Klassiekskursioon Rootsi

Mai alguses kĂ€isime oma ĂŒheksanda klassi lĂ”pureisil, Stockholmi kruiisil. Enne reisi oli ideid ja vaidlusi selle kohta, kuhu minna, palju, aga lĂ”puks tundus kĂ”ige lihtsama vĂ”imalusena Rootsi kruiis.
Veetsime kaks ööd laeval ja ĂŒhe pĂ€eva linna peal. Laevas olid meil peened A-klassi aknaga kajutid. Klassi peale oli kaasas kaks kitarri, ukulele ja ka vĂ”imendi, nii et suur osa ajast kulus kitarri tinistades, kuulates ja lauldes. Teisel Ă”htul istusime vahepeal suure kambaga koridoris, Kertu mĂ€ngis kitarri ja paljud laulsid.
Linnas vĂ”ttis meid vastu eestlasest giid. Ilm oli hommiku poole vĂ€ga kĂŒlm, vahepeal laevaga vĂ€ikeste saarte vahel seigeldes sadas vĂ€ljas isegi lund. LĂ€ksime kĂ”igepealt metrooga Stockholmi kesklinna modernsemasse piirkonda. PeavĂ€ljakul toimus just 1. mai puhul kommunistide kokkutulek. Alustasime ekskursiooni juba metroojaamast ning liikusime edasi kuningalossi poole. Giid rÀÀkis meile erinevate hoonete ajaloost ning ka ĂŒldiselt elust Rootsis. Kuningalossist edasi lĂ€ksime vanalinna, vaatasime seal natukene ringi, kĂ€isime sees ĂŒhes Saksa kirikus ning vaatasime ĂŒle Stockholmi Eesti kooli. 1. mai puhul olid enamus muuseumid suletud ja isegi kuningalossi ei pÀÀsenud me sisse, aga keegi ei olnudki olnud eriti huvitatud muuseumide kĂŒlastamisest, kuigi kĂŒlma eest kirikusse sooja pÀÀsemine oli vĂ€ga meeldiv. Ekskursioon kestis umbes kaks tundi ja pĂ€rast oli meil paar tundi vaba aega, paljud kĂ€isid poodides vĂ”i mĂ”nes kohvikus. Ilm oli selle aja peale juba ĂŒpris soe.
Üldiselt jĂ€ime vĂ€ljasĂ”iduga rahule, kuigi alguses tahtsime oma viimaseks klassireisiks midagi erilisemat planeerida. See oli hea viis klassiga hĂŒvastijĂ€tmiseks, ööd laevas andsid vĂ”imaluse ĂŒksteisega rahulikult aega veeta ja juttu rÀÀkida.

Kaisa Hanna Parel

Lisas: admin 04.06.2014 18:31

Ekskursioon Eest kulla juurde

Üheksandad klassid kĂ€isid ĂŒhel ilusal sĂŒgispĂ€eval, mil puude lehed langesid ja viimased linnud asusid lĂ”una poole teele, Ida-Virumaal, tutvumas Eesti pĂ”levkivikaevanduste ja tehismĂ€gedega. Alustuseks tehti peatus JĂ€rve mĂ”isa juures, meenutamaks VabadussĂ”jas osalenud ja seal hukkunud Reaalkooli poissi, Harald Triegelit. Peale seda tehti peatus Kukruse mĂ€el, kus vĂ”eti peale pikka bussisĂ”itu vĂ”ileiva-amps ning roniti seejĂ€rel, mööda kĂŒllaltki eluohtlike treppe, mĂ€ele. MĂ€e ĂŒmber jalutatud ja mĂ€e nĂ”lvadel ohtlike lĂ”hangute vahel eluga riskitud, oli taas aeg istuda bussi, et sĂ”ita edasi Kohtla kaevandusse. Endistes pĂ”levkivikaevanduse kĂ€ikudes, umbes kaheksa meetri sĂŒgavusel maa all, kuue kraadises niiskes Ă”hus, toimus pĂ”nev ekskursioon. Stalaktiitide all krae vahele kukkuvaid veetilku pĂŒhkides, tutvuti vanade kaevandustööriistadega ning ekskursiooni lĂ”pus sai sĂ”ita pĂ€ris kaevanduse rongiga. Esimeses ja viimases kaevanduse jaamas, „Inimveojaamas“, pakuti kuuma kaevurisuppi. Peale supi söömist kerkiti uuesti maapinnale, et minna kivimite tuppa, kus Ă”petati kividest kulda tegema ning nimetati ĂŒmber rĂ€ndrahnud – Soome esimene humanitaarabi Eestile. LĂ”petuseks toredale pĂ€evale vaadati ĂŒle ka Eesti kĂ”rgeim juga, Valaste juga. Oli ĂŒks huvitav ja teadmiste rohke pĂ€ev.
TÀname Eesti Energiat, kes toetas meie vÀljasÔitu Ida-Virumaale.

