Lõbus väljasõit Kolgale

Posted: 22nd mai 2012 by alicewonderland in Määratlemata
Lõbus väljasõit Kolgale kommenteerimine on välja lülitatud

Reedel, 18. mail otsustasime klassiga (peaaegu kõik – 32/36st) väikese väljasõidu teha ning sihtkohaks Kolga, mille õpetaja välja pakkus. Esialgu ei saanud vedama, hiljem ei saanud pidama! Kui algul tundus, et väljasõiduidee peale ei lähe, siis üllatus-üllatus, reede hommikul olid kõik ilusasti 8.30 Reaalkooli juures platsis.

Esiteks viis bussijuht meid Kolga mõisakompleksi külastama. Kuna olime seal üpris varakult ning giidid polnud veel kohal ja tutvustamiseks valmis, siis uurisime ise mõisa nurgataguseid, naersime kohalike rolleriomanikke ja kaubikujuhte ning eriti näljased said külastada minipoodi. Ekskursioon ise kulges kahes rühmas: üks rühm tutvus mõisa muuseumipoolega, kus oli nii vanaaegseid tööriistu kui ka kohalike naiste käsitööd. Teine rühm kondas samal ajal mööda kõhedaid mõisaruume, kus sõnaseadja giid ka huvitavaid ning hirmutavaid lugusid jutustas.

Teiseks viidi meid väikesele jalutuskäigule Muuksi linnamäele, kus vaatasime Eesti oma Stonehenge` (või nii me vähemalt arvasime).  Külastasime ka Tsitre küla, mis on nüüdseks aga tänu eravaldustele piiratud liikumisvõimalustega koht. Kes ei suuda meenutada, milline koht see neist oli, siis täpselt see, kus jäädvustati klassivend Sebastiani ihupesu.

Kolmandaks käisime vanakuradi oma hammaste vahel. Sinnani jõudmiseks läbisime raske teekonna läbi elektrikarjuste, lammaste ning nende poolt väljastatud miinide, vesisest maast rääkimata. Koht ise oli kaunis ning seda kaunistasid Juhani, Sandri ja Andrease hüpped üle veejoa.

Kui kell tiksus 13.30 (õigemini 13.34), suundusime näljastena forellipüüki, kus meid ootas tulikuum seljanka, koduküpsetatud leib ning eriti juustune ning singine soe kringel. Suurema kõhuga noormehed haarasid ka õnge ning püüdsin korraliku 1,5-kilose forelli lisaks.

Kõhud täis söödud, oli aeg meelelahutuseks. Enamus valas oma viha ning koolistressi välja kartulimängus, mõned üksikud, kes mahtusid, hüppasid batuudil. Õpetajad Malle ja Piret aga leidsid kohvitassi seltsis vaikse nurgakese keset puid ja põõsaid asuvas varjualuses. Nii veetsime aega kuni 16.30, kui ühiselt otsustati linnamelusse naasta.

Positiivseid elamusi oli sõidul küllaga, fotod jäävad sõitu meenutama ning ka raha kulus oodatust vähem. Kopikas on arvel järgmiseks väljasõiduks!