Viimased hetked koos meie esivanematega…

Armas 139. lend, te olete kirjeldamatud hinged, kes jäävad kahtlemata Reaali ajalukku, kuid ennekõike jääte oma rebaste südametesse. Lõpukell oli kõike muud kui lihtne, aga see on vaid märk tõelisest sõprusest.

Loodame, et hoiate meid meeles, sest meie teid ei unusta.
Mitte kunagi.
Iialgi.
Eales.

On olnud suur au. Nüüd on teie aeg lennata kõrgemale kui kunagi varem, tuult tiibadesse!

Autor: Triin Mäekivi

139. lend Lõpukella aktusel. Autor: Ingrid Kuusk

Lisas: lend141a 08.05.2024 04:45

Troika ja pannkoogid

Sõbrapäeva tähistasime klassiga uhke magustoiduga restoranis Troika, mis asub Raekoja platsil. Juba väljaspool imetlesime selle uhket fassaadi, mida kaunistavad vene kultuuri ikoonid. Astudes sisse, tervitas meid soojalt teenindaja, kes juhatas meid lauda ning teatas, et meie tellitud pannkoogid jõuavad peagi kohale. Enne roogade saabumist nautisime seltskonda ning mängisime klassi ja klassijuhatajaga mängu Never have I ever, avastades teineteise kohta huvitavaid detaile.

Pannkoogid jõudsid lauale kaetud jäätise ja moosiga, serveeritud pilkupüüdvalt. Soovides üksteisele head isu, sukeldusime nendesse, jagades omavahel lahkelt ka ülejäänud pannkoogid. Troika ei piirdunud vaid pannkookidega – meile pakuti ka ehtsat vene teed meega, serveeritud uhketes tassides, millel kujutati kolme hobuse kaarikut ehk troikat. Kaval. Sidruniviil, mis lisati tee maitse täiustamiseks, oli justkui kirss tordil.

Pärast pannkookide nautimist suunas klassijuhataja meid huvitavale paarismängule, kus igaüks pidi teisele jagama komplimente kuni need otsa said. Mäng avardas meie mõtteviisi ja loovust ning andis võimaluse sügavamateks sidemeteks. Õhtu lõppedes lahkus igaüks omal teel, kuid pannkoogid olid ikka meie südames. Muidugi veel ka mälestused ja kogemused, mis saime nautides koos Troika võlusid.

Autor: Markkus Pukk

Lisas: lend141a 19.02.2024 19:59

Noored on andekad ehk Reaali Vablava 2024

Oli see alles vinge õhtu – maailmatasemel kunst, erakordne publik ja silmipimestav lavashow. 2024. aasta Reaalkooli Vabalava ei unune rahval veel niipea.

Reedel, 26. jaanuari õhtul toimus Paavli Kultuurivabrikus Reaalkooli iga-aastane Vabalava. Sel korral ületas üritus aga iga elava hinge ootused. Võistlustulle astus üheksa numbrit, sooloartistidest coverkoosseisudeni. Kahtlemata olid igaühel omad lemmikud, kuid tagaplaanile ei jäänud siiski ükski esineja. Iga artist eksponeeris laval oma tugevusi, mistõttu sai rahvas nautida tõeliselt professionaalseid esitusi. Sellegipoolest toodi järgnevates kategooriates eriliselt esile just need numbrid:

Žürii lemmik: President Kennedy
Korraldajate lemmik: Karl ja Jasper
Üldvõitja: Chiquititad

Üldvõitjad. Autor: Chris-Robin Talts

Tänu ürituse sponsorite vastutulelikkusele olid võitjatele garanteeritud vinged autasud. Sellega aga asi ei piirdunud, sest ka rahvas sai rahakotti avamata erinevaid jooke degusteerida. Siinkohal täname siiralt kõiki Vabalava sponsoreid!

Pärast auhinnatseremooniat jätkas õhtut erakordne bänd Momentum, kelle coverid lausa kutsusid kaasa laulma ja puusa keerutama. Meeleoluka punkti pani ĂĽritusele Reaali oma talent – DJ Rico.

