LiuvÀli on avatud ja ootab uisutajaid!

Kasutagem head ja mugavat vÔimalust oma kooli juures uisutada.


LiuvÀlja kasutamise reeglid:

1.LiuvÀljal viibitakse ainult uiskudel.
2. LiuvÀljal ei mÀngita lumesÔda.
3. Uisutamine toimub omal vastutusel.
4. Õnnetusjuhtumi korral otsi abi valvelauast.
5. Kui liuvÀljal on nii uisutajaid kui ka hokimÀngijaid, siis jaotatakse uisuvÀljak laiuti (paralleelselt Estonia pst) pooleks.

Lahtiolekuajad

EsmaspĂ€ev 16.45 – 20.00 (uiskude laenutus kuni 19.00)
TeisipĂ€ev 15.00 – 20.00 (uiskude laenutus kuni 19.00)
KolmapĂ€ev 15.00 – 20.00 (uiskude laenutus kuni 19.00)
NeljapĂ€ev 16.45 – 20.00 (uiskude laenutus kuni 19.00)
Reede 15.00 – 20.00 (uiskude laenutus kuni 19.00)
LaupĂ€eval 11.00 – 19.00 (uiskude laenutus kuni 18.00)
PĂŒhapĂ€eval 11.00 – 19.00 (uiskude laenutus kuni 18.00)

Lisas: admin 01.02.2010 19:39

Suusatundide info

suuskama126. jaanuarist 5. mĂ€rtsini toimuvad vastavalt uuele tunniplaanile suusatunnid NĂ”mme Spordikeskuses (KĂŒlmallika 15a) ja Pirita Spordikeskuses (Rummu tee 3).
Jaanuarikuu viimasel nÀdalal ootavad kehalise kasvatuse Ôpetajad teid:

  • teisipĂ€evast, 26.01 kuni neljapĂ€evani, 28.01 NĂ”mme ja Pirita spordikeskuses kell 15.00 – 16.30
  • reedel, 29.01 NĂ”mmel kell 15.00 – 16.30
  • pĂŒhapĂ€eval, 31.jaanuaril NĂ”mme ja Pirita spordikeskuses kell 11.30-13.00

Edaspidine info kehalise kasvatuse Ôpetajatelt.

Spordivarustust on vÔimalik kohapeal laenutada. Kaasa vÔtta Ôpilaspilet.
Suusalaenutus NÔmmel ja Pirital on 30.-, hoiukapp NÔmmel 10.- ja Pirital 5.-

NÔmmele saab

  • buss nr 23 Vabaduse vĂ€ljak – Trummi peatus
  • troll nr 3 Vabaduse vĂ€ljak – Keemia peatus

Piritale

  • buss nr 1A, 8, 34A Viru keskus – Rummu peatus

Kehalise kasvatuse tunde vÔib lÀbi viia Ôues:

1) 7.-12. klassi Ă”pilastele tegelikult toimival vĂ€lisĂ”hu temperatuuril kuni miinus 15 ÂșC;
2) mÔÔduka tuule korral tuulekiirusel kuni 8 m/s.

Tallinna Reaalkooli suusapÀev toimub 2. mÀrtsil 2010. a KÔrvemaa Spordikeskuses
Kohtumiseni suusarajal!

Lisas: admin 01.02.2010 19:29

LiuvÀlja avamine 2010

TĂ€na, 25. jaanuaril avati meie kooli staadionil liuvĂ€li. See oli vĂ€ga postiivne ĂŒritus ja enamik meie klassist vĂ”ttis avamisest osa. VĂ€ga tubli oli neljada klassi iluuisutaja ja ka suuremad piruetitajad.

Peale vÀikest avamist said kÔik soovijad platsile minna. Sealjuures uiske polnud vajagi, libistati end ka ilma vÀga edukalt. Peale vÀikest jÀÀ nautimist suunduti kÔik koos ajaloo tundi millega  koolipÀev ka lÔppes.

Haldi KĂŒla

Lisas: admin 25.01.2010 22:35

Esimene veerand lÔppes ka, aastanumber oli siis veel 2009.

