AjarÀnnak 15. september

Tere!

15. septembril toimus Tallinna Reaalkooli esimene ĂŒlekooliline ĂŒritus sellel kooliaastal – ajarĂ€nnak. Teemaks olid aastad 1987-1991 ehk Eesti taasiseseisvumine.

Kell 06:55 kogunes meie klass Toompeale Kuberneri aeda koos ĂŒlejÀÀnud 9.-12. klassidega. Seal kuulasime direktor Ene Saare, Madis Somelari ja ka JĂŒri Ratta kĂ”nesid. SeejĂ€rel suundusime kĂ”ik Hirveparki, kus saime kuulata ka Ă”pilaste koostatud kĂ”nesid ning loeti ette ka teemakohaseid luuletusi. PĂ€rast seda lĂ€ksime kĂ”ik koos kooli.

Kell 10:10 – 10:40 toimus Reaalkooli ees Balti kett, kus kĂ”ik seisid ajastukohaste plakatitega ja teemakohastes riietes. Peale seda lĂ€ksid kĂ”ik tagasi tundi.

Kell 12.45 kogunesime staadionile ja sinna pĂŒstitatud lavale astus Ivo Linna. Esinemine kestis umbes poolteist tundi ja paljudele lauludele lauldi kaasa. LĂ”pus tekkis suur jĂ€rjekord autogrammi saamiseks. PĂ€rast kontserti sai pĂ€ev lĂ€bi.

Postituse tegi Liisi 🙂

Lisas: lend140c 04.12.2021 19:09

Aktus 1. septembril

Tere!

Meie klassi jaoks viimane pĂ”hikooliaasta algas klassijuhatajatunniga. Saime kĂ€tte oma pĂ€evikud ja rÀÀkisime veidi eelseisvast aastast. Siis suundusime staadionile aktusele. Direktor pidas kĂ”ne ja Martin Saar luges ette ĂŒle suve tulnud olĂŒmpiaadisaavutused. KĂ”las Reaali hĂŒĂŒd ja viskasime mĂŒtse. Ja aktus saigi lĂ€bi.

Lisas: lend140c 04.12.2021 18:47

Kooliaasta lÔpuaktus 11. juunil

Tere!

11. juunil toimus jĂ€rjekordne kooliaasta lĂ”puaktus. Enne aktuse algust oli klassijuhatajatund, kus jagati kĂ”igile oma 8. klassi lĂ”putunnistused, tublimad said kiituskirjad. SeejĂ€rel suundusime kella 15:00ks staadionile aktusele. Kuulasime direktori kĂ”net, edukate olĂŒmpiaadide tulemuste loetlust ning ka paari koori etteastet. Ja muidugi ei saa ĂŒks Tallinna Reaalkooli aktus lĂ”ppeda ilma Reaali hĂŒĂŒuta ja mĂŒtside viskamisega. Ja traditsioonilise pudireaga staadionilt lahkumisega saigi aktus lĂ€bi.

Postituse tegi Liisi 🙂

Lisas: lend140c 04.12.2021 18:32

Klassiekskursioon 9.-10. juunil

Tere!

9. juunil kogunesime klassiga kell 14:00 Reaali ette, viisime Ă”pikud Ă€ra ja toppisime oma asjad bussi pagasiruumi. Ronisime bussi ja sĂ”itsime Varbola linnuse juurde. Ronisime linnuse harjale, matkasime ringi ja saime ka kiigata linnuse sĂŒgavasse kaevu. Siis sĂ”itsime bussiga laagriplatsi lĂ€hedale, aga siis lĂ”ppes sile tee Ă€ra ja buss pani meid maha. Vaatasime tee kĂ”rval asuvat kultusekivi ja asetasime igaĂŒks ohverduseks leivaviilu, kuigi mĂ”ned sĂ”id enda omad lihtsalt Ă€ra. Siis kuhjasime oma kotid ja kompsud giidi kastiautosse ja kĂ”ndisime laagriplatsile.

