Reis Peterburi

Juba eelmise aasta lÔpus pakuti meile vÔimalust majutada mÔneks pÀevaks Venemaalt tulevaid Ôpilasi. Kahjuks olude sunnil see meil kummalgi vÔimalik ei olnud. Algselt pidid Venemaale minema vaid need Ôpilased, kes majutust pakkusid, kuid mÔni ei soovinud ning ei saanud. SeetÔttu avanes meil selleks vÔimalus.

Enne minekut pidime tegema videoklipi Eesti traditsioonidest ja kommetest. See ei Ă”nnestunud meil pĂ€ris nii nagu Ă”petajad seda ette kujutasid ning pidime natuke ĂŒmber tegema. Ise arvasime ka, et see on pigem kehvapoolne video, kuid foorumil tuli vĂ€lja, et paljudele teistele see meeldis ning vĂ”itsime ka paar auhinda.

Venemaale sĂ”itsime kolmapĂ€eval, 11.aprillil ning tagasi tulime pĂŒhapĂ€eval 15.aprillil. Reis Peterburi toimus foorumi “Just act! ”/ â€œĐŸŃ€ĐŸŃŃ‚ĐŸ ĐŽĐ”ĐčстĐČĐŸĐČать!” raames ning kĂ”ik ööbisid peredes.

Kohale jĂ”udes vĂ”tsid meid vastu kaks Ă”perajat ning paar Ă”pilast foorumit korraldavast koolist. Koos sĂ”itsime kesklinna ning jalutasime linna peal. KĂ€isime ErmitaaĆŸi ning vaskratsaniku juures, Verelunastuse kirikus, Iisaku katedraalis, Kaasani katedraalis ja imetlesime Neeva jĂ”ge. Hiljem saime kokku oma peredega ning veetsime Ă”htu nende seltsis. JĂ€rgmisel pĂ€eval toimus Peterburi N°639 koolis noortefoorum, kus osalesid Ă”pilased paljudest erinevatest riikidest, nt: Itaalia, Horvaatia, Inglismaa, Saksamaa jne. Foorumil nĂ€idati kĂ”ikide esinduste videoid, tutvuti omavahel ning toimusid töötoad. Reedel oli vĂ€ljasĂ”it PuĆĄkinisse, kus kĂ€isime ekskursioonil Katariina palees ning tagasi tulles mindi kĂ”ik koos kaubanduskeskusesse Mega. LaupĂ€evane pĂ€ev möödus igal ĂŒhel koos perega. Meie kĂ€isime peredega ErmitaaĆŸis, lisaks kĂ€is Katriine tsirkuses ja Mia Saint Nicholase katedraalis ja tallis. PĂŒhapĂ€eval varahommikul pidimegi juba lahkuma. JĂ€tsime peredega bussijaamas hĂŒvasti ja kutsusime nad endale kĂŒlla. Peaaegu seitsme tunnine bussisĂ”it möödus linnutiivul ja olimegi tagasi koduses Tallinnas.

Suurimad tÀnud Ôpetaja Sinjukinale ning TruuvÀÀrtile, et vÔtsite meid kaasa ning muidugi ka meie toredale grupile. Keelepraktika on alati teretulnud!