Kertu Johanna JÔeste

Lisas: admin 05.11.2013 19:16

SpordipÀev

2. septembril toimus iga-aastane 2-12. Klassi Ôpilaste spordipÀev. VÔisteldi palliviskes, 60m jooksus, 500/1000m jooksus, pendelteatejooksus ja poiste jalgpallis. Meie klass sai teatejooksus 5.koha ja jalgpallis 1.koha. Individuaalselt pÀÀsesid parimate hulka 60m jooksus Mattias (3.), Raul (4.), Johannes (7.), Maria (15.-16.), ja Katariina (15.-16.), 500m jooksus Anna (1.), Catreen (6.) ja Paula (16.) ning palliviskes Paula (6.-10.) Palju Ônne kÔigile heade tulemuste puhul! :). Katariina

Lisas: admin 15.09.2013 21:54

Uus kooliaasta

Uus kooliaasta ongi alanud. 1. septembril toimus aktus staadionil ning pÀrast klassijuhtaja tund. 2. septembril toimus traditsiooniline spordipÀev Hiiu staadionil, kus vÔisteldi palliviskes, 60m jooksus, 500/1000m jooksus, jalgpallis ja teatejooksus. Teatejooksus lÀks meil halvasti, sest teatepulk kukkus lausa 2 korda maha, jalgpallis aga olid poisid Ônneks edukad. Loodetavasti olime tublid ka individuaalsetel aladel.
Meie klassis Ă”pib nĂŒĂŒd ka kolm uut Ă”pilast: Anna, Katariina ja Uku. Loodetavasti harjuvad nemad meiega ja meie nendega ruttu.
Edu viimaseks ĂŒhiseks Ă”ppeaastaks ja pĂŒĂŒdke olla vĂ€iksematele eeskujuks, sest nĂŒĂŒd oleme meie pĂ”hikooli kĂ”ige vanemad ja targemad:)
K.

Lisas: admin 03.09.2013 21:52

lÔpp

Tere!

Ongi kĂ€es kauaigatsetud suvi. Enne suvevaheaega toimus meil kaks eksamit- eesti keel ja matemaatika. MĂ”lemas lĂ€ks meie klassil pĂ€ris hĂ€sti. KĂ€isime ka ekskursioonil Valgeranna seikluspargis ja PĂ€rnus. Oli tore pĂ€ev, saime turnida ringi ja pĂ€rast PĂ€rnus ringi uidata. Veel kĂ€isime esmaabi koolitusel, kus meile rÀÀgiti elupÀÀstvast esmaabist. Toimus ka iga-aastane orienteerumine ning Ă”pikute Ă€raviimine ja loomulikult aktus, kus tunnustati tublisid Ă”pilasi. PĂ€rast aktust jĂ€tsime hĂŒvasti Randy ja Mattiasega, kes jĂ€rgmisel aastal enam meiega koos ei jĂ€tka ning soovisime ĂŒksteisele ilusat suve.
Head vaheaega!

Lisas: admin 10.06.2013 16:42

Eesti Puud (Rakendus Androidiga nutitelefonidele)

Tere,
Mina valisin oma loovtööks teha telefonirakendus Eesti pÀrismaisetest puudest.
Kui keegi tunneb huvi on vÔimalik see siit alla laadida: LINK

Rakendus peaks töötama kÔikidel Androidiga telefonidel (katsetatud HTC Desire, HTC Wildfire ja Galaxy S3-e peal).
NB! Selle töötamiseks lÀheb vaja Adobe AIR-i, mille saab tasuta alla laadida Google Play Store-st.

