Kas distantsõppel olemine on õpetajate jaoks raskem või lihtsam kui füüsiliselt kohal käimine? Ajaveebi tiim pani kokku viis põnevat küsimust ning siin on õpetajate vastused.
Milliseid uusi andeid või tegevusi olete avastanud karantiini ajal?
Egle Pihlap (käsitöö) :Karantiini ajal avastasin enda jaoks discgolfi. Ma olen sellega varem kokku puutunud, küll aga mitte nii tihedalt, kui nüüd karantiini ajal. Naudin seda tegevust väga. See ei nõua erilisi oskusi, ei murra konti ja annab võimaluse värskes õhus viibida.
Riin Saar (matemaatika): Otseselt uusi andeid pole avastanud, aga ĂĽhe uue kogemuse sain juurde kĂĽll – kuidas ehitada karukarjust 
Reet Varik (eesti keel): Olen avastanud, et suudan 5 korda kiiremini närvi minna kui tavaliselt, sest jube keeruline on keskenduda, kui töötegemise ajal nõuavad tähelepanu ka üks 5-aastane ja üks 7-aastane. Aga peale selle olen tutvunud ka mõne uue e-keskkonnaga ja neis julgemalt toimetanud.
Kristi Vahenurm (klassijuhataja ja inglise keel): Olen endale selgeks teinud Moodle’i hingeelu. Rajasin ka elu esimese permakultuuri peenra, kuhu kavatsen istutada suvikõrvitsad. Pean end eksperdiks pärmitaigna alal.
Mis on distantsõppe juures positiivset?
Egle Pihlap:Olen saanud õpilastele anda hoopis teistsuguseid ülesandeid kui tavaõppe ajal. See on olnud rikastav kogemus ja ka endal on olnud võimalus midagi uut õppida ja uute tehnikatega tutvuda. Väga lihtsate vahenditega saab kodus kenasti hakkama ja tagasiside on olnud õpilaste poolt toredalt positiivne. Vaieldamatult on õpilaste lemmikud olnud kokandusega seotud ülesanded.
Riin Saar: Distantsõppe juures meeldib mulle nt terve nädala plaan ühe päevaga üle vaadata ja ka e-kooli ära kanda ning siis see annab nädala sees veidike hingamisruumi. Kogu olukorra suhtes on positiivne aga see, et saan veidike hiljem tõusta, kui muidu tööl käies. Minu jaoks on umbes 1,5 tundi ajavõitu.
Reet Varik: Üks parimaid asju on kindlasti see, et ei pea vara üles tõusma.
Kristi Vahenurm: Distantsõpe on võimaldanud kooli- ja tagasimineku pealt kõvasti aega kokku hoida. Ta on õpetanud tööaja mõttes paindlikkust ning on teinud inimesed julgemaks tehnoloogia kasutuse koha pealt. Rõõmu teeb, et mitmed tehnoloogiafirmad on kättesaadavaks teinud vahendeid, mille eest varem küsiti liiga palju raha. Kindlasti on ta sundinud inimesi rohkem tähelepanu pöörama kodule ja perele.
Mis on distantsõppe juures negatiivset?
Egle Pihlap:Olen harjunud palju liikuma ja ka koolis on see väga suur osa minu tööst – ĂĽsna sage on see, et jooksen tunnis ĂĽhe õpilase juurest teise ja aitan hädaolukordades. Kodus aga olen aheldatud arvuti kĂĽlge. Minu jaoks on olnud väga harjumatu päevast päeva ainult arvuti taga istuda. Esimestel nädalatel oli see kohe eriti raske. Mulle meeldib õpilaste vahetu tagasiside ning võimalus kohe kĂĽsida-kohe vastata, kogu see sotsiaalne pool on jäänud distantsõppel kahjuks tagaplaanile.
Riin Saar:Õppe seisukohast on negatiivne see, et õpitu tagasisidestamine õpilastele võtab kordades rohkem aega. Kogu olukorra suhtes on negatiivne on aga see, et see on jube pikaks veninud. Ramm hakkab raugema.
Reet Varik:Tahaks õpilastega vahetult suhelda siiski, nii on parem asju seletada ja tagasisidet saada. Pidev ekraani vahtimine nüristab ära ja silmadele mõjub erakordselt halvasti. Enesedistsipliin võiks ka oluliselt parem olla.
