Inimese sisemine pool

Nagu ajalehtedes kirjutati on meie kooli õpilaste seas kõrgelt hinnatud Solarise keskus. Et meil huvitavam oma vaba aega veeta oleks, siis avati seal näitus Bodies Revealed
Tasub vist minna. Kas keegi on käinud ja kuidas meeldis?  Jagage muljeid kommentaarides, siis on näha ka, kas lisaks  Raidile, seltsimees Švejkile  ja mulle veel keegi ajaveebi loeb …

Lisas: admin 17.11.2009 15:24

Meie põnevad päevad Estonias

6. novembril 2009 kĂĽlastasime Estonia teatrit ja vaatasime Prokofjevi balletti “Romeo ja Julia”. Mõni päev varem käisime teatris ekskursioonil.

Ekskursioonil käisime me Estonia teatri laval, kus meile räägiti natuke balleti ajaloost, näidati millised šestid midagi balletis tähendavad, ning demostreeriti ka balleti tunni soojendusharjutusi ja poose/positsioone.

Etendus oli piisavalt huvitav, keegi vist magama ei jäänud (va Tambet). Oli ka negatiivseid uudiseid, võitlusstseenid algasid ja paistsid ka muidu efektsed, kuid võitlusstseenide lõpp oli väga mage! Inimesed lihtsalt ei oskand teisi ära tappa ega ka ise ära surra. Etenduse järgsetest kommentaaridest sai aru et Julia ei olnudki nii ilus kui oodatud.

Enne etendust tuli mõndadele õpilastele ka tagasilööke, millele õnneks järgnesid kohe ka positiivsed elamused. Päris mitmed õpilased olid koju unustanud pileti, kuid lahked piletikontrollid lubasid nad ka ilma piletita sisse (milline õpilane ikka balleti etendusele vabatahtlikult sisse hiiliks).

Kui veab saab varsti lisada ka parimad kirjandid.

Lisas: admin 13.11.2009 16:33

Romeo & Julia

6. novembril 2009 külastasime Estonia teatrit ja vaatasime Prokofjevi balletti “Romeo ja Julia”. Mõni päev varem käisime teatris ekskursioonil.

Ekskursioon teatris ning balletietendus olid väga lahedad, aga au nendest kahest kultuurisündmusest põhjalik ülevaade kirjutada jäi kaasõpilasele Raidile. Loodame, et ka Eve-Liis lisab tehtud pildid ekskursioonist.

Õnneks ei pidanud keegi selle pärast kurvastama, sest kõikidel teistel oli ka võimalus oma muljeid jagada, eesti keeles tuli „Romeost ja Juliast“ kirjand kirjutada ja nii sai ka õpetaja Jaup kindasti meie elamuste osaliseks.

Veel tabas sel päeval Tallinna suur lumetorm, mis oli iseenesest väga lahe, kuigi tekitas parasjagu segadust ühistranspordis. Õnneks jõudsid teatrisse kõik kohale.

Lõppkokkuvõttes võib öelda, et Estonia teater on ĂĽks lõpmata mõnus ja sõbralik paik, mida tasub ikka ja jälle kĂĽlastada. Kui mõni sai teatris ehmatava ĂĽllatuse osaliseks, et pilet oli koju jäänud, siis piisas vaid sellest, kui oma täbarat olukorda kassiirile kurta. Muidugi pidid teadma oma istekohta ja rida…

Lisas: admin 13.11.2009 16:27

Teadaanne

Nägu näete,  on ajaveebi ilmunud esimene postitus sellel õppeaastal.  Sellega seoses on mul üks teadaanne. Ootan kõiki 8.c klassi õpilasi, kellel on ligipääs ajaveebile 13. novembril  raamatukokku. Seal paneme paika ülesannete jaotuse. Koosolek toimub kohe pärast tunde.

Lisas: admin 29.10.2009 09:33

Väike koolisisene geograafiaolümpiaad

21. oktoobril toimus väikene koolisisene geograafiaolümpiad, et saada teada, kes on piisavalt osav, et minna võistlema piirkonnavooru. 8. klasside arvestuses võitis meie klassi õpilane Carola Mossov. Veel pääsesid meie klassist piirkonnavooru edasi Helina Torv, Tambet Kaal ja Hanna Reinola. Tulemusi saab vaadata selle lingi kaudu

Palju õnne edukatele osalejatele.

Neile, kellele meeldib pärast “kaklust rusikatega vehkida”, ĂĽks  link põnevale geograafiamängule.   Tulemused kirjutage kommentaaridesse.

