Athiveeritud - päev 15.02.2020

Kalevipoeg

TeisipĂ€eval, 11. veebruaril kĂ€isime terve lennuga Tartus teatris. VĂ€ljasĂ”it algas 9.a jaoks Ă”nnetult, sest bussi mootor suri vĂ€lja, nii et pidime 1,5h uut bussi ootama. JĂ”udsime vahejuhtumi pĂ€rast ĂŒsna napilt teatrisse. Etenduseks oli meile vĂ€lja valitud “Kalevipoeg”. Meie klassil oli antud teost kahjuks veidi raske mĂ”ista, kuid lavakujundus ja ĂŒleĂŒldse kunstiline osa oli vĂ€ga hĂ€sti tehtud. Kuna me ei olnud jĂ”udnud ennem sĂŒĂŒa, kĂ€isime peale etenduse lĂ”ppu kiirtoidurestoranist lĂ€bi ning pöördusime siis Tallinna poole tagasi. Oli ĂŒsnagi omamoodi meeldejÀÀv reis.

Kirjutas: Elisabeth

Talve

Filmi “Talve” stsenarist on Martin Algus, reĆŸissöö Ergo Kuld ning osades: Franz Malmsten, Karl Robert SaaremĂ€e, Riina Hein jpt. Talve rÀÀkis 1942.aastast kui Arno Tali poeg Arnold tuli Austriast tagasi kodumaale oma kodutallu. Kodumaal olles satub Arnold vanade tuttavate inimeste sekka. TĂ€nu tekkikud armukolmnurgale muutuvad asjaolud keeruliseks ning igaĂŒks ĂŒritab vĂ”idelda oma Ă”nne eest. LĂ”puks vĂ”idab siiski tĂ”eline armastus ja elu lĂ€heb oma rada mööda edasi. Üldiselt vĂ”ib filmiga vĂ€ga rahule jÀÀda. See film oli vĂ€ga huvitavalt ĂŒles ehitatud. Vanemate iseloomujooned ja tegevused olid kandunud lastele edasi. VĂ”is leida palju tuttavaid kohti filmide Kevade ja Talve vahel. Samuti oli valitud rollidesse vĂ€ga head ja hĂ€sti sobivad nĂ€itlejad.

Kirjutas: Meribel

Tartu rahu 100

TĂ€na tĂ€histati Tartu rahu aastapĂ€eva. Hommikul rÀÀgiti meile ajaloo asemel karjÀÀriga seonduvast ning veidi ka asjadest, mis vĂ”ivad kasuks tulla 9. klassist edasi minemisel. Hiljem toimus aulas kokkusaamine, kus Ă”ppealajuhataja Tiina Talvi pidas kĂ”net ning Ants-Erik rÀÀkis meie kooli aulas olevatest nimedest marmortahvlil. Vaatasime ka lĂŒhifilmi “Hetk ajaloos”, kus oli jĂ€rgi tehtud Tartu rahu sĂ”lmimist ja teisi detaile seoses sĂŒndmusega.

Kirjutas: Katariina

Klassiöö

31. jaanuaril toimus meil klassiöö. Alguses me mÀngisime kuldvillakut, mis oli Atsi koostatud. Peale seda me mÀngisime sellist mÀngu, kus tuli vÔimalikult kiiresti Àra arvata laul, mis mÀngima pandi. Klass jaotati 6-ks tiimiks ning vastata sai see tiim, kes esimesena kÀe tÔstis. Kui see tiim arvas Àra laulu nime ja artisti, said nad punkti. Peale seda mÀngu said kÔik teha seda, mida ise soovisid. MÀngisime korvpalli ning teisi sportlikke mÀnge. Tundus, et kÔigile meeldis.

Kirjutas: Hobart

Muuseum tuleb kĂŒlla

24. jaanuaril toimus 9. klassidel projektipĂ€ev, mille teemaks oli “Muuseum tuleb kĂŒlla”. Meid kĂŒlastas Eesti Loodusmuuseum.

Tutvusime LÀÀnemere kujunemise, elukeskkondade, elustiku, vÔÔrliikidega, vee reostuse ja  soolsusega. Meid jagati gruppidesse ja iga grupp pidi kĂ€ima lĂ€bi vĂ”imalikult palju tegevuspunkte, mida oli kokku ĂŒheksa. Saime seal erinevate teemade kohta uut ja huvitavat infot, kuid tuli ka ise katsetada ja uurida. NĂ€iteks sai kuulata erinevaid hÀÀli, teha selgeks, mis kivististega on tegu, uurida rannakarpe ja merevee soolsuse seost, infot LÀÀnemere reostuse ja laevaliikluse kohta, filtreerida veest vĂ€lja mikroplasti ja palju muud huvitavat.

Oli vÀga huvitav  ja inforohke pÀev.