Kristi Vahenurm: Õpetajatöö koha pealt on tööpäevad lõppkokkuvõttes kohati liiga pikaks veninud, aga ka see on õppimise koht – tuleb oma töö ümber korraldada nii, et kõik ellu jääksid. Kindlasti tunnevad paljud puudust õpilaste, kolleegide ja klassikaaslastega päriselus kokkusaamisest. Mina ka.
Kuidas olete karantiini ajal oma vaba aega sisustanud?
Egle Pihlap:Karantiini ajal olen vaadanud erinevaid dokumentaale, tegelenud käsitööga. Kuna mulle meeldib kokata, siis olen katsetanud erinevaid retsepte. Olen korduvalt käinud discgolfi mängimas, õues jalutamas, rattaga sõitmas, ka kodu on korras 
Riin Saar: Kas meil on vaba aega? Esimestel nädalatel oli seda jube vähe, aga nüüd juba veidike rohkem. Olen seda proovinud panustanud kodustele toimetustele, nt. puude tegemine.
Reet Varik: Minul polnud väga muret, et äkki hakkab igav vms, minu vaba aja (ja paraku ka tööaja) sisustasid mu enda kallid lapsed kõikvõimalike ja ka võimatute tegevustega. Aga kui lapsed osavalt tahvliajaga ära ostsin, sain ka raamatut lugeda, see osa mulle täitsa meeldis.
Kristi Vahenurm: Kindlasti olen saanud rohkem tegeleda ratsutamisega. Mul on olnud ka rohkem aega jälgida muutusi looduses seoses kevade tulekuga.
Millisesse kohta soovite pärast karantiini kõige rohkem minna?
Egle Pihlap:Igatsen oma rahvatantsutrenne, 2+2 nõue nende toimumist takistab, seega ootan väga selle piirangu lõppu. Kui ka kooliaasta läbi saab, siis sõidan mõneks ajaks Lõuna-Eestisse vanemate juurde – sulgen arvuti, lĂĽkkan ka telefoni kõrvale ning puhkan kogu sellest digimaailmast.
Riin Saar:Sellist suurt vajadust kuhugi minna ei olegi. Pigem ootan seda, et saaksin taas vabalt liikuma, ei pea jälgima 2+2 reeglit.
Reet Varik:Juuksurisse. Kuna mu juuksur töötab Saaremaal, pean siiski veel veidi ootama, enne kui sinna satun. Kinno tahaks ka hullult minna. Ja spaasse.
Kristi Vahenurm:Mul ei ole ĂĽhtegi konkreetset kohta. Pigem tekitab ahistustunnet, et kadunud on koroonaeelne vabadusetunne olla võimeline minema ĂĽkskõik kuhu…
Suvalised pildid, mille lisasime, sest 4 pilti postituse kohta on kohustuslik :// …
-
-
2+2
-
-
Kassipilt
-
-
Discgolf
-
-
Kujundorienteerumine
Intervjueerija: Kaisa
Postituse koostasid: Ingrid ja Saskia
Lisas: nutikas140b
30.05.2020 22:20
7. klass
Internetis kogub populaarsust trend nimega quarantine confessions. Lühidalt öeldes tunnistatakse üles karantiini ajal tekkinud nõmedaid harjumusi ja laiskusi. Samas võivad ülestunnistused sisaldada ka positiivseid avastusi või arvamusi igapäevaelust. Mitmed ütlused sisaldavad musta huumorit, kuid mõned peitub ka karm tõde. Siin on 7.b klassi anonüümsete karantiini ülestunnistuste parimad palad:
- Pean oma koeraga maha pikki ja sĂĽgavaid vestlusi
- Lõhkusin rõdu ukse ära ja nüüd see ei lähe enam kinni
- Ma avastasin, et AirPodsid laevad nii kiiresti, et seda on silmaga näha
- Olen tĂĽdinud oma vennast ja tahaks ta lastekodusse saata
- Ma pesen juukseid umbes kaks korda harvemini kui tavaliselt
- Ma kannan praegu ainult kahtesid riideid – magamisriided ja trenniriided
- Enda korras hoidmine pole enam oluline (vahest ununeb ka hambapesu) ja duši all käin ainult 1 kord nädalas
- Mõni päev olen põhimõtteliselt ainult enda toas, isegi õue ei lähe
