Klassiekskursioon Saaremaale

7.-9. juuni toimus klassiekskursiooni Saaremaale. Pillid kotis (Elise puhul söna sönalt), söitsime otsejoones kooli juurest Saaremaale. Uurisime meie ainsat romaani kunsti näidet, Valjala kiriku lääneportaali, ning veel mönd kirikut ja mereäärset ala. Siis tegime peatuse Kuressaares, kus tahtjad kas linnust külastasid vöi end millegi maitsvaga kostitasid. Öö veetsime peaaegu Panga panga tipus asetsevas külalistemajas, mis meid hommiku- ja öhtusöökidega kostitas. Öhtune kanapasta ja rabarberikook olid töepoolest tasemel. Pärast sööki mängisime ringis vörkpalli ja kuulasime muusikat.

Järgmisel hommikul, kui puder oli juba söödud ning köigist energiat täis tugevad lapsed olid sirgunud, söitsime bussiga lubjakivi uurima. Ăśks tore naine rääkis meile, kuidas selles piirkonnas lupja tootma hakati – uurisime lubjaahjusid ja toimuvaid protsesse. Hiljem näitas ta ka väikse kustutamata lubjakivikese peal, mis juhtub, kui tollele vett peale valada (fun fact: see naine kandis kampsunit, mille peale oli kirjutatud “basic”). Naine teadis ka rääkida, et Teise maaimasõja algul baaside lepingu järel oli lubjakivi hinnas, seda ei suudetud nöudlusele vastavas koguses toota ning tootjad rikastusid. Tasu eest osteti raadioid ja jalgrattaid, kuid Saksamaa pealetungi korral kästi köiksugused taolised vidinad hävitada. Kiirelt tulnud, kiirelt läinud. Seejärel suundusime Sörve säärele, kus rebane meid vastu vöttis – tuli teine päris lähedale. Jalutasime tippu ning otsisime kivistisi. Ă–htul uurisime ka Panga panka ennast, öhtu ja öö kulusid jalutamisele. Tasub ka mainida, et saime magustoiduks pannkooke.

Viimasel päeval külastasid kümmekond inimest salapärast Abruka saart, teised jäid Kuressaarde sööma ning vörkpalli mängima.