Lisas: admin 22.04.2013 16:47

mÔned pildid hispaaniast

Lisas: admin 01.04.2013 22:21

Comenius

Terrvitusi toome palmisaarelt!

Tegelikult ikka nii hĂ€sti ei lĂ€inud, kĂŒll aga kĂ€isid Katariina, Kaisa, Silver ja Hanna-Greth 5.-10. veebruaril Hispaanias, Cordobas. Reis vĂ”eti ette seoses Comeniuse projektis osalemisega. Reis kestis terve pĂ€eva. Hommikul hakkasime Tallinnast minema, pĂ€eval jĂ”udsime BrĂŒsselisse, Ă”htupoolikul Madridi ning hilisĂ”htul jĂ”udsime lĂ”puks Cordobasse. VastuvĂ”tt oli vĂ€ga tore, kĂ”ik meid majutavad Ă”pilased olid meile rongijaama vastu tulnud ja Ă”htu uues koduski hĂ€sti tore ja mĂ”nus (kuigi seal oli tubades kohutavalt kĂŒlm). JĂ€rgmisel hommikupoolikul saime tuttavaks kĂ”igi Hispaaniassre tulnud Comeniuse inimestega. MĂ€ngisime mĂ€nge ja kĂ€isime ekskursioonil koolimajas. Siis tuli aeg oma vĂ”ileivad pintslisse pista. Alguses oli vĂ€ga tore, aga pikapeale tekkis Ă”udne vĂ”ikude ĂŒlekĂŒllastus. PĂ€rast tegid esimesed kolm riiki oma esitlused kuulsatest teadlastest. Esitused olid kĂ”ik huvitavad ning uusi teadmisi sai palju. Õhtupoolikul toimusid sportlikud mĂ€ngud. jĂ€rgmisel pĂ€eval tehti ĂŒlejÀÀnud esitlused ja toimus ka riikide kaupa teiste tööde hindamine. Ka meie rĂŒhm tegi esitlust teisel pĂ€eval. Tutvustasime meie kooli teist ja kĂ”ige pikema tööstaaĆŸiga direktorit ning kuulsat liblikateadlast Wilhelm Peterseni. Olime ettevalmistanud nii PowerPointi esitluse Peterseni teadustööst ja isiklikust elust kui ka video, milles rÀÀkisime meie praeguse direktoriga Peterseni Ă”petamis- ja koolijuhtimismeetoditest. Minu arvates oli meil ĂŒsna hea materjal ning meie inglise keel oli erinevalt mĂ”nede teiste riikide esindajatest pĂ€ris hea. Hindamistulemusi me loomulikult veel ei tea, aga kui tulevad panen ka siia kirja:). Peale programmi koolis lĂ€ksime vaatama moĆĄeed Cordoba kesklinnas, mis on eriline sellepoolest, et pĂŒhamus on ĂŒhendatud nii katoliku kirik kui moĆĄee. Ehitis mĂ”jus kokku vĂ€ga suursuguse ja ĂŒhtsena, nii et vĂ”ib-olla peaks islamistid ja katoliiklased selle kiriku tĂ”ttu aru saama, et rahulikult kooseksisteerimine on tĂ€iesti vĂ”imalik. Peale kirikukĂŒlastust lĂ€ksime Alcazari lossi, kus oli vĂ€ike vastuvĂ”tt ning pĂ€rast jalutasime veidi ringi lossiaias ja lĂ€hedalasuval Rooma sillal. PĂ€rast seda lĂ€ksime kodudesse ning saime uuesti kokku Ă”htupoolikul ja veetsime aega hispaania moodi. JĂ”lkusime mööda tĂ€navaid, tantsisime macarenat ja naersime ohjeldamatult. Reedel kĂ€isimime matkal Sierra Nevadal ning vaatasime mĂ€e otsas asuvat ErmitaaĆŸi. Õhtul toimus ametlik hĂŒvastijĂ€tupidu, nii koolis kui pĂ€rast ĂŒhes pargis. LaupĂ€ev oli vaba pĂ€ev peredega veetmiseks. KĂ€idi nii muuseumides, restoranides, poodides kui ka karnevalidel ja muudel pidudel. PĂŒhapĂ€eva hommikul toimus pikk ja kurb Ă€rasaatmine rongijaamas ning pĂ€rast seda sĂ”itsime me Malagasse, kus veetsime tunnikese linnapeal ringi vaadates, edasi lendasime BrĂŒsselisse ning veel umbes viis tundi hiljem maandusime juba kĂŒlmas ja vĂ€ga lumises Tallinnas.