Publiku meeleolu oli ĂĽlev! Autor: Chris-Robin Talts

2024. aasta Vabalava oli midagi enamat kui lihtsalt kooliüritus, see oli elamus, mis tõestas igaühele, et kokkuhoidev seltskond ja tõeline kirg kunsti vastu võivad luua omaette maagia. Aitäh, peakorraldajad ja kõik teised asjaosalised niivõrd silmapaistva õhtu eest!

Artikli autor: Triin Mäekivi

Lisas: lend141a 26.01.2024 18:47

Jõuluball

Keset jõuluvaheaega, 27. detsembril, asus terve hunnik reaalikaid jälle sisse Estonia puiestee majja, et 21. korda pidada maha Tallinna Reaalkooli jõuluball. Ka seekord olid õpilased ja lugupeetud Madis Somelar viksilt riides ning valmis kauni Pärnu Noorte Puhkpilliorkestri saatel kingi klõbistama ja puusi nõksutama. 141.a klassi esindas lausa 21 õpilast ning jalgu sai korralikult keerutada! Enamik olid endale leidnud ka kaaslased, paar hiljaksjäänut marssisid ikka kohale pillerkaart uudistama.

Avavalsi alguseks oli saal pungil rahvast täis, tantsijatel jäi ruumi vähekski. Hiljem jäi areenile vähem tantsijaid, kes vahetusid regulaarse aja tagant, käies vahepeal ennast kostitamas ja jõudu kogumas või lihtsalt koolikaaslastega vestlemas. Platsi said läbi proovida lõpuks kõik – kes piidles 3. korruse rõdult pikemat aega; kes ei andnud jalgadele puhkust ning hööritas puusi terve õhtu läbi.

Vahepeal esines aga neidude vokaalansambel REVO, õnnistades meid kõiki enda kaunite häältega ja vokaalse sümfooniaga. Aitäh!

Krõbeda hinnaga pileti eest sai 3. korruselt nautida morssi, saiakesi ja kooki, mis viisid kõigil keele alla. Piletite eest maksti kinni ka orkester, kes saatis realistide tantse enam kui 3 tundi!

Õhtu naelaks jäi aga „disko“, kus kõik kogunesid veel viimast korda lavale, et enda tantsuoskusi näidata ja õpetada enda kaaslastele selgeks „YMCA“ liigutused, millede saatel hakkasidki päris hilisõhtul koju lonkima väsinud, ent ballist ülemeelikus ning heas tujus reaalikad.

Autor: Johann Sild

Lisas: lend141a 27.12.2023 06:48

Jõulupidu ehk külastus Jaapanisse

Esimese poolaasta lõpus oli lausa kaks üritus, kus pidime tõestama oma klassi tantsuoskusi. 15.detsembril toimus Reaalkoolis igaaastane gümnaasiumi jõulupidu, mille teemaks sel aastal oli “Su riik kõlab tuttavalt”. Igale gümnaasiumi klassile loositi välja üks riik ning selle põhjal pidi valmima tantsukava. Riike oli alates Egiptusest kuni Iirimaani ning meie klassile loositi Jaapan.

Kava kokku pannes läksime kindla võidu peale välja ning kasutasime nii palju erinevaid elemente Jaapanist kui võimalik. Laval võis näha ninjasid, Kawaii tüdrukuid, geishasid, maadlejaid, nuudli sööjaid, Tokyo driftijaid kui ka uhket lohet, kelleks oli meie vinge klassijuhataja Tatjana. Teostasime ühe rabavaimatest esitlustest ja nagu züriiliige õpetaja Kristi Koit ütles, võiksime edaspidi oma showde eest raha küsida. See aasta saime küll kolmanda koha, sest konkurents oli suur ja meistriteoseid oli palju, kuid tulevased aastad oleme kindlasti veel tugevamad.

Peale pingelise võistluse saime veel nautida õpetajate ägedat Brasiilia etendust, mis võttis meeleoluka õhtu väga hästi kokku.

Lisas: lend141a 15.12.2023 18:32

Klassireis Riiga

8. – 9. detsember kĂĽlastasime klassiga naaberpealinna Riiat.
Reis algas külastusega Turaida piiskopilinnusesse, kus pidasime maha vinge lumesõja. Piiskopilinnusest avane lummav vaade Läti loodusele. Õhtul sättisime ennast sisse luksushotelli Riia kesklinnas ja said kõik minna kuhu tahtsid, paljud läksid uudistama lumelembet Riia jõuluturgu oma täielikus kumas.

