Buss läks katki?!

Teisipäeval, 11.veebruaril käisime 138.lennuga Tartus ,,Kalevipoega” vaatamas. Sõitsime sinna kahe bussiga(meie kurvastuseks pidi just meie klass jagunema kahe bussi vahel), algus oli vinge ja kõigil oli lõbus. Lõbu kadus aga kiiresti, kui üks bussidest läks poolel teel katki. Teises bussis olijad jõudsid plaanipäraselt enne teatri algust Tartusse ning said minna sööma. Meie ootasime aga asendusbussi. Pidime ootama kuni teine buss ülejäänud Tartusse maha viskas ja meile uuesti vastu tuli. Tuju oli alla keskmise, sest kõigil olid kõhud tühjad ja põied hakkasid lõhkema(peab ka mainima, et lõhn, mis bussis oli, ei olnud meeldiv). Siiski suutsime meeleolu heaks teha ning varsti oli kõigil lõbus. Mõne aja pärast saabus ka asendusbuss ning viis meid teatrisse. Jõudsime kohale napilt enne etenduse algust. Kui olime ,,Kalevipoja” ära vaadanud, hakkasime kodu poole sõitma, kuid enne tegime ka söögipausi. See oli täielik meeleolutõstja! Peale seda oli seltskond rõõmus ning sõit koju võis alata. Oli üpriski meeldejääv teatriskäik!

Anett Allam

Lisas: 138c 11.04.2020 19:45

Matemaatikaolümpiaadi piirkonnavoor

5. veebruaril toimus TalTechis matemaatikaolümpiaadi piirkonnavoor. Võistlus toimus kahes osas: oli 10-ülesandeline test ning hiljem tuli vastata põhjalikumalt kolmele küsimusele. Meie klassist on lõppvooru kutsutud Henri Peterson, kes saavutas 32 punktiga Tallinnas 4. koha. Kokku oli meie klassist osalejaid seitse.

Karl-Andres Parts

Lisas: 138c 11.04.2020 19:39

Tartu rahu

2. veebruaril 2020 möödus sada aastat Tartu rahulepingu allkirjastamisest – sellega lõppesid ka üritused EV100 raames. Siiski langes 2. veebruar pühapäevale, seega kahjuks ei kohtunud me koolikaaslastega õigel päeval, nägime alles esmaspäeval, 3. veebruaril. Koolis sisse astudes oli kohe teistsugune tunne, rahulikum lausa. Peamine põhjus selleks võis olla gümnaasiumi k.a gümnasistide klassijuhatajate õppekäik Tartusse, kuid minul on usku sellesse, et rahuleping oli mõjunud meile kõigile. Koolipäev oli siiski tüüpiline – õppisime uusi asju, kordasime vanu asju, rakendasime oma teadmisi ülesannetel jms. Viienda tunni ajal läksime ikka saali aktust ka kuulama. Aktusel pidas kõne õppealajuhataja Tiina Talvi ja põhikooli esinduskoja president Kristofer-Robin Tops. Vaatasime ka Tartu rahulepingu teemalist episoodi minisarjast “Hetk ajaloos”. Väga ilus ja põnev aktus. Hiljem toimus ka veel paar õppetundi ja siis saigi koolipäev läbi.

Marie

Lisas: 138c 09.02.2020 21:38

Vabalava 2020

31. jaanuaril toimus Vabalava. Seekord oli osalejaid rohkem kui eelmisel aastal. Esinejad olid enamasti Reaalkoolist, kuid oli tuldud ka 21. Koolist ja GAGist. Üles astusid paljud bändid, duod ja esineti ka individuaalselt lauldes, comedyshow’d andes või oma oskusi yoyo’ga näidates. Üllatusesinejateks olid õpetajad Reimann, Reedik, Kristi Vahenurm ja üks õpetaja, kelle nime kahjuks ei tea. Tihti tekkisid probleemid helitehnikaga, näiteks mikrofonide mitte töötamisega. Žüriiliikmeteks olid Martin Saar, Erik Mäe ja Anu Kell. Üritus kestis natuke üle 4 tunni ning loomulikult oli ka vaheaeg, kus pakuti kõigile popcorni. PEK pidas ka kohvikut, kust oli võimalik osta erinevaid pirukaid, muffineid ja morssi. Ürituse lõppedes oli võimalik kõigil neil, kellel polnud kuhugi kiire, kõike ülejäänud toitu tasuta ära süüa või koduteele kaasa võtta. Oli meeldejääv õhtu ja kõigile meeldis.

Laura

Lisas: 138c 09.02.2020 21:37

Muuseum tuleb külla

24. jaanuaril külastas Reaalkooli Eesti Loodusmuusemi õpituba, kus meie klass sai uut ja põnevat teada Läänemere kohta. Õpituba kestis umbes 2 tundi ning klassis oli üheksa erineva teemaga lauda, mida iga rühm külastas mõned minutid. Teemad hõlmasid, nt Läänemere kivististe ja elustiku uurimist, mere soolsuse hindamist, Läänemere ajalugu, plasti eemaldamist veest jms. Kõiki teemasid iga rühm läbi ei jõudnud teha, kuid lõpus tegid kõik oma viimasest teemast lühikese ülevaate. Kokkuvõttes oli tore ja huvitav õppida oma kodumere elustiku ja ajaloo kohta.

