Arenguvestluste kokkuvõte

KOKKUVÕTE

ARENGUVESTLUSTEST VIIC KLASSIS

ajavahemikul: 19.01.-02.02.2009

 

Üldandmed: VIIC klassis õpib 36 õpilast.

Arenguvestlustel osales 100% õpilasi, kõigi õpilaste arenguvestlustel osales vähemalt üks lapsevanem, 10 (27,7%) juhul osalesid mõlemad vanemad. Siinkohal tahan tänada kõiki vestlustel osalenud lapsevanemaid hooliva ja tähelepaneliku suhtumise eest kodu ja kooli ühistöösse, märkuste ja küsimuste eest, mis vestluste käigus öeldi.

Vestlused toimusid algusega kell 17.00, 18.00, 19.00. Vestluste graafik oli koostatud õpilaste ja lapsevanemate ettepanekul, muudatusi tehti vaid 5 juhul esialgses graafikus. Keskmiseks arenguvestluse kestvuseks kujunes 56 minutit. Toimunud arenguvestluse põhiküsimused, kokkulepped, edaspidised kavad ja püüdlused on fikseeritud kirjalikult ja need on aluseks jätkuvestluste korraldamiseks uuel õppeaastal.

Ettevalmistus arenguvestluseks

Arenguvestluse korraldamisel toetusin  klassijuhatajana: 2008.a. kevadel õpilase poolt koostatud enesetutvustele, esimese õppenädala lõpul korraldatud tagasisidemele ja sisevaatluse eel korraldatud õpilaste küsitlusele, aineõpetajate personaalsele hinnangule õpilaste kohta, I ja II õppeveerandi tulemustele, klassijuhataja tähelepanekutele.

Arenguvestluse põhiküsimused

Kas olen juba reaalikas, minu hoiak kooli sümboolikasse?

Kordaminekud, probleemid õppetöös, hinnangud ja arvamused, õppimisstiil koolis ja kodus?

Suhted klassis, sõbrad ja kooliväline aeg sh  arvuti minu igapäeva elus.

Kooli kord, tavad ja traditsioonid sh toitlustamine.

Lisaks leidsid õpilase individuaalsetest huvidest ja kalduvustest arutelud erinevatel teemadel.

 Toimunud arenguvestluste kokkuvõtteks

1. Praktiliselt kõik õpilased väitsid, et nende jaoks on Tallinna Reaalkool saanud nende kodukooliks. Kool meeldib ja meeldib see kuidas on õppetöö on korraldatud.   Vajalikuks peeti õpetaja H. Ahuna poolt peetud tutvustavaid vestlusi Tallinna Reaalkooli ajaloost ja traditsioonidest õppeaasta algul . Kõigile õpilastele on arusaadavad nõuded riietuse osas meie koolis ja enamikel juhtudel ka seda teadlikult  järgitakse.

*SENINI ON ENAMIKE ÕPILASTE JAOKS JÄÄNUD ENDALE LAHTI MÕTESTAMATA KÜSIMUS, MIKS MUL ON TALLINNA REAALOOLI MÜTS, MILLEGA  MA EI KÄI. SEE ON TEEMA, MILLE JUURDE PEAME KINDLASTI ÜHISE ARUTELU KÄIGUS TAGASI TULEMA KLASSIJUHTAJA -TUNNIS.

2. Enamikel juhtudel rõhutati, õppetundides valitseb õppimiseks vajalik meeleolu ja õppetundide käigus toimub tõsine töö. Palju omandatakse uusi teadmisi õppetunni käigus. Enamik õpilasi töötab piisavalt ka kodus. 2/3 õpilastest õpib hinnetele 4 ja 5. Osad õpilased on teatud lünkade tasandamiseks pöördunud abiõpetajate poole. Mida tuleb igati õigeks lugeda. Üksikud õpilased on osalenud erinevatel aineolümpiaadidel. Märgiti meeldivat, sõbralikku ja heatahtlikku suhtumist aineõpetajate poolt.