Lisas: admin 29.10.2009 09:17

01. – 02. juuni 2009

Lisas: admin 10.06.2009 02:40

Suusapäev

20. veebruaril toimus suusapäev Nõmmel. Kõik pidid läbima 1,5 km. Pärast suusatamist jagati ka sooja suppi. Kõik kes tahtsid said ka uisutada.

Herman tuhiseb mööda
Herman tuhiseb mööda

Lisas: admin 20.02.2009 10:53

Arenguvestluste kokkuvõte

KOKKUVÕTE

ARENGUVESTLUSTEST VIIC KLASSIS

ajavahemikul: 19.01.-02.02.2009

 

Üldandmed: VIIC klassis õpib 36 õpilast.

Arenguvestlustel osales 100% õpilasi, kõigi õpilaste arenguvestlustel osales vähemalt üks lapsevanem, 10 (27,7%) juhul osalesid mõlemad vanemad. Siinkohal tahan tänada kõiki vestlustel osalenud lapsevanemaid hooliva ja tähelepaneliku suhtumise eest kodu ja kooli ühistöösse, märkuste ja küsimuste eest, mis vestluste käigus öeldi.

Vestlused toimusid algusega kell 17.00, 18.00, 19.00. Vestluste graafik oli koostatud õpilaste ja lapsevanemate ettepanekul, muudatusi tehti vaid 5 juhul esialgses graafikus. Keskmiseks arenguvestluse kestvuseks kujunes 56 minutit. Toimunud arenguvestluse põhiküsimused, kokkulepped, edaspidised kavad ja püüdlused on fikseeritud kirjalikult ja need on aluseks jätkuvestluste korraldamiseks uuel õppeaastal.

Ettevalmistus arenguvestluseks

Arenguvestluse korraldamisel toetusin  klassijuhatajana: 2008.a. kevadel õpilase poolt koostatud enesetutvustele, esimese õppenädala lõpul korraldatud tagasisidemele ja sisevaatluse eel korraldatud õpilaste küsitlusele, aineõpetajate personaalsele hinnangule õpilaste kohta, I ja II õppeveerandi tulemustele, klassijuhataja tähelepanekutele.

Arenguvestluse põhiküsimused

Kas olen juba reaalikas, minu hoiak kooli sĂĽmboolikasse?

Kordaminekud, probleemid õppetöös, hinnangud ja arvamused, õppimisstiil koolis ja kodus?

Suhted klassis, sõbrad ja kooliväline aeg sh  arvuti minu igapäeva elus.

Kooli kord, tavad ja traditsioonid sh toitlustamine.

Lisaks leidsid õpilase individuaalsetest huvidest ja kalduvustest arutelud erinevatel teemadel.

 Toimunud arenguvestluste kokkuvõtteks

1. Praktiliselt kõik õpilased väitsid, et nende jaoks on Tallinna Reaalkool saanud nende kodukooliks. Kool meeldib ja meeldib see kuidas on õppetöö on korraldatud.   Vajalikuks peeti õpetaja H. Ahuna poolt peetud tutvustavaid vestlusi Tallinna Reaalkooli ajaloost ja traditsioonidest õppeaasta algul . Kõigile õpilastele on arusaadavad nõuded riietuse osas meie koolis ja enamikel juhtudel ka seda teadlikult  järgitakse.

*SENINI ON ENAMIKE ÕPILASTE JAOKS JÄÄNUD ENDALE LAHTI MÕTESTAMATA KÜSIMUS, MIKS MUL ON TALLINNA REAALOOLI MÜTS, MILLEGA  MA EI KÄI. SEE ON TEEMA, MILLE JUURDE PEAME KINDLASTI ÜHISE ARUTELU KÄIGUS TAGASI TULEMA KLASSIJUHTAJA -TUNNIS.

2. Enamikel juhtudel rõhutati, õppetundides valitseb õppimiseks vajalik meeleolu ja õppetundide käigus toimub tõsine töö. Palju omandatakse uusi teadmisi õppetunni käigus. Enamik õpilasi töötab piisavalt ka kodus. 2/3 õpilastest õpib hinnetele 4 ja 5. Osad õpilased on teatud lünkade tasandamiseks pöördunud abiõpetajate poole. Mida tuleb igati õigeks lugeda. Üksikud õpilased on osalenud erinevatel aineolümpiaadidel. Märgiti meeldivat, sõbralikku ja heatahtlikku suhtumist aineõpetajate poolt.