Selle Ôppeaasta esimese veerandi viimane pÀev polnud tavaline koolipÀev. KÀisime kogu 128. lennuga Kohtla-NÔmmel pÔlevkivikaevanduses.
Tegu polnud siiski pelgalt lĂ”bureisiga, pidime tagasi sĂ”ites tĂ€itma pĂ”levkivi ja sealsete kaevanduste teemalised töölehed. Uurisime broĆĄĂŒĂŒre ja puha.
Minek toimus kahes suures bussis. Ning just meie, c klass, olime need kes ei omanud tervet bussi, vaid olime kahele bussile laiali jaotatud.
Kord kohale saabunud, algas meie kÀik ringiga vÀljas. Vaadati suuri masinaid ja vallutasime aherainemÀgesid.
Kogu pÀeva juhtis meid giid, kes mulle tÀitsa meeldis.

Sees saime endile pÀhe kiivrid, mis ei olnud iluasjad ning kaitseriided. Tahtjad said otsaette ka pealambi.

Maa all oli rĂ”ske ja kĂŒlm. Ka seal tegime korraliku tiiru. Kui me maa peal vaatasime suuri masinaid, siis maa all tegime me sedasama, kuid peale suuruse tegid nad ka jubedat lĂ€rmi. Seal sĂ”itsime ka rongiga.

Ekskursioon pÔlevkivikaevanduses lÔppes sooja supi, saiakese ja hea kuuma teega, mis olid peale pikka pÀeva vÀga kosutavad.

Enne bussidesse minekut ja klassi kahestumist tegime kogu klassiga ĂŒhispilti ka. Selline oligi meie esimese veerandi lĂ”pp.

Mulle jÀi igatahes mulje, et see vÀljasÔit meeldis kÔigile kes meie klassist kohal kÀisid.

hilinemisega, Haldi KĂŒla

eljus haldi liis joonas

wgf

Marcus Reijo Rasmus Heidi

()

Lisas: admin 12.01.2010 22:44

JÔulupidu 2009

Foto: Anu FedortĆĄuk

Foto: Anu FedortĆĄuk

Eile, 22.detsembril toimus ĂŒheksandate klasside jĂ”ulupidu kooli aulas. See oli ĂŒks parimatest koolipidudest, mis toimunud on selle kolme aasta jooksul, mis me oleme Reaalis Ă”ppinud. Kurb, et paljusid polnud, aga sellegi poolest oli tore kĂ”igi kolme klassiga koos olla.
Igal klassil oli oma laud kaetud. Meie laual olid imemaitsvad muffinid, mille tegi Elina, suurepĂ€rase koogi oli kĂŒpsetanud Kadri, head vĂ”ileivad tegi Anna. Minu vaieldamatud lemmikud olid Joanna ja Pille tehtud rummikoogid. Ja ma usun, et me oleme klassiga suure tĂ€nu vĂ”lgu meie klassivanemale ja tema abilisele Kristiinile, kes tegid suure osa tööst Ă€ra.
Peol nĂ€idati slaidishow’d kĂ”igi klasside Ă”pilastest. Igal klassil oli oma esitlus. PĂ€ris naljakas oli vaadata lapsepĂ”lvepilte paralleelklassi Ă”pilastest. Kahjuks ei lĂ€inud meie esitlus tööle kooliarvutis ja keegi ei nĂ€inudki neid pilte, mis Olari, Haldi ja mĂ”ned teised olid kokku pannud. Nad lubasid selle lisada siiasamasse ajaveebi.
Ma usun, et selle peoga ĂŒldkokkuvĂ”ttes jÀÀdi ikka rahule. Pidu pidi kella ĂŒheksa ajal lĂ”ppema, kuid venis pikemaks, sest need, kes alles olid veel jÀÀnud, tahtsid kuulata bĂ€ndi. LĂ”puks lĂ”petasid Liisi ja Heli Roos peo Ă€ra ja pidime laiali minema. Meie klass jĂ€i aga edasi matemaatikaklassi. Kristiin mĂ€ngis seal kitarri ning Haldi ja Liis laulsid. See kĂ”ik tegi sĂŒdame nii soojaks. TĂ”siselt armas oli see. Tundsin kuidas me kĂ”ik oleme nii kokku kasvanud ja et kĂ”ik mu klassikaaslased on vĂ€ga kalliks saanud. See pani mĂ”tlema, et see kevad tuleb raske, kui nii mĂ”nigi ei jĂ€tka enam meie koolis Ă”ppinguid.
Kuid jÔulud ei ole aeg kurvastamiseks.

