Kultuur ja loomad

Peterburi sissekanne.

26. oktoober 2012
Kell on vähe – väga vähe. Jõudsin kooli ette, kus seisis üks suur kahekorruseline buss. Ma olin üks viimastest, kes kohale jõudis ja Suurorg oli mulle koha enda ees kinni pannud. Tubli poiss! Kuna mul sõpru pole, siis saan terve reisi bussis kahe koha peal üksi istuda. Algas pikk loksumine mööda Peterburi maanteed. Kokku on meid päris palju, ligi 7o isegi. Enamuse moodustavad küll 12. klassi õpilased, kuid meie klass on jällegi esindatud – Kristjan, Sass, Robert, Margaret, Uku, Pille, Elisse ja Erik. Kuusalust korjasime just peale meie giidi Borisi, kes tundub olevat kõige tüütavam ja tülikam inimene siin maamunal. Piir. Normaalselt üle Eesti piiri, kuid üks kepp ja käpikud Vene piiril: passikontroll, bussist maha, passikontroll, bussikontroll, bussi tagasi, veel mingi kontroll. Veel natuke loksumist ja Borisi sõnul pidime juba peaaegu, et kohal olema, kuid ümbritses meid ikka Lasnamägi. Esiaknast välja vaadates, on näha ka metropolitani – see n-ö Lasnamägi on kõigest eeslinn. Kultuurireis. Esimese asjana mingisuguses(vabandust) kirikus ning peale seda saame väga venemaises restoranis süüa.

Ütleme nii, et salatid on neil siin nirumad, kui need, mida Solarises söögivahetunnil plastkarbis osta saab. Supp ja praad käivad kah. Kuna Suurorg nii väga tahtis, liitusime grupiga, mis läks Pauli kindlusesse ja vaatasime seal järjekordselt mingisuguse kiriku üle. Kuna lõpmatu Borisi möla bussis oli mind nii ära väsitanud, siis ma ei kuulanud ühtegi sõna, mis ta seal rääkis, nii et rohkem ma midagi öelda ei oska. Vähemalt sain, mis tahtsin – paar ilusat pilti. Lõpuks hotelli. Väljas on lund sadama hakanud ja väga tuuliseks on läinud. Saime hotelli restoranis süüa – oleksin rohkem rahul olnud suure odava praega, kui selle peeneks aetud väikese kogusega valgelinalises restoranis. Seepärast suundusimegi Suuroru ja Sassiga pärast õhtusööki veel KFC-isse ja ostsime endale mõned beverageid ning läksime tagasi hotellituppa ja veetsime õhtu Family Guy seltsis.

27. oktoober
Metroo. Kultuur. Rõvedalt kultuuri. Okserefleksini kultuuri. Jalad valutavad. Boris on meeldiv – ta on sümpaatne ja räägib tegelikult jube põnevat juttu. Üks parimaid giide, mis mul eales olnud olnud. Rublad. Valge- ja mustanahalised inimesed. Suurlinnahullus. Jälle metroo. Vahepeal saab süüa. Hotellis tagasi. Shopping. Boris ja ta purjus sõbrad. Night…

28. oktoober
…life. Venemaa “taksod”. Maikad ja dressid. Sandaalid. KFC. Pildistama. Hommik. Rõve väsimus. Veel kultuuri. Järsku tuli talv. Süüa saab. Oleks vaid juba Eestis. Lõpuks Eestis. Siin on ka lumine.