*ENAMIK Ă•PILASI NĂ„GI RESERVE OMA Ă•PITULEMUSTE PARANDAMISEL NING ARENGUVESTLUSE KĂ„IGUS PĂśSTITASID KONKREETSED EESMĂ„RGID Ă•PPPEAASTA LĂ•PUKS. *KAHJUKS EI OLE VIIC KLASSI KĂ•IK Ă•PILASED MĂ•ISTNUD, MILLINE ON AINEĂ•PETAJATE POOLT KORRALDATUD KONSULTATSIOONITUNDIDE TEGELIK OLEMUS – NEED TUNNID EI OLE PELGALTA JĂ„RELTĂ–Ă– TEGEMISE KOHAD JA AJAD VAID EESKĂ„TT  TEKKINUD LĂśNKADE TASANDAMISE KOHAD, NEIL KONSULTATSIOONIDEL ON  VĂ•IMALUS SAADA INDIVIDUAALSET ABI JA JUHENDAMIST AINEĂ•PETAJATELT.                                                                                       *TORKAS SILMA, ET NII MĂ•NIGI Ă•PILANE KODUSTE TĂ–Ă–DE TEGELEMISEL JĂ„LGIB AINULT       E-KOOLIS MĂ„RGITUD ĂśLESANDEID. RĂ•HUTAKSIN VEELKORD, ET Ă•PILASPĂ„EVIK ON Ă•PILASE PEAMINE KALENDER.

* TULEVIKUS SOOVITAKSIN ÕPILASTEL KINDALSTI JULGEMINI  JA ENERGILISEMALT OSALEDA  AINEOLÜMPIAADIDE KOOLIVOOORUDES,  MIS ANNAB PIISVALT VAJALIKKE UUSI TEADMISI JA KOGEMUSI.

*VII KLASSI LOODUSÕPETUSE JA INIMESEÕPETUS AASTAHINNNE LÄHEB ÕPILASTEL PÕHIKOOLI  LÕPUTUNNISTUSELE,  SEEGA JUBA VII KLASSIS ALGAB LÕPUTUNNISTUSE HINNNETE KUJUNEMINE.

3. Suhted klassis on sõbralikud. Enamik õpilasi on leidnud endale hulgaliselt uusi sõpru. Sõpru on leitud ka väljaspool oma klassi. Rivaalitsevaid gruppe või rühmi klassis ei ole.

*MÕNINGATEL  JUHTUDEL MÄRGITI, ET MÕNED ÕPILASED KIPUVAD OMA MÄRKUSTEGA VÕI HÄÄLEKALT ESITATUD ARVAMUSTEGA HÄIRIMA KLASSI ÜLDIST TÖÖMEELEOLU. SELLINE OLUKORD ON LUBAMATU JA SIIN TULEB NEIL ÕPILASTEL ENNAST TÕSISELT ISE KONTROLLIDA.

*ON ESINENUD JUHTUMEID, KUS „SÕBRALIK NALI“  VÕIB HINGES RIIVATA KAASÕPILAST. OLEME SIIN ÜKSTEISE SUHTES JÄTKUVALT SÕBRALIKUD JA  KASVATATUD.

Arenguvestluse käigus tehti, üksikuid märkuseid, ettepanekuid  millest on informeeritud ka kooli juhtkonda. Mitmed küsimused, mis tõstatusid arenguvestluse käigus lahendati operatiivselt ja neist informeeriti  ka õpilasi.

Tulevikus toimuvatest arenguvestlustest

Järgmine arenguvestlus toimub VIII klassis, selle vormi ja viisi üle peame aga enne aru pidama. Loomulikult peaksime  ka siis  lähtuma reaalkooli õppima asumise eesmärkide realiseerumise käigust ja 2009.a. toimunud vestluse käigus kavandatust. Minu soov oleks, et kõik õpilased tunneksid ennast avatuna, et meil kujuneks asjalik, vajalik, mitmekülgne arutelu, mille peategelaseks on just arenguvestlusel viibiv õpilane.

 

Andres Raa

Lisas: admin 10.02.2009 15:53

26.01.09-30.01.09

See nädal oli nagu iga teinegi. Toimus paar suuremat tööd ajaloos ja matemaatikas, aga üldiselt oli see nädal täiest tavaline.

Kirjutas Reili

Lisas: admin 03.02.2009 12:26

19.01.09-23.01.09

See nädal oli meil uus tunniplaan. See võttis natuke harjumist. Ka toimusid meil see nädal esimesed kunstiõpetuse tunnid.

Lisas: admin 24.01.2009 14:14