Soovin tervele 9c klassile valgeid ja rahulikke jÔule ning kÔige paremat uut aastat!

–Teie anonĂŒĂŒmseks jÀÀda sooviv klassikaaslane

Lisas: admin 23.12.2009 11:13

Uus Ôppeaasta = teine Reaalis

Ilmselgelt olen ma natuke ajast maha jÀÀnud, nii umbes kolm veerandit, aga noh, aega vÔttis, aga asja sai, loodame.

Igatahes oleme juba kolm veerandit uuesti koolis. On lahkunud kokku kolm Ă”pilast (Peeter ja Ainar eelmise aasta lĂ”pust ning Daisi sellest aastast) ning juurde tulnud kaks (Eljus ja Marcus). Oleme juurde saanud mitu head Ă”petajat – keemiat on hakanud Ă”petama Andrus Kangro ning arvutiĂ”petust Jevgeni Koshelev. Reaalkooli TĂ€ienduskooli prantsuse keele kursust annab Ungarist pĂ€rit Gabriella Ficze, kellega suhtlemisel saab peale prantsuse keele harjutada ka inglise keelt; saksa keelt Ă”petab Julia Revko. KĂ€sitööÔpetaja Katri Org on juba pikemat aega haige (siinkohal soovib kogu 8.c talle head paranemist) ja asendab Ă”petaja Anneli Veel.

Oleme olnud kÔik edukad ning loodame, et oleme edukad ka edasi.

Lisas: admin 24.03.2009 21:52

Ekskursioon Kurgjale

12.detsembril 2008 kÀisime Kurgjal Carl Robert Jakobsoni talumuuseumis Ôppereisil.

Hommikul kogunesime kella poole kĂŒmneks kooli ette. Reisi saatjateks olid meie klassijuhataja Silvia Mumma ja eesti keele Ă”petaja Mai Gross.
Meil kulus bussisĂ”idule arvatust vĂ€hem aega, seetĂ”ttu kĂ€isime Lydia Koidula sĂŒnnikohas ja Jakobsoni haual, kus Ă”petaja Gross sĂŒĂŒtas kĂŒĂŒnla. Aga aega jĂ€i veelgi ĂŒle, buss sĂ”itis VĂ€ndra kauba- maja parklasse. Kes tahtis, vĂ”is ostlema minna vĂ”i pissipeatuse teha. MĂ”ne aja pĂ€rast hakkasime taas sĂ”itma.

LĂ”puks jĂ”udsime talumuuseumisse. Seal tervitas meid ĂŒks tore tĂ€di. KĂ”igepealt lĂ€ksime veskisse, seal jutustas see tĂ€di talurahva elust ja vanadest jĂ”ulukommetest. Ta rÀÀkis meile, mida jĂ”ulude eel ja nende ajal tehti. Veski kĂ”rvalruumis ootas meid vanem naisterahvas. Tema tegeles leiva kĂŒpsetamisega. Ta nĂ€itas ka, kuidas leiba teha; saime proovida  taigna sĂ”tkumist ning maitsesime isetehtud leiba. Meie klassivanem Kadri tegi meile ĂŒlinunnu taignast pĂ”rsakese. Siis lĂ€ksime teise majakesse. Seal mĂ€ngisime erinevaid mĂ€nge, nĂ€iteks „LĂ€hme rukist lĂ”ikama
“ ja vedasime vĂ€gikaigast. MĂ€ngud olid vĂ€ga naljakad. KĂŒlla tuli ka jĂ”ulusokk, kes otsis oma mĂ”istatustele vastuseid. Kes esimesena Ă”ige vastuse ĂŒtles, sai kommi. PĂ€rast soku kĂŒlaskĂ€iku pakuti meile sĂŒĂŒa, sealhulgas sai maitsta ehtsat karaskit. Siis mĂ€ngisime jĂ€lle ja hiljem lĂ€ksime lauta. Lauda lĂ”hn polnud alguses meeldiv, kuid sellega harjus ruttu Ă€ra. Laudas olid lambad ja lehmad. Lammastele vĂ”isime leiba anda.