Hanna

Lisas: 138c 09.02.2020 21:30

Tehnoloogia ja käsitöö lõputööd

17.jaanuar oli käsitöö lõputööde esitamise tähtaeg. Teemal mingeid piiranguid eriti polnud, seega said kõik väga loovad ja vabad olla töö valimisel. Kõigi tööd olid väga omapärased ja huvitavad. Paljudel jäi klassis aega väheseks ja seetõttu kaasnes ka natukene stressi, kuid kõik on õnnelikud, et see lõpuks tehtud sai. Esitamise tund oli väga mõnus ja hubane. Jõime teed, sõime küpsiseid ja komme ning ajasime juttu.

Bianca

Kogu esimese poolaasta peale oli meie klassi poistel aega valmistada endale huvipakkuv puidust ese lõputööks. Meisterdati nii malelaudu, rulasid, kui ka lampe jms. Kõigil õnnestusid tööd edukalt, tööd olid esitlusel kooli fuajees 3. veebruarini. Teisel poolaastal enam tehnooloogia tunde ei jätku.

Henri Smitke

Lisas: 138c 09.02.2020 21:29

Märt Treieri loeng

16.jaanuar käis kõigile üheksandikele rääkimas eesti tele- ja raadioajakirjanik ning koolitaja Märt Treier riskikäitumisest ja näitas lühifilmi ,,Georgi lugu”. Kahetunnise loengu peateema oli noorte mõtteviisi muutumine läbi aegade ning selle tagajärjed, mis on tingitud ka nutitelefonide liigsest kasutamisest ja selle ohust inimese psühholoogiale. Noored üritavad läbi sotsiaalmeedia näidata end õnnelikena ning ei osata isegi arvata, et tegelikkuses võib tegu olla masendusega. Treier tõi ka välja uue tänapäevase inimtüübi – ossi mentaliteedi. Oss on mees, kelle elus mängib olulist rolli BMW, kes üritab näida lahedana, saada tähelepanu ja tunnustust isegi üsna rumalate tegude eest. Samuti tutvustas Treier meile ka uut kooseluvormi – ema ja täiskasvanud poeg, mis samuti näitab meile, et mitmed inimesed ei suuda iseseisvuda ka täiskasvanuks saades. Treier rääkis ka karmi tõestisündinud loo ühest traagilisest sündmuseahelast, kus kolme aasta jooksul sai autoõnnetustes surma viis ja vigastada seitse noorukit. Kokkuvõttes jutustas Treier vägagi huvitavalt ja mõtlemapanevalt, tuues õpetlikke näiteid elust enesest. Kuid siiski oli loeng vabas vormis ja tõsiste teemade üle tehtud must huumor pani samal ajal nii naerma kui ka mõtlema.

Anette Oper

Lisas: 138c 09.02.2020 21:23

Geograafiaolümpiaadi koolivoor

14. jaanuaril toimus geograafiaolümpiaadi koolivoor. Meie klassist võttis olümpiaadist osa 17 õpilast, kellest edasi said 11 õpilast, mis on päris hea tulemus. Olümpiaadi teemadeks olid Läänemeri, kliimasoojenemine, Bellingshausen, rahvastik jne.

Gregor Harry Tuul

Lisas: 138c 02.02.2020 19:54

Hackathon

10. Jaanuari õhtust 11. Jaanuari päevani toimus reaalkoolis hackathon, see oli suunatud ettevõtlusest huvitatud õpilastele, vanuserühmas 7.-12. klass. Meie klassist käisid kohal Kaspar, Endrik, Jakob ja Henri. Õhtu algas erinevate mentorite tutvustamisega ning seejärel asusime tööle. Peale mitmeid halbu ideid ja läbikukkumisi jõudsime ideele luua platform it valdkonnast puuduolevatele firmadele, et neil oleks lihtsam kedagi palgata. Peale öö otsa tegutsemist olime väga rahul oma firma kavandiga. Kokkuvõtteks oli väga menukas ja tore öö.

Kaspar

Lisas: 138c 02.02.2020 19:53

Matemaatika olümpiaadi koolivoor

9. jaanuaril toimus matemaatika olümpiaadi koolivoor. Meie klassist osales 21 õpilast. Edasi piirkonnavooru pääses Karl-Andreas Parts I koht (35p), Henri Peterson II koht (33p), Oliver Villomann (24p), Gregor Harry Tuul (22p), Hanna Kübard (21p), Endrik Einberg (21p) ja Tristan Villomann (21p). Õnnitlused kõigile edasipääsenutele. Jääme ootama piirkonnavooru.