Arheoloogiamuuseum

5. märtsil käisime ajaloo tundide ajal vanalinnas Tallinna Arheoloogiamuuseumis. Meile seletati, kuidas arheoloogid objekte üles kaevavad ning kuidas neid analüüsitakse. Kivist esemeid lubati katsuda ka, kuid pronksesemeid ilma kinnasteta puutuda ei tohtinud, sest muidu need hakkaksid kiiremini lagunema. Saadud teadmiste põhjal proovisime ise paari hauda ja selles olevaid objekte analüüsida. Siis näidati veel mudelit eesti rahvariidest, mida oli võimalik taas konstrueerida tänu selle küljes olnud metallist kaunistuste, mis sellest organisme eemale peletasid ja seda sadu aastaid säilitasid. Lõpuks uurisime ka inimkonna esimesi münte. Kõige olulisem, mida õppekäigust kaasa võtta, oli see, et pada on pott ja paja on münditöökoda!

Lisas: lend137a 05.03.2020 09:41

Aktus

21. veebruaril toimus pidulik aktus. Kell 7:50 kogunesid vabatahtlikud staadioni ees lipuheiskamisele, kus me laulsime “Eesti lipu” laulu. Kell 9 kogunes segakoor Poisi kuju ette. Toimus kolme kooli- GAGi, Westholmi ja Reaalkooli pärgade asetamise ĂĽritus. Laulsime hĂĽmni ja “Ta lendab mesipuu poole”. Viimaste tundide ajal kogunesime aulasse aktusele. Seal anti kätte tublidele olĂĽmpiaadil osalejatele auhinnad ning laulsime segakooriga laule “Pulmaliste saabumine”, “Mis on inimene?” ja gospelit “Take me to the water”.

Lisas: lend137a 21.02.2020 05:13

Suusapäev jäi esmakordselt ära!

17. veebruariks gümnaasiumile planeeritud suusapäev jäi ära, kuna polnud piisavalt lund. Sel talvel on eriti vähe lund sadanud ning isegi siis, kui sadas, sulas see juba mõne päevaga ära. Loodetavasti see nii ei jää ja järgmisel aastal püsib lund natuke kauemaks.

Lisas: lend137a 17.02.2020 04:55

Sõbrapäev

14. veebruaril korraldasid REK ja PEK reaalkoolis sõbrapäeva. Nagu alati, sai saata sõpradele kaarte ja roose, kuid lisaks nendele oli sel aastal võimalik ka saata sõbrapäevamuffinit. Soovitati kanda punast, roosat või valget värvi riideid.

Paljud plaanid ei läinud kahjuks seetõttu käiku, et oli arvestustenädal ning lisaks oli kõikidel 12. klassidel eesti keele proovieksam, kuid vaatamata sellele tuli päris huvitav üritus välja. Mina (Emma) panin teisel korrusel püsti puhveti, kus oli müügis sõbrapäevateemalisi maiustusi ja pirukaid. Lisaks sellele oli võimalik puhvetis iga ostuga kaasa saada vautšer, mis andis õiguse teha sõbrapäeval midagi, mida sa igapäevaselt ei teeks. Mängu andsid ka oma panuse mitmed õpetajad, kes olid nõus vautšeritel olevaid ülesandeid täitma. Mulle väga meeldis seda korraldada ning arvatavasti teistele mängida ka. Loodetavasti toimub vautšerimäng ka järgmisel aastal ning on võimalik korraldada veel muid mänge, mis sel aastal käiku ei läinud.

