Singapur (18.01.-24.01.2014.)

Singapur

Selle aasta jaanuaris kĂ€isime koos Markuse ja Ă”petaja Kersti Veskimetsaga Singapuris Rahvusvahelisel Teadusseminaril. Euroopast oli sinna kutsutud kahe kooli esindajad: Tallinna Reaalkool ja Lyćee Janson de Sailly School (Prantsusmaa).

Seminari peateemaks oli “Science for Humanity in the 21st Century“ ning eesmĂ€rgiks noorte inspireerimine ning koostööle innustamine teaduse vallas. Noored jagati vĂ€iksematesse gruppidesse, igal grupil oli ka oma alateema. KĂ”ik Ă”pilased eri riikidest olid nii targad, et tekkis tahtmine koos oma enesehinnanguga maa alla vajuda. Lolle kĂŒsimusi ei julgenud kĂŒsima hakatagi. Õnneks olid nad ka inimestena vĂ€ga toredad ning vaatamata kultuurilistele erinevustele oli grupp vĂ€ga tore ja sai palju koos naerdud. Viimasel pĂ€eval kirjutasime grupisiseselt kĂ”igile pĂŒhendustega kaardid, mis tĂ”id igale liikmele pisara silma.

Kahel pĂ€eval toimus kohtumine Nobeli laureaatidega, kus nendelt oli vĂ”imalik kĂŒsimusi kĂŒsida ning nende karjÀÀri rohkem kohta teada saada. KĂ€isime molekulaarbioloogia instituudis, kus meie grupp sai eraldi loengu veel Dr Lisa Ng-lt, kes on ametilt viroloog. Ta nĂ€gi vĂ€lja ĂŒpris noor (nagu kĂ”ik asiaadid), kuskil kahekĂŒmnendates, kuid oli oma elu jooksul juba tohutult palju huvitavat Ă€ra teinud.

Igal Ă”htul toimus Cultural hour, mille kĂ€igus iga grupp tutvustas oma riiki kas esitluse, tantsu vĂ”i muu etteastega. Mina ja Markus eelistasime traditsioonilist powerpointi ning keeldusime naistekandmist demonstreenimast. Eelviimasel pĂ€eval oli sellele lisaks veel Cultural exhibition ehk iga riik pani oma leti pĂŒsti. Meie jagasime Ă€ra kilode viisi kalevi komme ja ĆĄokolaadi, musta leiba ja demonstreerisime rahvariideid.

Viimasel Ă”htul toimus pidulik 8-kĂ€iguline Ă”htusöök, mis koosnes traditsioonilistest roogadest ning toimus viie tĂ€rni hotellis. Ei saa just vinguda kvaliteedi ĂŒle 😉

Linna nÀgime kahjuks vÀga vÀhe selle reisi jooksul. PÔhiline osa reisist kulus koolide promomisele ning linnaekskursioon oli pigem nagu orienteerumisvÔistlus. Viimasel pÀeval lÀksime Ôp. Veskimetsa ja Markusega siiski uuesti China Towni ja Botaanikaaeda. See oli ainuke vÔimalus selle reisi jooksul rahulikult tutvuda mÔne vaatamisvÀÀrsusega.

UT1

UT2

UT3

UT5

UT4

UT6

Randoomseid fakte:

*SÔit Singapuri toimus kahekorruselise lennukiga.

*Õues on Singapuris vĂ€ga palav, aga siseruumides on konditsioneer nii jahe, et haigeks jÀÀmine on kĂ€kitegu => kogu reisi vĂ€ltel oli mul kas hÀÀl tĂ€iesti Ă€ra vĂ”i rÀÀkisin nagu mees.

*KÔik meievanused nÀgid vÀga noored vÀlja. Mind peeti vÀlimuselt keemiaÔpetajaks.

*Söök oli omapĂ€rane, kas vĂ€ga vĂŒrtsikas vĂ”i tĂ€iesti maitsetu. Terve grupp vaatas alati pĂ”nevusega minu ilmet, kui ma midagi uut proovisin ning vĂ€gisi veeti mind eri putkadesse ja osteti mulle head paremat:

NĂ€ited nende „tĂ€navajookidest“: sour plum (maitses nagu soolane ploomimahl) ja bubble tea (roheline tee+piim+jÀÀ).

*Söödi lusika ja kahvliga, kui mina kasutasin nuga, siis tehti hirmunud nÀgu pÀhe.

*Nende lemmik silmavÀrv on hall.

*NÀtsu nÀrimine on Singapuris keelatud, erandiks on arsti poolt vÀlja kirjutatud nÀrimiskumm.

*Kogu reisi vÀltel magasin öösiti keskmiselt 3,5 tundi.

*KÔik kannavad sporditosse, igal pool, kogu aeg. Kontsadega kÀimine vÔtab neil veel kÔvasti harjutamist.

*Sealsed laborid olid tipptasemel ning seda ka koolides. Kangro keemiaklassiga ei vÔrdleks