Natalja Siniorg ja Tatjana Truuväärt
2024.aasta märtsis käisime töövarjuks Itaalias Gorgonzolas kahes koolis. Istituto di Istruzione Argentia, mis on humanitaarkallakuga kool ja Liceo G.Marconi, mis on reaal- ja tehnikakallakuga kool. Viibisime projekti raames Gorgonzolas 11.03.-17.03.2024. Partner oli tuttav eelnevate Erasmuse projektide kaudu.
Kuna oleme võõrkeele õpetajad, siis rõhuasetus oli võõrkeelte õpetamisel. Lisaks sellele oli meie eesmärgiks ka tutvumine Itaalia haridussüsteemi ning koolide töökorraldusega. Meile tutvustati tööd erivajadustega õpilastega, kaasa arvatud muukeelsed õpilased. See teema on aktuaalne praegu ka Eestis. Üheks eesmärgiks oli ka inglise keele oskuse täiendamine. Õpiränne seostus meie eesmärkidega täielikult.
Tundide vaatluse raames jõudsime järeldusele, et Reaalkooli õpilased on teadlikumad õppimises ja õpetajad on rikkalikuma metoodilise repertuaariga. Samas oli meie jaoks uus see, et Itaalias on juba mitu aastat kasutusel e-riigieksamid kooli lõpetamisel. Viibisime ka ühel proovieksamil.
Üllatav oli see, et Itaalia koolides toimib väga hea tugisüsteem muukeelsete õpilaste abistamiseks. Igale õpilasele on määratud tugiisik, kes toetab ja suunab õpilast õppeprotsessis. Loomulikult on selleks vaja lisaressurssi, kuid seda võiks kaaluda.
Kindlasti soovitame sarnast kogemust ka teistele õpetajatele, sest kõiksugu uued kogemused avardavad silmaringi, annavad võimaluse võrdlemiseks, mõtestamiseks ja hindamiseks.
Erasmus+ projektid toetavad kindlasti elukestvat õpet, sotsiaalset ja kultuuridevahelist suhtlemist ja kriitilist mõtlemist.
Kokkuvõtteks soovime öelda, et tänu Erasmus+ projektile saime palju uusi kogemusi, sidemeid ja innustust edaspidiseks tegutsemiseks projektide raames.