Laagriplatsil vaatasime telgid ĂŒle ja mĂ€ngisime mĂ”ned mĂ€ngud. Siis jagati meid gruppidesse ja suundusime tegema erinevaid tegevusi: kirve viskamist, vibulaskmist, kĂ€isime vĂ€iksel matkal ja lahendasime pĂ”genemistoa. Õhtul grillisime liha ja erinevaid juurvilju ja suure koguse hiiglaslikke vahukomme. Siis saime veeta aega nii nagu soovisime. LĂ”puks lĂ€ks igaĂŒks magama omal ajal.

Hommikul oli Ă€ratus kell 8, pakkisime oma asjad kokku, sĂ”ime veidi ja suundusime bussi peale. Bussiga sĂ”itsime Kasari jĂ”e ÀÀrde. Seal jaotusime kolmesteks gruppideks ja tassisime kanuud vette. Umbes esimese 50m jooksul suutis ĂŒks kanuu ĂŒmber minna, aga muidu oli sĂ”it ĂŒsna sujuv. Vahepeal tegime vĂ€ikese ujumispausi ja mĂ€ngisime ka mĂ”ned mĂ€ngud. Siis asusime jĂ€lle aerutama. LĂ”petasime oma sĂ”idu silla juures, kus meid ootas buss. Kahjuks olime kĂ”ik oma kanuud valele poole jĂ”ge jĂ€tnud, nii et Kaito ja Mark pidid need lĂ€bi pilliroo teisele poole tirima.

LÔpuks jÔudsime pÀrast saunpalavat bussisÔitu Reaali juurde tagasi, mÔned veidi pÔlenud vÔi veel mÀrjad.

Postituse tegi Sigrid 😉

Lisas: lend140c 04.12.2021 18:32

StiilinĂ€dal 15. – 19. veebruar

Tere!

15. veebruarist algas meie koolis stiilinÀdal.

EsmaspĂ€eval tuli kanda roosat, kuna eelmisel pĂ€eval oli olnud sĂ”brapĂ€ev. Peaaegu kĂ”ik tĂŒdrukud meie klassist vĂ”tsid osa, poistest oli Holger ainus julge.

TeisipĂ€eval oli tudupĂ€ev, mis tĂ€hendas, et kanti pidĆŸaamasid, vĂ”eti kaasa tekke ja patju ja kaisukaid. Populaarne oli ka susside kandmine.

KolmapĂ€eva teemaks oli 1, 2, 3 tilka vett ehk mitmikute (kaksikute / kolmikute) pĂ€ev, kus paljud otsustasid olla terve klassiga sarnased. Meie klassis kanti prĂŒgikotte, kuigi osad olid ka lihtsalt omaette mitmikud.

NeljapĂ€eval oli emo/ gootika pĂ€ev, kus osad tulid pealaest jalatallani kostĂŒĂŒmides, aga paljud tulid lihtsalt mustas riietuses.

Reedel oli kĂŒll rahvariiete ja villaste kampsunite pĂ€ev, aga oli ka Eesti 103. sĂŒnnipĂ€eva aktuse pĂ€ev, nii et vĂ”is ise valida, kas olla pidulik vĂ”i “stiilne.”

KĂŒsisin ka stiilinadala lĂ”pus klassikaaslaste arvamusi ja neid oli erinevaid. Osad arvasid, et selle aasta teemad olid huvitavamad, kui eelmine aasta, samas arvasid osad, et eelmine aasta oli siiski toredam. 1, 2, 3 tilka vett pĂ€ev tundus olevat lemmikpĂ€ev.

Postituse tegi Liisi 😉

Lisas: lend140c 20.02.2021 09:00

SuusapÀev 4. veebruaril

Tere!

4. veebruaril kĂ€isime klassiga suusapĂ€eval KĂ”rvemaal. Kell 09.15 hakkasid inimesed kogunema Otsa tĂ€navale ja 09.30 vĂ€ljus buss. SĂ”itsime umbes tund aega, kuni jĂ”udsime KĂ”rvemaale. Kohale jĂ”udes oli pĂ€ris krĂ”be kĂŒlm ja viisime oma asjad “soojendatud” telki, kus oli tegelikult lihtsalt paar soojapuhurit. Siis sai laenutada suuski, aga need, kellel olid enda omad kaasas, said juba minna rajale. IgaĂŒks sai valide endale sobiva raja, aga need, kes ei olnud veel suuskadel vĂ€ga kindlad, tegid enamjaolt ĂŒhte ĂŒsna tasast 1km pikkust rada. PĂ€rast seda oli teatesĂ”it a, b ja c klasside vahel, kus tĂŒdrukutest osalesid meie klassist Mia, Sandra ja mina ning poistest osalesid Kaito, Holger ja Mikk. TeatesĂ”idus olime alguses viimased, aga kuna Mia tegi oma ringi kĂ”ige kiirema ajaga, siis lĂ”petasime ikkagi teisena. Siis lĂ€ksime tagasi telki ja sĂ”ime seal aurava kausi suppi ja jĂ”ime vaarikateed. Söök oli vĂ€ga maitsev eriti seetĂ”ttu, et olime ĂŒsna nĂ€ljased. Siis turnisime veel veidi lumes ja sĂ”itsime siis bussiga tagasi.

