Abiturientidest autojuhid ehk liiklusraevuteraapia

Kuna pĂ€ris mitmetel meist on raske töö ja puudutud tundide tulemusena saadud autojuhiload, tuleb nii mĂ”nigi iga hommik kooli pĂŒha viha tĂ€is, sest jĂ€lle on tĂ€nu liiklusele ajurakke hĂ€vitatud. Siin mĂ”ningad tĂ€navakĂŒsitluse (loe: 133.b tĂ€itis Google Formsi) vastused Eesti liikluse probleemide kohta*:

“PensionĂ€rid”

“Mingi jobu köhis pool tundi vahetpidamata.”

“Igatahes see, mida nad Pirital teevad on tĂ€iega lape. KĂ”igepealt nad panevad ridu kinni nii, et linna minnes lĂ€heb mĂ”nikord POOLE rohkem aega kui tavaliselt. NO MIDA? + nad teevad remonti Pirital, kus on nagu Tallinna kĂ”ige paremad teed??? Miks te seda kuskil, kus seda tegelikult vaja on ei tee? Ok olen siis mina tubli ja tulen jala koju AGA EI SAA, sest nad on osa kĂ”nniteest ka kinni pannud. Miks te seda samal ajal teete???? Pidin mingi suuresuure ringiga minema, et koju saada. KĂ”ige hullem lugu oli nĂ€dalavahetusel. Nad arvasid, et kui nad panevad mingi kiomeetri teed kinni nii, et sa ei saa parempööret teha (sidenote enamik inimesi Pirital peavad Pirita teelt paremal pöörama, et oma koduni jĂ”uda, sest vasakul on well, meri), siis see on vĂ€ga hea idee. Let me tell you something, it was not. Pidid mingi peaaegu Viimsisse vĂ€lja sĂ”itma, et koju saada. AitĂ€h ma tunnen ennast juba paremini.”

“Ehitustööd, mis ei saa mitte kunagi valmis ja heal juhul nĂ€eb seal kahte ehitajat kes niisama ringi jalutavad ja suitsu teevad ning tĂ€nu sellele on linnas lappes ummikud. Ühistranspordini pole konditsioneer aastal 2018 veel jĂ”udnud. Jube palju inimesi, kes ei oska lihtsalt autoga sĂ”ita, segavad ja takistavad teisi. Jalgratturid, kes sĂ”idavad autoteel on jobud. Tuleks Ă€ra keelata selline tegevus.”

“Miks bussid ei tee oma aknaid lahti kui Ă”ues on 40 kraadi sooja????? Nagu ma saan aru, et Eesti on vaene riik ja me ei suuda lubada endale konditsioneeriga busse :))), aga teeks siis vĂ€hemalt aknad lahti ja laseks mingi tuult sisse natuke.”

“Trollijuhtide ĂŒlbus… Auto liigub umbes 30 km/h kiirendavalt ning siis otsustab ĂŒks troll, et oleks hea mĂ”te jĂ€tta see auto esitiivast ilma. Tema kahjuks oli auto roolis olnud isikul kiire reaktsioonivĂ”ime ehk pidurid pĂ”hja ja napilt jĂ€i puudu kokkupĂ”rkest. Kusjuures liiklusseaduse kohaselt oli teeĂ”igus autojuhil.”

“Hobujaama ristmikule saamiseks on Pirita poolt ALATI suur ummik. Ning siis otsustatakse ka selle vĂ€ltimiseks olev tee kinni panna, sest keegi tahab maja ehitada, kuid aukliku teed ei remondi.”

“Suuuuuuured ummikud!!!!! Bussid jĂ”uavad 15min hiljem kohale ja vÀÀga palav on ka.”

“1. Need teedeehitused. Ma saan aru, kĂ”ik teed on aukus vĂ”i vajavad ĂŒmberehitust, aga see liikluskorraldus on tĂ€iesti metsas ju. KĂ”ik, kes tahavad ida poolt Tallinna keskklinna tulla, reaalselt ei saa, sest kĂ”ik paganama teed on kinni vĂ”i remontidest ummikus. Ja mĂ”nel tĂ€naval on nagu kaks meetrit enne ristmiku silt, et “ups, ristmik on suletud” Kuhu ma minema pean seal siis?? Also, kui te iga kuu kĂ”iki teid peate lappima, Ă€kki siis ehitaks mingid kvaliteetsemad teed vms? 2. Me elame aastas 2018. Ja kohe kui natukenegi palavaks lĂ€heb, on bussides saun. Bussijuhid istuvad oma aknakesed lahti ja kui sa kĂŒsid, et palun tehke katuseluuk lahti vĂ”i pange kont tööle vms, siis nad on nagu “ei, siin ei ole palav ja me ei raiska konditsioneerile raha”. 3. Eesti liikluskultuur. Inimesed reaalselt ei tunne mĂ€rke, viisakusest rÀÀkimata. Kui ma seisan ummikus ja minu kĂ”rvalt kihutab mööda (reast, mida pole olemas, ta lihtsalt trĂŒgib) taksojuht, siis pĂ€ris ma lasen teda enda ette, kui ta olematu rida lĂ”puks otsa saab. KĂ”ik vĂ€ikebussid ja maasturid ja taksod on niiii ĂŒlbed, ise nad kunagi mitte kedagi vahele ei lase ja siis nad on piisavalt jultunud, et kĂ”igist mööda kihutada ja siis minu ette raiuda.  4. JalakĂ€ijad. TĂ€ielikud jobud. Ma saan aru, pensionĂ€ride kondimootor on roostes veits, eksole. Aga 20-aastane mees, sul jalad töötavad, sa nĂ€ed, et ma seisan keset ristmikku, tahan pöörata ja sa ikka kĂ”nnid nii aeglaselt. Liikuge kiiremini issand jumal. Ja need jalakĂ€ijad, kes punasega ĂŒle lĂ€hevad… 5. Ratturid. Need, kes hooga rattaga ĂŒle sebra sĂ”idavad: liiklusseaduse jĂ€rgi teil pole eesĂ”igust, kui ratta peal olete. Ehk siis: tule ratta seljast maha ja ma annan sulle viisakalt teed nagu jalakĂ€ijale vĂ”i kihuta rattaga ja ma lihtsalt ajan su alla, sest mul ei ole mitte mingit kohustust oodata, kuni sa minust mööda vĂ€ntad.”

“Mitmete kaasliiklejate liikluseeskirjade mittetundmine.”

“Inimesed sĂ”idavad tuimalt kollasega ĂŒle, pĂ”himĂ”tteliselt rohelisel ja kollasel pole vahet. Tundub, et foorituled on veidi muutunud ehk roheline – sĂ”ida -, kollakasroheline – sĂ”ida -, rohekaskollane – sĂ”ida, aga lisa veidi gaasi, rohekaspunane (sest kollast vĂ€rvi tegelt ei eksisteeri) – anna gaasi ja sĂ”ida, punakas – lisa veel gaasi -, tulipunane – no okei pidurda korraks.”

*Vastused kohandatud viisakasse kirjakeelde. MĂ”ni oli ikka pĂ€ris vihane…

 

Pilt (autor Mattias Kitsing) on illustreeriv ega kajasta meid tegelikus liikuses. Muide, Roomet on Reaali rammumees 2018! Jeeeee!

Kommenteerimine on keelatud.