PĂ€rast toitmist lĂ€ksime ĂŒhele lĂ”kkeplatsile. Osa kiikus seal, osa kĂŒpsetas pĂŒstkojas viinereid. Alles pĂ€eva lĂ”pus tutvusime Jakobsoni majaga. Majas olid stendid piltide ja juttudega. Meile rÀÀgiti Jakobsoni elust ja saavutustest ning sellest, miks ta Eesti kultuuri juures nii tĂ€htis on. PĂ€rast ringkĂ€iku majas alustasime bussisĂ”itu tagasi Tallinnasse.

Sellele ekskursioonile ei saanud paljud tulla, kuid see on nende kaotus. Ma arvan, et see on seni meie parim ekskursioon, kuid loodame, et jÀrgmised on veel paremad. TÀname Mai Grossi, et ta ikka meie ekskursioonidel kaasas kÀib ja kindlasti Silvia Mummat toreda reisi korraldamise eest!

JAANIKA JENSEN

Lisas: admin 24.03.2009 21:51

Vist..on..nĂŒĂŒd..nii..

..et meie multiversumi vallutav kava kukkus lĂ€bi. Lepime nĂŒĂŒdsest peale universumiga.

Lisas: admin 27.03.2008 15:38

Kui nĂŒĂŒd kĂ”ik ausalt Ă€ra rÀÀkida

Algab siinkohal meie ĂŒlisuur, multiversumi vallutav kava. MĂ€rt Belkin (s.o mina) ja Sander Udam (s.o madurednas) kajastame nĂ€dalat Tallinna Reaalkoolis 7C klassis. KĂ”ike, mida te ĂŒtlete, vĂ”idakse kasutada teie vastu. Alustame esmaspĂ€evast ja lĂ”petame reedega. Kajastame kogu koolinĂ€dalat.

*~*~*~*~*~*

Esimene pĂ€ev algas uue tunniplaaniga. Sai ristitud see Suure Geniaalse Ja Perfektse Loomingu pĂ€evaks. Erakordselt huvitav, sisaldab kahte tundi kunstiĂ”petust, siis ĂŒhte vĂ€ikest geograafia-kolmveerandtundi, seejĂ€rel muusikalist Ă”ppetundi misjĂ€rel pĂ€eva lĂ”petab elegantselt loodusĂ”petuse (vĂ”i fĂŒĂŒsika-)tund. Huvilistel lisandus lĂ”ppu siis ka prantsuse vĂ”i saksa keel.

KunstiĂ”petus algas toredalt. Olime kĂ”ik end sisse sÀÀdnud, siis tutvustas Ă”petaja end ja siis asusime töö kallale. Ülesanne: kujundada oma nimi. Vastavalt huvialadele vĂ”i miskit sehukest. Tulid lĂ”busad iseenesest. Kujundati nii ruumilisi tĂ€hti, numbreid (nĂ€iteks mina), kaunistatud tĂ€hti ja muud. Üsna paljude jaoks oli vist uudne sĂŒsteem, et enne tööd tuleb teha kavand ja isegi ĂŒsna mitu neid.

PĂ€rast seda tundi lĂ€ksime siis geograafiatundi, kirjutasime seal kontrolltöö. Üsna huvitav. Pean tunnistama, et tegemist oli minu jaoks tĂ€ieliku vene keelega (see tĂ€hendab, ma mĂ”istsin tööd umbes 20% ulatuses). ÜlejÀÀnud osa ma lihtsalt..leiutasin. Jah. MĂ”tlesin kohapeal vĂ€lja. Impoviseerisin. Varem on sÀÀrane meetod ĂŒsna kasulikuks osutunud. PĂ€rast tööd, sööklas, söögivahetunnil, kuulsin toredat dialoogi: “SEE JOONIS OLI DELTA VÕI?” -“Jah, oli..” – “MISASJA? MA KIRJUTASIN, ET SEE ON (see jubin, noh)… ma ei teadnud lihtsalt, mis see on, noh!” (MĂ€rkus: tegu on liivaluitega kĂ”rbes.)

MuusikaĂ”petuses oli samuti töö. KĂŒll tunnikontrolli vormis. KĂ”ik kordasid enne tunni algust poolpaaniliselt: “Vishnu on hĂ€vitaja, eks?! Ja Brahma on looja!?”.. aga töö oli palju lihtsam kui oodatud. PĂ€rast seda sai Ă”pitud natuke hiina muusikat ja uut helistikku. Laulsime ĂŒhte hiina laulu ka. See sai 7C uueks hĂŒmniks, undub. Enne fĂŒĂŒsikatundi laulsid kĂ”ik ikka: (kirjuta siia selle asjanduse tekst), lĂ€bi nina, nagu öeldud. Oli.. lĂ”bus ja meeldiv.

