Athiveeritud - päev 28.05.2011

Väljavõte klassikaaslase reisipäevikust, mis jõudis minuni pudelipostiga

Käisime klassiga 15.-17 mai Rootsis ja Soomes, meiega olid kaasas veel B- ja C-klass. Pühapäeval oli kooli ees varahommikul kogunemine, sealt suundusime sadamasse laevale. Soome jõudes tegime bussiga linnaekskursiooni, meie giid oli väga informatiivne. Ta rääkis palju, kuid tõtt-öelda teda väga ei kuulatud. Helsingis külastasime loodusloomuuseumi, kus saime töölehed, mida kõik hakkasid väga innukalt täitma. Hiljem siiski selgus, et neid ei korjata ära ning lehed on meile lihtsalt mälestuseks.
Peale loodusloomuuseumit asusime Turu poole teele. Turus külastasime Toomkirikut, kuid seal oli parasjagu teenistus ning seal ei saanud pikemalt peatuda. Sõitsime veel korraks praamiga edasi-tagasi üle jõe ning suundusime sadamasse, et hakata Stockholmi poole seilama. Laevas üks oodatumaid tegevusi oli karaoke, mis jäi kahjuks ära ülimalt põneva Soome-Rootsi jäähoki kohtumise tõttu. Enne seda oli aga õhtusöök Rootsi lauas, kus kõik olid valmistunud sööma hiiglaslikke portsjoneid. Stockholmi jõudsime varahommikul, kust asusime unistena Sigtuna poole teele.
Peale mõnetunnist sõitu jõudsime mõnevõrra värskemana Sigtunasse, kus saime omal käel ringi vaadata. Sigtuna jättis kindlasti paljudele meeldejääva mulje, eriti sealsed pagaritooted ja nende hinnad. Sigtunast suundusime kuningapere suveresidentsi Drottingholmi lossi, kus tegime ringkäigu. Hiljem jalutasime ka lossi ümbritsevates aedades.
Tagasi Stockholmis siirdusime päris huvitavasse Vasa muuseumi, peale mida oli meil Stockholmis vaba aeg. Seejärel läksime juba laevale ning asusime tagasiteele. Seekord oli laevas karaoke, mille juures oli päris palju rahvast. Peale karaoket toimus laevas aktiivne ööelu, mis kestis varajaste hommikutundideni.
Vähese une tõttu olid kõik, kes hommikusöögile jõudsid, ĂĽsna isutud. Peale maabumist pidime hakkama jälle Helsingi poole sõitma, kuid ilmnes, et ĂĽks buss oli kadunud ning pidime mõnda aega ootama. Ă•nneks see probleem lahenes kiiresti ja saime varsti ratastele. Öösel saadud vähesed unetunnid kompenseeriti bussis. Helsingisse jõudes läksime laevale. Laeval tabas meid positiivne ĂĽllatus – karaoke! Seal laulis ka paljude isiklik lemmik Arnold Oksmaa, kellelt käidi ka autogrammi kĂĽsimas (ja saamas). Teisipäeva pärastlõunal jõudsime õnnelikult tagasi Tallinnasse.

Reisiseltskond.

Väsimusest polnud juttu, sest keegi ei rääkinud - kõik magasid...

Ĺ erif reisil.

Väljamaanaised.

(Pretensioonidega pöörduge Haldi sekretäri poole)

28.05.2011

Esimene ühine väljasõit

Jah, kui mõtlema hakata, oligi see Aegna õppekäik (neljapäev, 12. mai 2011) meie klassi esimene ühine väljasõit. Ma ei arvestaks klassiasjaks suvist lennuväljasõitu ja teatrireisi ja midateab veel.

Õppekäik, mille eesmärgiks oli uurida Aegna saare rannikuid ning määrata rannikutüüpe ning sealseid rannikuprotsesse, kujunes äärmiselt heaks alguses, meie (loodetavasti paljudele) klassiväljasõitudele.

Ilm oli selge ja päikseline – parasjagu soe ja suvine. Järgmisel päeval võis koolis näha, kuidas nii mõnigi oli mitu tooni pruunikam (aga need, kes olid kogu aeg mantliga, seda siiski polnud).

Oli äärmiselt meeldiv mööda saart ringi tuiata – seal oli ilus ja rahulik ja tore. Meri ja lained ja käbid ja ĂĽks lepatriinugi (stiilipunktid tuleks mul sellise kirjutise eest vist kĂĽll miinustesse…).

Ja saarele saabumine – paadiga oleks rohkemgi tahtnud sõita. Jäi natuke lĂĽhikeseks see sõit.

Ja muidugi me täitsime eesmärki ja saime anda õpetaja Karule tagasi suurepäraselt täidetud töölehed ning meid premeeriti lausa sellega, et rannikuprotsesside peale kontrolltööd ei kirjuta (me oleme niigi juba eksperdid).

Tublisti panime pusletki kokku. Ja sõime suppi.

Pärast saime tagasisidet, et meid olevat kiidetud (juhhei!). Kuid enne saarelt lahkumist uuris õpetaja Raa, kas me jätsime laokile banaanikoori ja kommipabereid, aga need kindlasti ei olnud meie. Pigem c klass või oravad metsast või keegid kolmandad.

Kui kellelgi on veel häid pilte sellest väljasõidust, siis jagage julgelt (saatke kõik mulle)!
Siin on Kristiini tehtud pildid.

Söögikoht ja töökoht ja puslepanemise koht ja olemiskoht - loodusmaja.

Laine ĂĽhe Aegna nina rannikul.

Umbes pool Aegnal käinud klassist tagasisõidu paati ootamas.