Venemaa trip

6.-7. oktoober käisime Pihkvas ning Aleksander Puškiniga seotud kohtades. Alustasime oma reisi kell 6.00 hommikul kooli kõrvalt. Esimeseks sihtpunktiks oli Petseri, kus külastasime sealset kloostrit, tutvusime õigeusukultuuriga ning soovi korral ostsime ka meeneid kaasa.

Järgmisena läksime Pihkvasse. Esimese asjana läksime ühte saksa restorani sööma. See-eest oli toit vene pärane (peaaegu iga käik sisaldas kartulit). Pärast sööki suundusime Pihkva kremlisse uudistama ning Pihkva lähedusse Nevski monumendi juurde. Monumendi külastuse lõppedes, suundusime suurde poodi. Poes kogesime venelaste lahkust (nad andsid küsimusi esitamata meile oma poe kliendikaardid). Poest suundusime edasi hotelli, kuhu jätsime oma asjad ning seejärel suundusime linna rohkem uudistama. Üks seltskond leidis tee kohvikusse, kus telliti oma võimeid ületades vene keeles pitsat ning juua. Seejärel naaseti hotelli ning veedeti veidi aega koos.

Järgmisel hommikul sõime hotellis hommikusööki ning suundusime Mihhailovskoje külla, kus tutvusime põhjalikumalt Puškini elu ning loominguga. Bussis esitlesid osad õpilased kauneid luuletusi ning suurepäraseid ümberjutustusi Puškini eluloost. Pärast ekskursiooni Mihhailovskojes, läksime Puškini sõprade mõisa Trigorskojes, kus tutvuti samuti Puškini elulooga ning avastati omale vene keeles uus sõna: оса ehk herilane.

Viimase sihtpunktina külastasime Puškini hauda Svjatogorski kloostri müüride ääres, mille läheduses käisime ka söömas. Seejärel suundusime tagasi Tallinna.

Reis oli informatiivne, lõbus ning meeldis kõigile.