- Ma olen igapäev kohutavalt palju nutiseadmes😬
- Ausalt öeldes, ma ei taha kooli, aga kodus ei taha ka olla :/
- Mul pole enam motivatsiooni ülesandeid ette lahendada ja ma jälgin printsiipi ilma pingutuseta maksimum tulemus
Et klassikaaslaste näod ära ei ununeks on siin mõned pildid, meenutamaks seda aega kui distantsõpet veel polnud:
-
-
Eesti keele tund
-
-
Jõulupidu
-
-
Ekspressi kĂĽlastus
-
-
EMTA õppekäik
Postituse koostas Ingrid
Ülestunnistused on kirjutatud 7.b klassi õpilaste poolt
Pildid tegid Ingrid ja Saskia
Lisas: nutikas140b
04.05.2020 20:21
7. klass
Koroonaviirus on terve ümbritseva ühiskonna peatanud ja seoses sellega on tihedaks külaliseks igavus. Samuti on tohutult asju, mille tegemiseks ei jagu motivatsiooni. Kogusime 140.b õpilastelt kokku parimad koroonahäkid, et teada saada, kuidas vähendada igavust ja lihtsustada distantsõpet.
-
Planeeri aega ja vaata ülesandeid ette rohkem kui üks päev
-
Tee endale kellaajaline päevaplaan
-
Ära lase unerežiimi vaost välja
-
Käi iga päev õues ning erinevatel kellaaegadel, et elu ei muutuks rutiinseks
-
Tee ära kõik asjad, mida oled edasi lükanud
-
Käi väljas
-
Suhtle sõpradega ja ela sotsiaalset elu
-
Korista tuba
-
Organiseeri riiuleid/sahtleid, tee kapid korda jne
-
Kui sa hakkad ĂĽksildusest veidi hulluks minema, siis harjuta mediteerimist
-
Kui pole võimalik õue jalutama minna, proovi nt joogat või venitaga spagaat maha
-
Ära jäta tänaseid toimetusi homse varna
-
Aja ennast hommikul voodist üles, muidu tuleb terve päev unine
-
Istuta taimi ĂĽmber
-
Käi jalutamasÂ
-
Loe raamatut
-
Purusta pudrunuiaga jääkuubikuid
-
Valmista boba teed
-
Proovi uusi retsepte
-
Tee kätekõverdusi, iga päev üks rohkem
-
Trenni tegemine
-
Uue oskuse õppimine
-
Erinevad käsitööprojektid
-
Lahenda futoshikisid
-
-
Jääkuubikute tegemine
-
-
Käsitööprojekt 1
-
-
Käsitööprojekt 2
-
-
Futoshiki lahendamine
Nippide autorid: 140.b õpilased ja õpetaja
Postituse koostaja: Ingrid
Pildid: Krõõt ja Annabel
Lisas: nutikas140b
24.04.2020 14:22
7. klass
Meie klass oli juba pikka aega oodanud aprillis toimuvat klassiööd, kuid distantsõppe alguse tõttu pidime selle ära jätma. Ühes klassijuhatajatunnis tuli meie toredal õpetajal mõte korraldada virtuaalne klassiõhtu.
Klassiõhtu toimus 17. aprillil kell 18 igaĂĽhe oma kodus. Selle peakorraldajaks oli Remo, kes koordineeris kogu peo toimumist. Klassiõhtu alguses kogunesime kõik koos kõnesse ja alustasime Kahoot’i mängimist läbi ekraani jagamise. Mängu teemaks olid huvitavad faktid 7.b klassi kohta. Peale seda jaotasime klassi tiimideks ja mängisime kuldvillakut. Kõige lõbusamaks ostutus kategooria, mille nimi oli õpetajad kĂĽsivad. Selles kategoorias olid kĂĽsimused välja mõeldud erinevate aineõpetajate poolt. Mängisime veel mängu, kus olime ingliskeelsed laulusõnad ära tõlkinud ning pidi ära arvama, mis lauluga tegu on. Viimaseks mänguks oli keelte tundmine, kus lasime Google’l lugeda erinevaid keeli ja need tuli kiiruse peale ära tunda. Seejärel oli klassiõhtu ametlik osa läbi ning alles jäänud õpilastega mängisime veel Photo Roulette’i.
Klassiõhtu oli väga naljakas ja eriline kogemus, samuti saime enne vaheajale minekut veidi vabamas õhkkonnas kokku saada. Loodame, et juba õige varsti oleme koolis tagasi ja saame oma ärajäänud klassiöö korraldatud.
P.S Täname korraldajaid!

