Suvereportaaž

Pikk ja sündmusterohke suvi on jäänud selja taha ning põnev ja vähem unetunde nõudev uus kooliaasta ees!

Lisaks uurimistööga tegelemisele jõudsid paljud meist suve jooksul ka ringi reisida ja välismaad imetleda. Kiikame korra ajas tagasi ja vaatame, kus erinevates paikades jõudsid madistajad ära käia!

Anna-Liisa Nurembergi linnast Saksamaal: Tavaline päevakava sisaldas kahte muuseumi (ikkagi Anu Kella õpilane) ja palju jalutamist. Meil oli katuserõdu, kust saime nautida ilusat vaadet ja naabritega juttu puhuda. Kohtusime ameeriklaste, prantslaste, sakslaste ja brasiillastega.

Anett Amsterdamist, Alpidest ja Prantsusmaast: Juulis veetsin ma kaks nädalat Amsterdami Ülikooli suve kursustel ja võin ausalt öelda, et need olid ühed lahedamad kaks nädalat minu elus. Lisaks kursuse materjalidele õppisin seal palju teiste riikide, inimeste ja ka enda kohta. Augustis käisin sõpradega Prantsusmaal. Hiljem ühines reisiga minu isa, kellega me uudistasime mööda Alpe ringi.

Meriliis Inglismaast: Käisin suvel Londonis tädi töö juures investeerimispangas “work experience’il”. Pole isegi majanduses aga seal oli päriselt lahe. Lisaks käisin Ed Sheerani kontserdil, Oxfordis, Thamesi peal sõitmas ja tädi hiiglasliku Scooby-Doo koeraga jalutamas. Reis pani proovile mu iseseisvuse ning täiskasvanulikkuse ja ma arvan, et ‘kaootiline’ on hea sõna selle kirjeldamiseks.

Marii Norrast: Möödunud juulis käisime pere ja sõpradega Norras kahenädalasel paadireisil. Külastasime mitmeid loodussadamaid ja linnu, sealhulgas Stavanger ja Bergen ning saime näha vapustavaid vaateid fjordidest.

Mirtel Itaaliast, Šveitsist ja Prantsusmaast: Sõitsime perega Põhja-Itaalias ringi, käisime Veneetsias, Veronas ning Garda järves ujumas. Sõitsime Alpides ning käisime korraks ka Šveitsis. Läksime läbi Mont Blanci tunneli ka Prantsusmaale, kus käisime Lyonis. Teel tagasi Itaaliasse käisime ka Monacos, kus nägime Printsi paleed ja Monte Carlo kasiinot.

Nora Kreekast: Ma käisin perega Rhodose saarel Kreekas. Ilm oli soe ja päikseline. Me ujusime palju Vahemeres ja mängisime natuke omavahel tennist. Veel külastasime reisil lähedalasuvat Halki saart, kus olid väga ilusad pastelset värvi majad ning helesinise läbipaistva veega rand ja sadam.

Maibrit Hollandist: Palju kunstimuuseume sai külastatud, näiteks Van Goghi muuseum ja Moco. Rattad nr 1 sõiduvahend, aga valgusfoore on ainult mõni üksik, seega hoida silmad lahti. Toredad inimesed, aga väga mustad tänavad, seega üldine mulje 7/10.

Hildegard Oxfordist Inglismaal: Suvel sain unustamatu Oxfordi kogemuse, kui osalesin St. Clare`i rahvusvahelises keeltekoolis. Tutvusin inimestega üle maailma, sain uusi sõpru,  õppisin palju erinevate kultuuride kohta ning nautisin palju üht maailma kauneimat ülikoolilinna.

Birgit Itaaliast: Itaallased on kõige avatumad inimesed üldse – võõrad saavad kiiresti omavahel sõbraks ja põse peale musi ei jää ka saamata! Kõige lahedam oli külastada Genova linna alla kuuluvat mägiküla, kus oli võimalik näha Itaalia külaelu kasside ja kihutavate mopeedidega.

Mirjam Kanadast: Torontosse 49h hiljem kohale jõudes jäid kadunuks kohvrid ja toredatele kohalikele eestlastele tuli laulda täpselt sellistena nagu Tallinnast lahkunud olime. Käisime lõbustuspargis, niisama Torontos jalutamas, Niagara Falls´i juures. Viimased päevad oma reisist veetsime sääskede keskel ilma neti ja levita Seedriorus (eestlaste küla(?) Kanadas).

Karl Marten neljast riigist: See suvi sattusin hoopis kolme riiki, see tähendab NELJA. Alustasime Hollandist, liikusime edasi Hispaaniasse ja lõpetasime Horvaatias. Kus neljas siis? Eks iga eestlane teab, et Helsingist on lennupiletid odavamad, seega loeme Soome ka ära .

Ants Sitsiiliast: Oli soe, tore, mõnus… Tõin Etna vulkaanilt Piret Karule ühe laavakivi kaasa, vaatasin maffia filme (ja nagu päris maffia ületasin kiirust). Väga olulisel kohal oli kokkamine, minu “skillid” peaaegu kahekordistusid. Selgeks said nii lasagne, risotto kui ka Tiramisu.

Loodame, et teil kõigil oli samuti nii vahva suvi ja inspireerivat uut õppeaastat!:))