Lisas: lend137a 14.02.2020 20:52

Tartu rahu

Esmaspäeval, 3. veebruaril sõitsime terve gümnaasiumiga Tartusse, et tähistada Tartu rahu 100. aastapäeva. Ekskursioon algas Tartu Ülikoolis. Seal oli püsti pandud näitus antiikaegsete skulptuuride kipsvalanditest. Järgmisena läksime Tartu Jaan Poska Gümnaasiumisse, kus oli suur ümar laud, mille taga kirjutati alla Tartu rahu lepingule. Seina ääres olid kapid, kus hoiti Tartu rahu lepingut ja muid ajalooliseid dokumente. Poska õpilased näitasid meile veidi majas ringi ning jutustasid oma õppetöö kohta. Pärast seda läksime Hugo Treffneri Gümnaasiumisse sööma. Meile anti ka veidi vaba aega, et Tartu linnas ringi uudistada, enne kui pidime taas kogunema. Kella kolme paiku naasime terve gümnaasiumiga Tartu Ülikooli, et kuulata aulas kolme esitlust. Kõigepealt esitasid Treffneri õpilased meile ühe näidendi Tartu ajaloo kohta. Siis jutustas meile Tartu Ülikooli ajaloodoktor Ago Pajur Tartu rahu sõlmimisest ja sellele eelnenud sõjast. Lõpetuseks rääkis meile Hesi Siimets-Gross esimeste Eesti põhiseaduste sõlmimisest.

Siis liikusime kõik bussi ja hakkasime tagasi Tallinnasse sõitma. Kõik õpilased olid pikast päevast väga väsinud, kuid ekskursioon oli väga lõbus.

Tartu Ăślikooli antiikmuuseum

Tartu rahulepingu sõlmimise ruum

Ekskursioon Jaan Poska GĂĽmnaasiumis

Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpilaste näidend

Tartu Ăślikool

Lisas: lend137a 03.02.2020 20:45

Vabalava

31. jaanuari õhtul kell 18.00 toimus meie koolis Vabalava. Esinejaid polnud ainult meie koolist, vaid ka teistest koolidest. Esitlusi kokku oli 17. Enamasti esineti lauludega, kuid oli ka stand-up komöödiat, jojo trike, loomakostüümides a capellat ja muud põnevat. Üritus oli väga hästi koostatud. Esinejatele oli püsti pandud uhke lava ning ka heli- ja valgustustehnikaga oli vaeva nähtud. Aula ees oli isegi avatud puhvet. Lõpus jagati osalejatele rohkelt kinke sponsorite poolt.

Meie klassist esinesid Kirke Valt, Emma Oper ja Hanna Eliise Kitter.

Lisas: lend137a 31.01.2020 18:42

Niguliste kiriku kĂĽlastus

31. jaanuaril käisime ajaloo tunni ajal Niguliste kirikus ekskursioonil. Giid rääkis meile veidike Niguliste kiriku ajaloost. Praegu kasutatakse seda kirikut ainult muuseumina. Muuseumis oli igasuguseid kunstiteoseid: nii maale, vappe, kujusid kui ka karikaid. Meile anti aega, et uurida kõige kohta lähemalt ning töölehele märkmeid teha. Kõige meeldejäävamad teosed olid Niguliste peaaltari retaabel ja loomulikult Bermt Notke “Surmatants”.

Lisas: lend137a 31.01.2020 04:41

TeatrikĂĽlastused

Eve Karp korraldas meile kaheks reedeks teatrikülastused: 10. jaanuaril ERSO kontsert Liszti ja Berliozi muusikaga ning 17. jaanuaril Romeo ja Julia ooper. Pärast vaatamist arutlesime tunnis kogemuste üle.

Lisas: lend137a 17.01.2020 04:39

Matemaatika koolivoor

9. jaanuaril toimus matemaatika olümpiaadi koolivoor. Mis teeb selle olümpiaadi eriliseks, on see, et meie klassist osalesid koolivoorus kõik õpilased (kel oli võimalik). Seda oli rohkem kui teistes paralleelides kokku. Piirkonnavooru pääses edasi 14 õpilast.

Lisas: lend137a 09.01.2020 04:37

Projektipäev

20. detsembril oli 2019. aasta viimane koolipäev.
Otseselt koolipäeva polnud, toimus 2,5-tunnine projektipäev. Kell 10 kogunesime oma koduklassis, et arutada mõningaid kooliasju. Klassijuhatajatunni lõpus kinkisime klassiga Mirjale jõuludeks paar kosmeetikavahendit ning šokolaadiga kaetud piparkoogist karika, millle me ise teinud olime.
Pärast seda läks igaüks oma valitud töötuppa.