Klassipilt1

Klassipilt2
-
-
Kuldvillak
-
-
Arva ära laul! (Vastus: “High hopes” Panic! at the Disco poolt)
-
-
Kahooti võitjad

Ala, milles muusikaõpetaja ja Martini isa olid kunagi partnerid — Mis on võistluspeotants
Teksti kirjutas Ingrid, pildid tegi Kristi.
Lisas: nutikas140b
19.04.2020 10:56
7. klass
Koroonaviiruse tõttu jäid ära ka tüdrukute kokandustunnid, kuid me ei lasknud sellest ennast heidutada ja tegime maitsvad road ise oma kodus valmis. Siin on mõned retseptid, mida kodus olles katsetada.
Lihtne banaanileib
Vaja läheb:
- 2 banaani
- 2 riivitud porgandit
- 1 muna
- 230g jahu
- 1/2 tl soodat
- 1/2 tl kĂĽpsetuspulbrit
- 80g suhkrut
- 1/4 tl soola
- 1 tl vanillisuhkrut
- 75g sulatatud võid
- 60g keefirit
Valmistamine:
- Eelsoojenda ahi 175 kraadi juures.
- Purusta banaanid pĂĽreeks ja sega nende juurde riivitud porgand.
- Sega kõik koostisained omavahel kokku.
- Pane tainas kĂĽpsetusvormi (nt. leivavorm).
- Küpseta 60 minutit või kuni küpsetis on pealt õrnalt kuldne.
- Lase veidi jahtuda ja naudi.

Banaanileib
Ĺ okolaadivulkaanid
Vaja läheb:
- 170g tumedat šokolaadi
- 150g võid
- 160g suhkrut
- 4 suurt muna
- 75g jahu
Valmistamine:
- Sulata šokolaad ja või potis ning vahusta suhkur munadega kausis.
- Lisa sulašokolaad muna-suhkrusegule. Sega kokku ja lisa jahu.
- Määri vormid rasvainega, pane tainas vormi ja küpseta 180 kraadi juures 12 minutit.
- Söö soojalt koos jäätisega. Ideaalne šokolaadivulkaan on seest veidi vedel.

Ĺ okolaadivulkaan
Brokoli-juustusupp
Vaja läheb:
- 1 brokolipea
- Pool latti suitsujuustu
- Pool kangi riivitud parmesani
- 1 spl sulatatud juustu
- 2 spl maisitärklist
- 2 dl kuuma vett
- ½ puljongi kuubikut
- 5 dl piimaÂ
- Soovi korral täisterasaia
Valmistamine:
- Pane brokolipea auruma. Sulata potis või ja lisa järk-järgult piima (4 dl), et seda vedelamaks muuta.
- Valmista kanapuljong, kalla kuum vesi puljongikuubikule ning sega. Lisa see supipõhjale. Kuumuta kuni keemiseni.
- Haki suitsujuust (soovi korral eemalda ka nahk) ja riivi parmesan. Lisa need supipõhjale koos sulatatud juustuga ning oota, et need supi sees ära sulaksid.
- Sega teises anumas maisitärklis piimaga (1 dl) ning lisa supi hulka samal ajal segades. See on vajalik, et supp muutuks paksemaks.
- Kui supp on soovitud konsistentsiga, tõsta see tulelt ja tambi supi sees katki pehmeks hautatud brokoli. Maitsesta.
- Soovi korral võid täisterasaia röstida ning sellestkrutoonid valmistada. Supp on valmis.

Brokoli-juustusupp
Wrap
Vaja läheb:
- Wrapi põhi
- Kana (või mõni muu liha)
- Karri (läheb vaja, kui kasutad kana)
- Salat
- Tomat
- Kurk
- Juust
- Ketšup
- Majonees
- Hapukoor
- Võid veel asju lisada või väljavahetada
Valmistamine:
- Lõika kurki, tomatit, salatit.
- Riivi juust ja lõika kana tükkideks.
- Prae kana, ja lisa praadimisel karri.
- Tee valmis kaste segades ketšup, hapukoor ja natuke majoneesi.
- Pane wrapi alus pannile tee soojaks.
- Lisa kana, kaste ja teised koostisosad.
- Rulli wrap kokku.

Bon appétit!
Retseptid saime Helenalt, Krõõdalt, Ingridilt ja Kaisalt.
Postituse koostas Saskia
Lisas: nutikas140b
09.04.2020 10:00
7. klass