Athiveeritud - päev 06.12.2009

Sankt-Peterburgi reis

31.mail sĂ”itsime klassiga Peterburgi. Umbes kell kuus sĂ”itsime kooli eest vĂ€lja. Meie reisijuht oli Ervin Ahti Org, kes rÀÀkis meile erinevaid asju Venemaast. Kui olime piirile jĂ”udnud, pidime tĂ€itma migratsioonikaardi. Peterburgi jĂ”udes lĂ€ksime ErmitaaĆŸi. Selle muuseumi ekspositsioon asub ĂŒhtekokku viies hoones. Üks huvitavamaid ekspositsioone oli faasaniga kell. Iga kolmapĂ€ev kell 15.00 pannakse see tööle. Aga lisaks sellele oli seal ekspositsioone antiikajast, Itaaliast, Venemaalt ja veel paljudest riikidest. Õhtul lĂ€ksime tsirkusesse. See oli vĂ€ga huvitav elamus, kuna seal esineti jÀÀl. Esinesid jÀÀkarud, iluuisutajad, nii et vĂ€ga pĂ”nev. Peale seda sĂ”itsime hotelli.

JĂ€rgmisel pĂ€eval peale hommikusööki sĂ”itsime Tsarskoje Selosse. Seal asus ka Katariina palee, kus asub kuulus merevaigutuba. PĂ€rast jalutasime pargis ja tegime ka kevadise klassipildi. Peale seda kĂ€isime Vene muuseumis, siis pidime minema vahakujude muuseumi, aga kuna suurem osa Ă”pilasi tuli varem muuseumist vĂ€lja, pidime ootama teisi ja kĂ”ik heitsid murule pikali. Vahakujude muuseumis olid vĂ€lja pandud erinevate Vene tsaaride vahakujud: Aleksander I, Aleksander II, Nikolai I, Nikolai II. Samuti olid seal Rasputin ja mitmed Vene kirjanikud. Kell kuus istusime paadile ja lĂ€ksime mööda kanaleid sĂ”itma. KĂ”ik klĂ”psisid usinasti pilte ja kui keegi kaldalt paadi poole vaatas, lehvitati usinalt. See tore elamus kestis u. 1,2 tundi. Peale seda sĂ”itsime hotelli, kus olime kella ĂŒheteistkĂŒmneni. Siis vĂ€ljusime hotellist ja sĂ”itsime sildade avanemist vaatama. Sillad hakkasid avanema umbes pool kaksteist. Kaldale oli kogunenud vĂ€ga palju rahvast.

Reisi viimasel pĂ€eval sĂ”itsime Peterhoffi. Seal olid erinevad ilusad purkkaevud. Üks toredamatest oli mĂ€nnipuude kujul: kui astud kindlale kivile, saad mĂ€rjaks. Samuti oli ĂŒks purskkaev, kus koerake ajas parte taga. See purskkaev oli eriline selle pĂ€rast, et see oli hÀÀltega: koerake haukus ja pardid krÀÀksusid teda Ă”rritades. Peale seda hakkasime koju sĂ€ttima. Kindlasti oli see ĂŒks parimatest reisidest.