Värsked postitused

Töövarjuks Brüsseli Euroopa Koolis

Kadri Pajo, Triinu-Liis Vahter

Mai alguses oli meil võimalus külastada European School of Brussels IV (Laeken), mis on Euroopa koolidest Brüsselis kõige suurem. Koolis õpib üle 3500 õpilase, kelle vanemad töötavad Euroopa parlamendi või NATO heaks. Kool on suur, haarates enda alla nö linnaku, mis koosneb mitmest koolihoonest ja on mõeldud erinevatele kooliastmetele.  Samas linnakus õpivad õpilased alates 5. eluaastast e meie mõistes lasteaiast, lõpetades gümnaasiumis käivate õpilastega. Õpilased õpivad erinevates keelesektsioonides. Meie olime töövarjuks põhiliselt eesti keele sektsioonis ja saime vaadelda, kuidas ôpetavad Eestist pärit õpetajad Eesti õpilasi.

Esimesel päeval töövarjuna võtsid meid vastu kooli direktor Marko Mattus  ja õpetaja Mari Breiberg. Tutvusime erinevate õppehoonetega ja koolielu korraldusliku poolega. Saime tuttavaks Eestist tulnud õpetajatega, kes töötavad Euroopa koolis töölähetuses olles. Oma emakeeles on lastel võimalik õppida pea kõiki õppeaineid. Kasutatakse eestikeelset õppekirjandust. Eesti sektsioonis toimub õppetöö liitklassides. Inglise keele, kehalise kasvatuse ja Euroopa tunnid toimuvad koos teistes keelesektsioonides õppivate õpilastega. 

Meil oli võimalus külastada 1. ja 2. kooliastmes õppivate õpilaste tunde, vestelda õpilaste ja õpetajatega. Huvitav oli vaadelda liitklassi tunde, kus õpetaja kasutas õpilaselt õpilasele õppimise vorme ja tehti rühmatöid. Inglise keele õpetaja tunnid olid mängulised ja vaheldusrikkad. Nendes tundides olid koos erinevas keelesektsioonis õppivad õpilased. Õpilased said inglise keele sõnavara õppida ja kinnistada läbi erinevate õppemängude ja rühmatööde, kus sai õpitud sõnavara kohe rakendada. 

Kuna ka meie koolis õpib üha rohkem erineva emakeelega ôpilasi, oli huvitav jälgida, kuidas läbi erinevate õpimetoodikate õpilasi õpetati ja koostööd tegema suunati. Euroopa tunni õpetaja näitel oli huvitav jälgida, kuidas õpetaja pidevalt ühelt keelelt teisele lülitus. Paralleelselt toimus sellises tunnis ka pidev keelekümblus. Euroopa tunnid on kooli suur eripära, kus on tasemepõhised grupid ja toimub projektõpe.

Tagasiside andmiseks kasutavad õpetajad kujundava hindamise põhimõtteid. Tunnistustel on välja toodud õpitulemused, kommentaarina lisatakse õpetaja tähelepanekud ja soovitused edaspidiseks. 

Tulles tagasi õpikeskkonna juurde, siis esmamulje koolilinnakusse sisenedes oli, et kohe-kohe astuvad mõnest neist punastest tellistest mitusada aastat vanadest hoonetest välja Harry, Ron ja Hermione 🙂 – nii muinasjutulised ja põnevad tundusid need vanad majad. 

Klassiruumide sisustus oli aga väga sarnane meie klassidele- arvutid, nutitahvlid- samad töövahendid, mida meiegi igapäevaselt kasutame. 

Suur tänu Erasmusele, saime inspireeriva kogemuse ja palju häid mõtteid, mida edaspidi oma töös kasutada.

  1. Casa da Ciência de Braga, Portugal Lisa kommentaar
  2. Norra koolisüsteem: koolikülastused ja seminarid Lisa kommentaar
  3. Koolikülastused Splitis: Horvaatia haridussüsteem, ajalugu ja kultuur Lisa kommentaar
  4. Töövarjuks Itaalia koolides Lisa kommentaar
  5. Institution Saint Joseph, Le Havre Lisa kommentaar
  6. Reaalkooli õpilasesindus Kokkolas Lisa kommentaar