*ENAMIK ÕPILASI NÄGI RESERVE OMA ÕPITULEMUSTE PARANDAMISEL NING ARENGUVESTLUSE KÄIGUS PÃœSTITASID KONKREETSED EESMÄRGID ÕPPPEAASTA LÕPUKS. *KAHJUKS EI OLE VIIC KLASSI KÕIK ÕPILASED MÕISTNUD, MILLINE ON AINEÕPETAJATE POOLT KORRALDATUD KONSULTATSIOONITUNDIDE TEGELIK OLEMUS – NEED TUNNID EI OLE PELGALTA JÄRELTÖÖ TEGEMISE KOHAD JA AJAD VAID EESKÄTT  TEKKINUD LÃœNKADE TASANDAMISE KOHAD, NEIL KONSULTATSIOONIDEL ON  VÕIMALUS SAADA INDIVIDUAALSET ABI JA JUHENDAMIST AINEÕPETAJATELT.                                                                                       *TORKAS SILMA, ET NII MÕNIGI ÕPILANE KODUSTE TÖÖDE TEGELEMISEL JÄLGIB AINULT       E-KOOLIS MÄRGITUD ÃœLESANDEID. RÕHUTAKSIN VEELKORD, ET ÕPILASPÄEVIK ON ÕPILASE PEAMINE KALENDER.

* TULEVIKUS SOOVITAKSIN ÕPILASTEL KINDALSTI JULGEMINI  JA ENERGILISEMALT OSALEDA  AINEOLÜMPIAADIDE KOOLIVOOORUDES,  MIS ANNAB PIISVALT VAJALIKKE UUSI TEADMISI JA KOGEMUSI.

*VII KLASSI LOODUSÕPETUSE JA INIMESEÕPETUS AASTAHINNNE LÄHEB ÕPILASTEL PÕHIKOOLI  LÕPUTUNNISTUSELE,  SEEGA JUBA VII KLASSIS ALGAB LÕPUTUNNISTUSE HINNNETE KUJUNEMINE.

3. Suhted klassis on sõbralikud. Enamik õpilasi on leidnud endale hulgaliselt uusi sõpru. Sõpru on leitud ka väljaspool oma klassi. Rivaalitsevaid gruppe või rühmi klassis ei ole.

*MÕNINGATEL  JUHTUDEL MÄRGITI, ET MÕNED ÕPILASED KIPUVAD OMA MÄRKUSTEGA VÕI HÄÄLEKALT ESITATUD ARVAMUSTEGA HÄIRIMA KLASSI ÜLDIST TÖÖMEELEOLU. SELLINE OLUKORD ON LUBAMATU JA SIIN TULEB NEIL ÕPILASTEL ENNAST TÕSISELT ISE KONTROLLIDA.

*ON ESINENUD JUHTUMEID, KUS „SÕBRALIK NALI“  VÕIB HINGES RIIVATA KAASÕPILAST. OLEME SIIN ÜKSTEISE SUHTES JÄTKUVALT SÕBRALIKUD JA  KASVATATUD.

Arenguvestluse käigus tehti, üksikuid märkuseid, ettepanekuid  millest on informeeritud ka kooli juhtkonda. Mitmed küsimused, mis tõstatusid arenguvestluse käigus lahendati operatiivselt ja neist informeeriti  ka õpilasi.

Tulevikus toimuvatest arenguvestlustest

Järgmine arenguvestlus toimub VIII klassis, selle vormi ja viisi üle peame aga enne aru pidama. Loomulikult peaksime  ka siis  lähtuma reaalkooli õppima asumise eesmärkide realiseerumise käigust ja 2009.a. toimunud vestluse käigus kavandatust. Minu soov oleks, et kõik õpilased tunneksid ennast avatuna, et meil kujuneks asjalik, vajalik, mitmekülgne arutelu, mille peategelaseks on just arenguvestlusel viibiv õpilane.

 

Andres Raa

Lisa kommentaar