LoodusĂ”petuse tund kulges huvitavalt. Pidime korraldama hÀÀletuse (kogu tunniks), aga see ei kujunenud just kuigivĂ”rd vĂ€lja. Sai arutletud siis kontrolltöö ĂŒle, anemomeetrist, gĂŒmnaasiumi fĂŒĂŒsikaolĂŒmpiaadist ja muust sÀÀrasest.

Prantsuse/saksa keele tunni ajal vapustas meie jĂ€relejÀÀnud klassikollektiivi tĂ”siselt teadaanne raadiosĂ”lmest. Avarii, kanalisatsioonikrahh, kĂ”ik WC-d on suletud ja kraane palutakse mitte kasutada. Ühe klassis viibiva inimese reaktsioon (nimesid nimetamata): “Jah, nĂŒĂŒd teeme kĂ”ik pĂŒksi, eksole.”

Lisas: admin 28.01.2008 15:56

Meie ja Matemaatika

Alustame lÔpust. Meie klassist pÀÀsesid piirkonnavooru:

14. Ainar Klimov

17. Jaanika Jensen

19. Robert Raag

44. Sander Udam

47. Elina Osi

teistest klassidest said edasi:

1. Sandra Schumann

7. Joonas Kalda

8. JĂŒri-Mikk Udam

16. Liisa Suvorova

18. Norman Knyazev

22. Liset Rohi

28. Gert Hendrik Kauniste

31. Risto Korb

32. Eliis Kalbus

35. Daniel Ehandi

39. Karl Allik

Siit vÔime jÀreldada, et meil on veel arenguruumi. 7C klassil nimelt. Me moodustame marginaalse osa edasipÀÀsenutest, aga see ei loe. See tÀhendabki, et.. et.. et.. Et meie klassis on palju kulissidetaguseid niiditÔmbajaid!!

Aga tegelikult. Me peaksime tegema sellest tÔsised jÀreldused. Nimelt jÀreldused, et me oleme vÀga tublid.

TeisipĂ€ev. Sajab. Ei saja, see tĂ€hendab. Teine tund. Ühe rĂŒhma jaoks esimene, teise rĂŒhma jaoks teine. Matemaatika. Uni. Ülesanded. Kahe tunni pĂ€rast algav matemaatikaolĂŒmpiaadi koolivoor. Paanika!!

Aga paanikat tegelikult pole. KĂ”ik Ă”pivad rahulikult algavat teemat. Õpivad, Ă”pivad, naudivad matemaatikat, lasevad numbritel enese ajust lĂ€bi voolata… ja naudivad..

vÔi siis siiski mitte.

Esimene pool on tĂ€iesti tĂ”ene. KĂ”ik töötavad ĂŒlesannetega kaasa, kuulavad Ă”petaja seletusi. Samas on ĂŒsna usutav, et olĂŒmpiaadil osalejate sĂŒdamed pumpavad ĂŒsna palju verd. Sest, kuigi me harjutanud oleme, on pinge ikkagi ĂŒsna suur.

Teine tund saab lĂ€bi. Algab kolmas. Tuleb olĂŒmpiaadil osalejate söögivahetund. Enne seda tuleb Ă”petaja teade: “PĂ€rast olĂŒmpiaadi lĂ€hete k o j u.” just sellisel hÀÀletoonil, kuhu paneks jĂ€rele internetismaili 🙂

VĂ€risevail sĂŒdameil haarame kahvlid ja noad. Ei, me ei hakka sooritama Texase kahvlimĂ”rvu. Me hakkame kogema viimast lĂ”unasöömaaega enne Suurt Matemaatilist JĂ”uproovi. Sööme Ă€ra. Siis tĂ”useme vĂ€risevail jalgel ĂŒles teisele korrusele, klassi 208. Mina ja Sander vestleme veel pisut ĂŒheksandike Siim Liiseri ja Markus-Eerik Hormaga. Jagavad nad meile veel nĂ€punĂ€iteid ja seletavad mĂ”nd ebaselget asja. Siis pÀÀseme klassi…

Algab kaks tundi kestev piin… ei, ma ei öelnud seda, teile ainult tundus. Ma ĂŒtlesin tegelikult paradiis. Te lihtsalt kuulsite valesti! Ausalt ka!

