Algus. Pööratud klassiruumi idee

Kuidas õpilased iseseisvalt tööle panna, on piisavalt intrigeeriv teema, et kõigepealt see iseenda jaoks lahti seletada.  Olen igapäevatöös püüdnud kasutada erinevaid võtteid – võin neid nimetada ka meetoditeks, kuid lõpliku tulemuse saavutamiseni sobib sõna võte paremini –  ning mõned neist on mänginud veidi digiõpetuse piiridega.

Konkreetse ainetunni valimiseks  pidin enda jaoks paika panema mõned postulaadid, mis kergendasid  teema leidmist:

  • digivahend on vahend millegi loomiseks, mitte eesmärk;
  • digivahend ei tohi domineerida tegeliku teema üle;
  • digivahendi kasutamine peab sundima inimesi nii iseseisvale kui koostööle;
  • digivahend peab säilitama loomuliku suhtlussituatsiooni: koostöö, probleemide lahendamine, kokkulepped jmt;
  • digivahend ei ole töö takistamiseks, seega pigem vähem kui rohkem;
  • ja lõpetuseks – kui juba katse huvides klassiruumi pöörata, siis nii, et õpilane sellest ette ei tea.

Esialgu kaalusin kolme teemat: laulutekstide taust ja  analüüs 9. klassis, Tammsaare  kuulsate lausete kaardistamine koos konteksti ning täpse asukohaga 11. klassis ning ajalehe koostamine ja toimetamine 6. klassis. Valisin ajalehe-teema, sest tahtsin anda toimimisele aega ja 6. klassis on – paraku ja jumal tänatud! – aega kõige rohkem. Ilmselt ei pea ma lisama, et 6. klass on veel rõõmsalt vastuvõtlik ükskõik kui aeganõudvale ideele. Ãœlejäänud kaht teemat hoian meeles järgmisteks aastateks või uuteks kursuseteemadeks.

 

Lisa kommentaar