Lisas: lend140c 19.02.2021 18:21

Kodune detsember ja jaanuar

Tere!

Detsembriks olid juba koroonanumbrid lĂ€inud ĂŒsna suureks ja lĂ”puks saadeti meid 7. detsembril distantsĂ”ppele. Meil oli planeeritud selleks ajaks ĂŒsna palju kontrolltöid, aga need pidid toimuma distantsilt. Sellel ajal hakkas ka olĂŒmpiaadihooaeg ja kĂ”ik olĂŒmpiaadid pidid toimuma mitmes klassis ja kĂ”ik pidid kandma maske. Kuigi oli teistsugune olukord, tuli paljudel ikkagi hĂ€id tulemusi ja nad said edasi piirkonnavooru. Tunnid toimusid ka videovahendusel vĂ”i iseseisvalt ja nii pidimegi jĂ”uluaega kodus ootama. LĂ”puks hakkas vaheaeg, mis oli veel erandkorras 3 nĂ€dalat pikk ja kuna pĂ€rast vaheaega olime veel kaks nĂ€dalat kodus, olime kokku kodus umbes poolteist kuud. LĂ”puks saime uuel aastal 25. jaanuaril jĂ€lle kooli tulla ja elu muutus jĂ€lle veidikene normaalsemaks.

Lisas: lend140c 30.01.2021 09:36

Varahommikune rÀÀtsamatk 31. oktoobril

Tere!

31. oktoobril ehk laupĂ€eval toimus vabatahtlik klassi rÀÀtsamatk. Need, kellel oli soov tulla pidid olema hommikul kell 06:15 Raplamaal RĂ”bessoos, ning kuna sinna oli linnast tund aega sĂ”itu, pidid kĂ”ik tulema oma autodega. Seal ootsaid meid klassijuhataja Reivo Maasik ja giid. Oli veel vĂ€ga pime ja inimesi sai praktiliselt ainult hÀÀle jĂ€rgi Ă€ra tunda. KĂ”igile, kaasaarvatud vanematele, anti rÀÀtsad, vĂ”tsime need kaenlasse ja jalutasime lĂ€bi metsa. Metsas olid mitmed ohud. Esiteks tahtsid meile oksad kogu aeg silma torgata, kuna neid polnud veel hĂ€sti nĂ€ha. Teiseks pidime mööda peenikesi puupalke tasakaalu hoides mitu meetrit ĂŒle oja kĂ”ndima, mĂ”ni kukkus pĂ”lvini sisse, aga muidu lĂ€bisime kĂ”ik selle takistuse pĂ€ris edukalt.

JĂ”udsime lĂ”puks raba serva kohale, kus oli aeg rÀÀtsad jalga panna. Kuigi olime nii vara kohal, et nĂ€ha pĂ€ikesetĂ”usu, oli vĂ€ga udune ja seetĂ”ttu midagi vĂ€ga nĂ€ha polnud. Giid Ă”petas meile, kuidas on Ă”ige rÀÀtsadega rabas kĂ”ndida ja jutustas igast raba taimedest ja loomadest. Aegamööda lĂ€ks valgemaks, aga udu oli ikka tihe. Kui olime jĂ”udnud teise rabaserva, oli aeg hakata tagasi kĂ”ndima. Matk oli siiamaani olnud vĂ€gagi edukas ning keegi ei tundunud vĂ€ga vĂ€sinud. Osad kĂŒll kĂ€isid vahepeal selili, aga tipphetk oli siis, kui Chrisette kukkus ĂŒhe jalaga pĂ”lvini mĂŒlkasse. Ta terve kummik oli rabavett tĂ€is ja Reivo tuli appi teda vĂ€lja tĂ”mbama. Niikaua, kui Reivo ja giid ĂŒritasid ka Chrisette rÀÀtsa mĂŒlkast vĂ€lja tĂ”mmata, kallas Chrisette oma kummikut veest tĂŒhjaks. PĂ€rast seda seiklust jĂ”udsime lĂ”puks tagasi alguspunkti ja saime rÀÀtsad jalast vĂ”tta. Enne, kui kĂ”ik oma autodesse suundusid, laenas Reivo Chrisettele ĂŒhe oma soki, kusjuures Christette sai laiast sokivalikust valida. PĂ€rast seda sĂ”itsid kĂ”ik koju magama.