Ülesanded olid iseenesest ĂŒsna lihtsad. Esimene ĂŒlesanne nĂ”udis lihtsat arvutamist. Ülesannet kahjuks kopeerida ei Ă”nnestu, aga vastuseks tuli -1. Mitte 20699/12456, nagu minul.

Teine ĂŒlesanne – Kolm poissi korjasid neljalt puult kokku 68 Ă”una. Esimeselt puult korjasid kĂ”ik vĂ”rdse arvu Ă”unu. Teiselt puult korjas igaĂŒks kolm korda rohkem Ă”unu kui esimeselt puult. PĂ€rast Ă”unte korjamist kolmandalt puult oli neil kokku viis korda rohkem Ă”unu, kui enne sellelt puult Ă”unte korjamist. Neljandalt puult korjasid nad kokku 8 Ă”una. Mitu Ă”una korjas neist igaĂŒks esimeselt puult?

NĂ”udis loomulikult ainult lihtsa vĂ”rrandi koostamist ja vastuseks saame, et igaĂŒks korjas ĂŒhe Ă”una. Mitte 1 1/3, nagu minul.

Kolmas ĂŒlesanne – On antud ruut ABCD, mille kĂŒlje pikkus on 1 ja selle kĂŒlgede BC ja AD keskpunktid on vastavalt M ja N. KĂŒlg AB on raadiuseks ringjoonel, mille keskpunkt on A. Ringjoon ja lĂ”ik MN lĂ”ikuvad punktis K. Leia nurga AKC suurus.

Nagu ĂŒtles klassiĂ”de Haldi, siis “selle ĂŒlesande vastused olid kĂ”ige erinevamad”. Õige vastus oli 135 kraadi. NĂ€iteks minu vastus oli 225 kraadi. Tuli ka vastuseid nagu 175 kraadi… MĂ”ned inimesed ei taibanud, et nad ei pea mÔÔtma mitte “mallikesega” (matemaatikatunnis tekkinud vĂ€ljend), vaid arvutama. ARVUTAMA. Kalkuleerima. Aritmeetika!!

4. Teatud seaduspĂ€rasuse jĂ€rgi joonestati ritta ĂŒhikruutudest koosnevaid ristkĂŒlikuid. (Ühikruuduks nimetame ruutu, mille kĂŒlje pikkus on 1). Neist kolm esimest on nĂ€ha joonisel.
a) Mitu ĂŒhikruutu on 10. ristkĂŒlikus?
b) Leia 20. ristkĂŒliku ĂŒmbermÔÔt.
c) Mitmenda ristkĂŒliku ĂŒmbermÔÔt on 178 ĂŒhikut?

Joonised nÀevad vÀlja umbes sellised:

1.

1 1 1

1 1 1

2.

1 1 1 1 1

1 1 1 1 1

1 1 1 1 1

3.

1 1 1 1 1 1 1

1 1 1 1 1 1 1

1 1 1 1 1 1 1

1 1 1 1 1 1 1

Vastus on lihtne. MÔelge ise. VÔi vaadake lahendusi.

5. Asenda tabelis olevad tĂ€hed A, B, C, D, E, F, G ja H erinevate numbritega 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ja 8 nii, et ĂŒhes reas olevate kolme arvu korrutis oleks paremal mĂ€rgitud arv ja ĂŒhes veerus olevate kolme arvu korrutis oleks all mĂ€rgitud arv.

A B C 18

D 9 E 126

F G H 160

60 36 168

Paljud ĂŒtlesid selle ĂŒlesande kohta, et see oli lihtsaim neist kĂ”igist. Aga vĂ€hesed taipasid, et tuleb kirjutada ka pĂ”hjendusi (ja mitte vĂ€he). Seega sai enamus meist selle ĂŒlesande eest vaid 3 punkti 7st.

Sellega lĂ”peb kirjeldus matemaatikaolĂŒmpiaadist. Suur Pealik on kĂ”nelenud. Hau!

Lisas: admin 28.01.2008 15:55