Reisi teisel päeval tehti meile vanalinnas hariv tuur ja külastasime Laima šokolaadivabrikut, kust saime valmistada endale meelepärased šokolaadimeened ja tutvuda Laima ajalooga. Reis oli väga põnev ja liitis meid klassina veel enam.

Lisas: lend141a 09.12.2023 20:02

Kivilaager

Videoseeria Kivilaagrist Triin Mäekivi poolt:
1. osa: https://www.instagram.com/reel/CyssPIitlAm/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
2. osa: https://www.instagram.com/reel/CyvHZvhtOLE/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
3. osa: https://www.instagram.com/reel/Cyxz6NVtpx9/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Meie klass käis 19.-20. oktoobril 2023 TalTechi Särghaua õppekeskuses “Tallinna Reaalkooli rohetehnoloogia õppelaagrid” projekti raames. Sõitsime bussiga Särghauale ja siis juba sättisime ennast tubadesse ära.

Alguseks räägiti meile ka kodukorrast ning siis ootas meid ees terve klassiga audiovisuaalne loeng ja arutelu Rohepöördega seotud kriitiliste maavarade geoloogilisest uuringust. Pärast seda jaotati klass kaheks, edasi oli poolel klassis töötuba toormete ringmajandusest, kus tegime grupitööd, ning teine pool jalutas Kurgjale C.R. Jakobsoni talumuuseumisse, kus oli giidiga tuur nii muuseumi õuel kui ka muuseumi majas.

Seal samas talumuuseumis saime ka maitsat lõunat. Õhtul oli grupitööde kokkuvõte ja ka õhtusöök talumuuseumis. Saime nautida ka nii sama vaba aega ja saime tuttavamaks ka uute klassikaaslastega. Järgmisel päeval külastasime Järvakandi klaasimuuseumi, kust saime kaasa ka seal toodetud klaaspudelid.

Tagasisõites käisime ka C.R. Jakobsoni perekonna rahulas ja meie enda kooli legendaarse õpetaja Anton Õunapuu haual. Lõunatasime Järvakandis ning sõitsime tagasi Tallinnasse.

See õppekäik oli meie klassi
esimene väljasõit ja jättis meile häid mälestusi.

Artikli autor: Mia-Maria Puusaag

Lisas: lend141a 20.10.2023 15:53

Kooli sünnipäev

Reedel, 29. septembril tähistasime kooli 142. sünnipäeva. Klassijuhatajatunnis käis meil külas 118.lennu vilistlane Timmo Tammemäe, kes on kolmekordne maailmameister rogainis ehk pika kontrollajaga võistkondlikus valikorienteerumises. Ta tutvustas meile ekstreemsportlase igapäevaelu ja jagas muljeid rahvusvahlises telesaates osalemisest.

Pärast tundi jätkasime pidustusi kooli parklas. Direktor pidas kõne ja jagas koos Martin Saarega välja aukirjad ning stipendiumid rahvusvahelistel olümpiaadidel osalenud õpilastele. Pärast seda sai iga klass asuda oma pidurooga sööma. Meil oli laual küpsisetort, mida mina eelmisel õhtul mitu tundi vaaritanud olin. Tort kadus kiiresti ja kõik olid pakutud maitseelamusega rahul! Päevale pani punkti rebastetantsu esitamine, mis meil veel eelmisest nädalast värskelt meeles oli.

Autor: Helena Parts

Lisas: lend141a 29.09.2023 15:48

Rebased ja hundid

Sel aastal toimus gümnaasiumi traditsiooniline rebaste nädal septembri neljandal nädalal. Selle nädala eesmärk on ristida uhiuutest reaalikatest täisväärtuslikud gümnasistid.

Flashmob viru tänaval. Foto: Erik Võrklaev

Rebased (kümnendikud) jagati erinevatesse gruppidesse, igale grupile anti teemaks kindel riik. Nädala jooksul oli kooli peal võimalik kohata mitmete erinevate riikide kodanikke, kes kõik pidid kandma uhkusega enda hundi (kaheteistkümnendiku) välja valitud kostüümi nende riigi stiilis. Meie klass oli üpris multikultuurne ja õpilasi oli igast riigist.