Postituse tegi Liisi.

Lisas: lend140c 30.01.2021 09:35

KlassiÔhtu 30. oktoobril

Tere!

Reedel oli meil klassiĂ”htu. KlassiĂ”htu algas kl 17.00 ning kohe alguseks mĂ€ngisime ĂŒht Sandra tehtud Kahooti. Sandra oli kĂŒsinud meilt kĂ”igilt enda kohta lĂŒhikirjeldust ja me pidime Ă€ra arvama, kelle kohta lĂŒhikirjeldused kĂ€ivad ning sellega sai ĂŒsna palju nalja. PĂ€rast seda mĂ€ngisime sini-must-valget ja siis tegime veel ĂŒhe Sandra Kahooti, kus seekord olid beebipildid ja me pidime Ă€ra arvama, kes need on. Siis tegime ka Liisi ja minu Kahooti ja Rei vĂ”itis endale suure ĆĄokolaadimuna.  PĂ€rast seda mĂ€ngisime pilgutamist, aga vahepeal vĂ”eti meilt elekter Ă€ra, nii et  see muutus ĂŒsna raskeks, kui sa ĂŒritasid pimedas nĂ€ha, kes kellele pilgutab, aga nalja sai ka. Siis tuli elekter tagasi ja me otsustasime mĂ€ngida ĂŒle Reaali peitust. LĂ”puks lĂ€ksid mĂ”ned inimesed kaduma ja me otsustasime uuesti klassis koguneda. Kui me seal ootasime, ilmusid kadunud vĂ€lja koos bridĆĄiklubi liikmega ja me hakkasime mĂ€ngima kaardimĂ€ngu, millest keegi vĂ€ga midagi aru ei saanud. Siis mina ja Liisi lahkusime, et minna magama ja jĂ”uda homsele rabamatkale.

Lisas: lend140c 30.01.2021 09:01

KĂ€ik botaanikaaeda 14. oktoobril

Tere jÀlle!

14. oktoobril ehk kolmapĂ€eval oli meil pĂ€eva alguses keeletund ning ajalugu, seejĂ€rel hĂŒppasime 34A bussi peale ning vurasime kĂ”ik koos Tallinna botaanikaaeda. KĂ”igepealt suunati meid ĂŒhte vĂ€iksesse majja, kus meid jagati kahte gruppi ja tegelesime natuke geograafiaga ehk tegime paarides töölehti. PĂ€rast seda saime jĂ€lle Ă”ueriided selga panna ja suundusime kasvuhoonetesse uurima erinevaid taimi. Meil olid jĂ€llegi töölehed ja töötasime paarides, et leida kasvuhoones Ă”igeid taimi. Vahepeal sĂ”ime ka oma kaasavĂ”etud snĂ€kke, kuna me polnud koolis midagi hamba alla saanud. Kui olime veel igast kasvuhoonetes ringi vaadanud, sai botaanikaaia osa ekskursioonist lĂ€bi.

JĂ€rgimne peatus oli Metsakalmistu koos ajalooĂ”petaja Tiia Luugiga. JĂ€rgnesime talle mööda kalmistut ringi, nĂ€gime igasuguste tĂ€htsate Eesti inimeste haudasid ja kuulasime, mida Ă”petaja nende kohta rÀÀkis. MillegipĂ€rast olid ĂŒhele trepiastmele asetatud kĂŒpsised, mis tekitas meis kĂŒsimusi.