Mina ja minu saavutused

Ma olen otsekohene ning selle pÀrast asungi kohe asja juurde.

Mulle on vanemad alati hinnete osas kuklasse hinganud. Selle tagajĂ€rjena on mul keskmine hinne neljast natukene ĂŒle. Aga ainuke asi, mis mu vanematele vĂ€hem meeldib, on see, kui nad peavad nn. nĂ”iajahti pidama, ja pidevalt minu Ă”ppeedukust kontrollima. Selle pĂ€rast ongi nad jĂ”udnud minuga kokkuleppele, et kui veerandihinnete seas kolmesi ega negatiivsemaid hindeid ei ole, saan ma premeeritud. Ning kuna ma regulaarset taskuraha ei saa, on hea Ă”ppimine minu suurim isiklik “sissetulek”.

Olen vÀga huvitatud ajaloost ning seega poliitikast, erinevate inimeste kommetest ja vÔÔrkeeltest. Kuid kahjuks ei jÔua ma palju reisida, sest sel juhul ei jÔuaks ma koolitöid teha. Vaheaegadel soovin aga toibuda möödunud veerandist ja puhata. Reisimine on aga vÀga energiakulukas ettevÔtmine ning see on pahatihti vÀlistatud.

Olen vĂ€ga uhke oma inglise keele oskuste ĂŒle, mille olen saavutanud vÔÔrkeelse meedia tarbimise kaudu. Olen ka kĂ€inud Inglismaal (kuu aega) oma oskusi tĂ€iendamas. Mind paigutati kĂ”ige edasijĂ”udnumate klassi. Seal olid minust sel hetkel mitmeid aastaid vanemaid Ă”pilasi. Sealhulgas ka kaks eestlast, kelle hulgas oli ka ĂŒks Reaalkooli Ă”pilane, keda on mĂ”nikord siiamaani koolis nĂ€ha. Selles grupis oli kokku kuskil 15-16 inimest. Maailm on vĂ€ike.

Hetkel tegelen hiina keele Ôppega. Seda eesmÀrgil millalgi jÔuda Hiinasse vahetusÔpilaseks ja ka tuleviku kaalutlustel arvestades, et Hiina on peagi maailma majanduslik liider. Hiina keele oskus tooks koos inglise keele oskusega mulle igas olukorras leiva lauale. Olen siis investorite tÔlk vÔi ise investor.

Eelmise Ôppeaasta teisel poolel vÔtsin ka osa vÀitlusklubi tegevustest. Kahjuks see aasta aga vÀitlusklubi ei tegutse.

Spordialased saavutused on mul tagasihoidlikud kui mitte juba puudulikud. Olen mitmetes erinevates trennides kĂ€inud. Olen tegelenud karatega, ujumisega, jalgpalliga ja olen niisama jĂ”usaalis aega veetnud. Kahjuks ei ole ma millegagi sugugi edukas olnud (vĂ€lja arvatud ujumisega, mille oskuste ĂŒle sain kunagi uhke olla). Enam aga ei ole mul aega keeleĂ”pingute ja kooli kĂ”rval spordiga tegeleda, mis on ÀÀrmiselt kahetsusvÀÀrne.

Reaalainete hulgas olen vĂ€ga huvitatud geograafiast ja natuke ka bioloogiast. Selles saan sĂŒĂŒdistada dokumentaalfilme. Kuna dokumentaalfilmid, millega kokku puutun, tehakse peamiselt loodusest ja geograafiast, ajaloost vĂ”i kultuurist, siis vĂ”ikski öelda, et need on vĂ€ga minu huvisid vorminud. Selleks, et vĂ€lismaailmaga kursis olla, loen iga pĂ€ev kooli raamatukogus ajalehti.

Kuigi ma seda eriti vÀlja ei nÀita (vÔi mÔnikord isegi vastupidist nÀitan), meelivad mulle vÀga minu toredad klassikaaslased, mÔistlikud Ôpetajad ja ilus koolimaja.

LĂ”ppkokkuvĂ”tteks ĂŒtleksin lĂŒhidalt, et minu tugevaim omadus on iseseisvus, minu tugevaimad osad akadeemilistest kĂ€ekĂ€igust on keeled, ajalugu, ĂŒhiskonnaĂ”petus ja loodusteadused ning oleksin vĂ€ga Ă”nnelik kui saaksin jĂ€tkata Ă”pinguid Tallinna Reaalkoolis.

Autor: Joonas PÔder

Lisa kommentaar