RÀÀgin pisut ka sellest Comeniuse projektist. TĂ€psemalt selle Science alateemast, millega meie rĂŒhm tegeles. Projekt ise on Euroopa Liidu projekt. Sellest sellel korral vĂ”tavad osa Hispaania, Prantsusmaa, Poola, Saksamaa, Eesti, TĂŒrgi ja Norra. Kohtumine Cordobas oli selle korra esimene kokkusaamine. Iga riigi ĂŒlesandeks oli tutvustada vabalt valitud vahenditega ĂŒhte oma riigi kuulsat ja midagi erilist saavutanud teadlast. Nagu ma juba enne mainisin, tutvustasime meie Wilhelm Peterseni, kuid kaalumisel oli ka mitmeid teisi kuulsaid nimesid nagu nĂ€iteks Jaan Einasto vĂ”i Carl Ernst von Baer.

KokkuvĂ”ttes ĂŒtleksin et oli huvitav uurida W.Peterseni kohta infot ja koostada, lĂ”igata, monteerida, tĂ”lkida ja subtitreerida intervjuud. Meie esitlust on vĂ”imalik nĂ€ha twinspace’s ja vĂ”ib-olla ĂŒhel ilusal pĂ€eval ka youtubes.

Katariina
PS! Tulemas on Vabariigi aastapÀev. SelletÔttu, tuleb reedel kooli kella 8.00 tulla ja kanda PIDULIKKU, AKADEEMILIST riietust!!!!!
Lisaks tuleb Silverile maksta 4euri suusapÀeva bussisÔidu eest!

Lisas: admin 20.02.2013 20:53

Tervitusi!

Ammu pole enam kirjutanud, vahepeal on aga mÔned asjad siiski toimunud.
1.oktoobril tĂ€histasime kooli sĂŒnnipĂ€eva. Meile kĂ€is oma kooliajast rÀÀkimas 125. lennu vilistlane Anu Kuurme, kellel oli palju pĂ”nevat rÀÀkida nii koolist kui ka oma vahetusĂ”pilase aastast LĂ”una-Ameerikas. PĂ€rast seda lĂ€ksime staadionile aktusele, kus jagati diplomeid ja stipendiume, direktor pidas kĂ”ne ja siis asuti sööma.
Toimus ka tuletĂ”rjeĂ”ppus. Pidime evakueeruma Estonia kontserdisaali garderoobi. Aega vĂ”ttis see umbes 16 minutit ja pĂ€rast vaatasime veel lisaks videot kuidas kĂ€ituda kui hoonet rĂŒnnatakse. Loodetavasti saime kĂ”ik targemaks ja oskame ohu korral Ă”igesti kĂ€ituda.
Ilusat vaheaja jÀtku!

Lisas: admin 25.10.2012 20:56

Kooli algus

Tere!
JÀlle ongi september kÀes ja kool algab. 1.septembril toimus traditsionaalne aktus ja klassijuhtajatund. saime kÀtte pÀevikud ja Ôpilaspiletid ning kuulasime niisma igasuguseid uudiseid.
3.septembril toimus ka juba traditsionaalne spordipĂ€ev. Meie vanused tĂŒdrukud vĂ”istlesid 60- ja 500m jooksus, palliviskes ja pendelteatejooksus, poisid vĂ”istlesid jalgpallis, teatejooksus, 60-ja 1000m jooksus. Jooksude ja palliviske tulemusi veel pole, kuid jalgpallis saavutas meie vĂ”istkond 2.koha. Teatejooks lĂ€ks meil kehvasti kuna ĂŒks teatepulga ĂŒleandmine ebaĂ”nnestus:(, igatahes kui tuleb rohkem tulemusi panen need siia ka kirja. Praegu lisan veel mĂ”ned pildid (kuigi neid pole palju ja nad on Ă”sna kaugelt tehtud).
Toredat uut kooliaastat ( ja ega kevadki enam mĂ€gede taga pole 😉 )