Juba 14. septembril hakkas gruppide otsimine, kus pidime peaaegu midagi teadmata leidma oma liikmed ja välja selgitama, mis riigist oleme pärit.

Iko Ingmar seeneriigi kostĂĽĂĽmis. Foto: Simone Saar

Esmaspäev – 18. september

Grupid edukalt leidnud, saime juba rebastenädala esimesel päeval kindlaks teha, millisel riigil on parim tiimitöö. Esmaspäeval, pärast pikka koolipäeva suundusime otse Snelli staadionile spordivõistlusele, kus kõik grupid üksteise vastu võistlesid. Alasid oli mitmeid, oli nii jooksmist, keerutamist kui ka üksteise peal lamamist. Spordivõistlus lõi kümnendikes kambavaimu ja pani proovile nende spordivõimed.

Spordiürituse fotod: Erik Võrklaev

Teisipäev – 19. september

Teisipäev möödus rahulikumalt. Päeva jooksul said rebased oma huntidelt erinevaid põnevaid individuaalseid ülesandeid ja koolipäeva lõpetati peadmurdva viktoriiniga. Viktoriiniküsimused õpetasid kümnendikele nende huntide lennu kohta.

Viktoriin. Foto: Simone Saar

Kolmapäev – 20. september

Kolmapäeval toimus linnas traditsiooniline kolmetunnine orienteerumine, kuid sel pärastlõunal otsustas ilmataat meid ninapidi vedada. Osad riigid andsid poole pealt alla, teised jooksid aga pühendunult läbi higi ja pisarate lõpuni. Ülesandeid oli erinevaid: näiteks pidid grupid saama toorest munast praetud muna, vastama Reaalkooli ajalooteemalistele viktoriiniküsimustele ja lahendama keerulise võrrandi. Orienteerumise lõpuks oli kõikidel kümnendikel kõik Vanalinna tänavad selged.

Orienteerumise fotod: Erik Võrklaev

Neljapäev, reede – 21. ja 22. september

Neljapäeva alustasime varakult kell 7.00 informeeriva loenguga, kuhu tugevamad kohale ka jõudsid. Muidugi polnud see esimene päev, mil varakult kooli pidi minema, sest iga hommik enne esimest tundi toimus ka reedeseks flashmobiks harjutav tantsutund. Koos elasime need varahommikused jalakeerutused üle ja nii esitasimegi juba reedel Viru väravate ees oma õpitud tantsu. Tantsu on võimalik vaadata YouTube’is: https://www.youtube.com/watch?v=-4WfdncG3KM&ab_channel=TallinnaReaalkool

Reedene pidu Kinomajas. Foto: Simone Saar

Nädalale pani punkti peale mitteametlik tseremoonia, kus kõik rebased ristiti täieõiguslikeks Tallinna Reaalkooli gümnasistideks ja laupäevane traditsiooniline koristamine. Seda lühikest, kuid väga elamusterikast nädalat ei unusta küll iial.

Autorid: Linda Maria Lumi ja Kaspar Noor

Ristimine. Foto: Erik Võrklaev

Lisas: lend141a 22.09.2023 15:06

1. septembri aktus 2023

Foto: Sander Kaur (141.c)

Iga sĂĽgis alustavad oma kooliteed nii kõige pisemad õpilased kui ka värsked gĂĽmnasistid. See aasta oli järg jõudnud meie kätte – täiesti uues koosseisus alustasime õpinguid Reaalkooli 10. klassis. 141.a klass koosneb programmeerimis- ja majandushuvilistest, mis teeb meid äärmiselt mitmekesiseks.

1. september möödus meeleolukalt, sest igaühele jõudis kohale tõsiasi, et oleme suureks kasvanud ja nüüdsest vastutame veelgi enam enda tegude eest. Aktusel õppisime kiiresti tundma nii üksteist kui ka meie imetoredat klassijuhatajat, Tatjanat. Kõndisime ühiselt pudireas, saime pidulikult pähe must-kuldsed koolimütsid ja lugesime koos Reaali vande.

141.a klass on valmis edaspidi üksteist kõiges toetama ja nautima iga hetke, mida Tallinna Reaalkooli gümnaasium meile pakub.