KĂ€isime klassiga Vivita Ă”pitoas, mis sel korral rÀÀkis prototĂŒĂŒpidest:
Ăppimine lĂ€bi mĂ€ngu: “TĂ€htsad Ninad film ja Ăgedad prototĂŒĂŒbid Vivitaga”.
Töötuba alustasime âTĂ€htsad ninadâ filmi vaatamisega, mis pakkus lastele mitmekĂŒlgset mĂ”tteainest ja nalja. Sellele jĂ€rgnes leiutamise ABC.
SeejĂ€rel lĂ€ks tĂ€ie hooga kĂ€ima disainiprotsess. Lapsed moodustasid tiimid, jagasid rollid ja sĂ”lmisid omavahel lepingud, mis tagas kĂ”ikide kaasatuse ja vastutuse. Edasi keskendusime toote kasutaja vĂ€ljamĂ”tlemisele, lasime lennata pöörastel ideedel, millest parimad jĂ”udsid visanditele. PĂ€rast lĂŒhikest pausi, mida turgutasid Limpa limonaadid, vĂ”eti ette prototĂŒĂŒpimine. Eelnevalt lĂ€bitud protsess andis hea sisendi loovaks prototĂŒĂŒbi ehitamiseks.
LĂ”puks esitles iga tiim oma ideed ning töötoas valminud prototĂŒĂŒpi ja sai mĂ€ngulise tunnistuse töötoa lĂ€bimise eest. Lisaks said kĂ”ik osalejad kingiks Vivita poolt vĂ€ljatöötatud leiutajate vihikud, millega edaspidi saab iseseisvalt leiutamist jĂ€tkata. Töötuba kestis 3 tundi, koos filmiga 4.5 tundi.
Igal nĂ€dalal on ĂŒks lennuĂŒlene tund, kes saab vĂ€ga pĂ”nevaid ĂŒlesandeid lahendada. Saab meisterdada ja nuputada, rĂŒhmatööd teha ja infot otsida. PĂ”nev vaheldus!
Sel aastal kaevati ĂŒles kogu Reaalkooli staadion. Kuigi on kurb, et jalgpalli mĂ€ngida ei saa, siis natuke tore on ka. Tore on seetĂ”ttu, et varsti-varsti saame pĂ€ris oma maja ning lisaks ka see, et ajalootund tuli kooliĂ”uele kĂ€tte.
KĂ€isime kaevanduses, uudistasime seda, mida leitud on ning saime teada pĂ€ris mitu uut ametit. NĂŒĂŒd teame, kes on arheoloog, kes teadlane ja kuidas ĂŒks vĂ€litöö ajaloolaste silmis vĂ€lja nĂ€eb.
Ăhel ilusal teisipĂ€eval seadsime sammud Nukuteatrisse. See oli vĂ€ga mĂ”nusaks lĂ”puks meie teatriprojektile.
Osalesime Ă”pitoas, kus kujundasime teatrimaskid. Saime teada, et mask on teatris pĂŒha asi ning nĂ€itlejatele tuleb lausa Ă”petada maskides liikumist ning maskikunsti.
Lisaks luurasime ringi muuseumis ning Ă”ppisime seda, kuidas ĂŒks hea teatrisĂ”ber teatris kĂ€ituma peab.
VĂ€ga pĂ”nev oli kuulata ka seda, kuidas ĂŒks teatritĂŒkk lavalaudadele jĂ”uab. Me ei osanud uneski nĂ€ha, et see nii pikk protsess on.
VĂ€ga oluline oli ka see, et saime palju teada nĂ€itleja ameti kohta. Suureks ĂŒllatuseks oli see, kui palju erinevaid ameteid teatris töötavad. Kas teie teate kes on dramaturg? Meie nĂŒĂŒd teame!
20.oktoober on ĂŒle-eestiline ettelugemispĂ€ev. Meile tuli taaskord kĂŒlla keskraamatukogust Ă”petaja Merle, kes meile ette luges ning vahvaid uusi raamatuid tutvustas.
Ja muidugi lugesime ka ise ette. Eriti vahva oli see, et iga laps luges erinevat raamatut. Pidime kĂ”ik koos siiski tunnistama, et nii on kĂŒll on vĂ€ga naljakas, kuid raamatutest saab suurimat mĂ”nu siiski ĂŒksi mĂ”nusas lugemispesas raamatuga mĂ”nuledes.
Raamatukogu vÔttis ka kohvriga raamatuid kaasa, et meile uusi ja pÔnevaid raamatuid tutvustada.