĂ”igile on hiljutised rahutused mĂ”junud isemoodi.
On ilmne, et meie kulgemise rĂŒtm on hĂ€iritud, kuid see ei pruugi olla ju ainult negatiivne. đ NĂ€iteks oleme kindlasti saanud veidikene aimdust elust Reaali gĂŒmnaasiumis ja sellest, mida meilt siin oodatakse, samas on pidevalt kĂŒsimus: âKelle poole ma nĂŒĂŒd selle mure vĂ”i probleemiga pöörduma peaksin?â.
Minul endal on selle kahe klassijuhataja sĂŒsteemi suhtes neutraalne hoiak, aga loodame, et sellest tuleb midagi, mis mĂ”jub meile kĂ”igile positiivselt. đ
-Iti
Lisas: admin
29.03.2016 18:07
Lisalugemine
KolmapĂ€eval, 10. mĂ€rtsil oli meie klassil ĂŒhepĂ€evane vĂ€ljasĂ”it KuutsemĂ€ele. Selle pĂ€rast pidime juba vĂ€ga varakult kooli ees kogunema. Suusatama lĂ€ksime 7.c Ă”pilastega. Ăpetaja Piret Karu tuli ainukese Ă”petajana kaasa, sest Olspert ravis end kodus, aga sĂŒdames oli ta meiega.
Teel sinna tĂ€histasime kalli klassivenna, Birki sĂŒnnipĂ€eva: sĂ”ime Anette kĂŒpsetatud torti, laulsime ja kuulasime eestimaist muusikat ning olime rÔÔmsad, et saime selle tĂ€htsa pĂ€eva ĂŒksteise seltsis veeta. Kohale jĂ”udnud, seadsime endale lauad ja suusad alla ning suundusime mĂ€ele. Paljud, kes olid esimest korda lauatamas, vĂ”tsid grupiĂ”ppe, mis tasus igati Ă€ra. JĂ€tkus ka neid, kellele meeldis mĂ€e otsas juttu ajada, ilma nautida, hoolimata, et lĂ”puks hakkas vihma sadama, ja sealt alla keerutada – need kamraadid lasid ainult neli korda mĂ€est alla, kuid said omamoodi elamuse.
Kuutsekal sĂ”ime lĂ”unat kella kahe paiku ja tagasi hakkasime sĂ”itma kell 5. Enne sĂ”itu lĂ”ikas Iris lahti endatehtud tordi, mis kĂ”igil keele alla viis. Tagasiteel jĂ€tkasime eestimaise muusika kuulamisega.  Tallinnasse, koolimaja juurde jĂ”udsime ĂŒsna hilja.
See oli ĂŒks seiklusi tĂ€is lĂ”bus pĂ€ev, mis pani hea punkti viimasele koosveedetud talvele.
-Siret ja Anette

 

Lisas: admin
10.03.2016 22:02
Koolielu
22.detsembril kell 18.00 kogunesid kaunid ballilised Tallinna Reaalkooli esimesele korrusele. Ăkshaaval kutsuti kĂ”ik pidulikult kĂŒlalised nimepidi saali. Sisse astudes tervitati Ă”ppealajuhatajaid Martin Saart, Madis Somelari ning tema imeilusat abikaasat. Seni kuni kĂ”ik saali kogunesid oli vĂ”imalik nautida suurepĂ€rast glögi ning mĂ”nusat seltskonda.
18.45 kĂ”las avavalss ja kĂ”igi imestuseks oli tantsupĂ”rand puupĂŒsti tĂ€is. PĂ€rnu puhkpilliorkester mĂ€ngis Ă”htu lĂ€bi imelist cha chat, dĆŸaivi, sambat ja rumbat, valssi ning viinivalssi. Ăhtu oli maagiline hoolimata sellest, et paljud ei saanud arugi, mis tants parasjagu kĂ€is (#kui puudub muusikalinekuulmine). Kahe orkestri pausi ajal vĂ”is laval kuulata meie imearmsa 134. lennu âbĂ€ndiâ, kus mĂ€ngis ka meie kallis klassivend K. Kluge.
Ballil pakuti maitsvat kringlit, puuvilju, teed, kohvi ja morssi. Ăhtu lĂ”puks oli varuks 19kg martsipanitort!
Ăhtu jooksul oli mĂ€rgata ka fotograafi, kes jÀÀdvustas kĂ”ik olulised hetked. Enda kaaslasega oli ka vĂ”imalik eraldi pilti teha.
Kella kĂŒmne paiku ilmus vĂ€lja DJ ning disko vĂ”is alata. Pintsakud lendasid ja puusad nĂ”ksusid. RĂŒtmi kiirenedes meeleolu tĂ”susis. KĂ”igil oli vĂ€ga lĂ”bus.
22.detsember oli ĂŒks fenomenaalne Ă”htu, mida ei unusta me veel nii pea.
-Victoria ja Siim M.
Lisas: admin
22.12.2015 18:59
Koolielu
Ăhel hubasel detsembrikuu Ă”htul toimus ĂŒheksandate klasside jĂ”ulupidu. Kella kuueks olid kĂ”ik lauad kenasti valmis seatud ning toitudest lookas. Ăige pea ilmus lavale bĂ€nd. Peale vahvat esinemist, pidid kĂ”ik klasssid oma kingikotid vĂ€lja lunastama. Meie lunastasime oma kingikotid playbox’i, Sireti tantsugrupi ning Kaspari bĂ€ndi esinemistega. Loodan, et lennukaaslased jĂ€id meie esitustega rahule. Kui kĂ”ik klassid olid oma kingikotid lunastanud, algas tants ja trall. Alustuseks vĂ€ga vahvad seltskonnatantsud Piret Otsaga ning Ă”htu lĂ”petuseks ĂŒks korralik disko. Ăhtu lĂ”ppes alles hilja-hilja ning tantsu sai ikka korralikult vihutud!
AitĂ€h teile, mu kallis 134. lend đ
-Iris
Lisas: admin
17.12.2015 17:55
Koolielu