Geili Kütt
26. novembrist kuni 1. detsembrini viibisin Prantsusmaal, Le Havre’i linnas, kus käisin koolis Institution Saint Joseph töövarjutamist tegemas. Institution Saint Joseph on erakool, kus õpivad tavaõppekava kõrval ka IB programmi järgi õppivad õpilased. Nädala jooksul tutvusin kooli ja selle õpetajatega ning külastasin inglise keele tunde.
Kooli territoorium on üsna suur ning õppetöö toimub erinevates hoonetes. Vahetundide ajal veedavad õpilased enamasti aega koolihoovis. Garderoobi rõivaste hoidmiseks neil ei ole, vahetunde justkui ei eksisteerikski (päevakava on võrreldes meie koolidega veidi teisiti kokku pandud) ning tunni üheskoos alustamist ei toimu – ehk siis üsna palju sellist, mis meile esialgu võõras tundub. Samas lõunapaus kestab 1,5 tundi ning seega jõuavad koolimaja vahetus läheduses elavad õpilased sageli koju lõunat sööma.
Nädala jooksul märkasin ma kahtlemata seda, et Reaalkooli infotehnoloogilised võimalused on selle konkreetse Prantsusmaa kooliga võrreldes kindlasti paremad. Meil on peaaegu igas klassiruumis nutitahvel ning sülearvutite kasutamine ainetundides on üsna sage. Sealses koolimajas olid klassides päevinäinud ja üsna halva kvaliteediga projektorid, mis näitasid vildakalt paigutatud projektori ekraanidele. Arvutite kasutamist õpilaste poolt klassitundides minu külastatud õppetundide jooksul ei toimunud. Midagi meie eKooli sarnast on neil olemas ning õpetaja täidab seda alati tunni alguses oma telefonis.
Külastasin erinevas vanuses õpilaste tunde. Koolis on nii tavaklassid kui ka IB õppesuund ning õpilaste inglise keele tase kahe õppesuuna vahel erineb suuresti. IB õppesuund töötab rohkem ingliskeelse kirjandusega; loetakse, analüüsitakse ning ka etendatakse näidendeid; toimuvad õppekäigud Londonisse ja USAsse. Tavaklasside õpilaste puhul on märgatav asjaolu, et nad ei räägi inglise keelt soravalt, teevad üsna palju hääldusvigu (võrreldes Eestis elavate eakaaslastega) ning ei ole eriti motiveeritud ainetunnis kaasa töötama.
Nädala jooksul tõdesin, et meie füüsiline õpiruum on kindlasti õppimist soosivam. Samal ajal sain inspiratsiooni ka võimalusel rohkem kirjandust õppetöösse lülitada.